W ostatnim czasie produkty Hempeat trafiły do sieci handlowych. Obecnie są dostępne w sprzedaży detalicznej w Carrefour – Westfield Arkadia, Westfield Galeria Mokotów, Carrefour Plac Unii, Carrefour BIO przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie oraz sklepach stacjonarnych Organic Market, a także sklepach internetowych Urban Vegan, Evergreen. Produkty można zamówić także za pośrednictwem Bolt. Już niebawem produkty będą dostępne również w jednej z największych sieci Eurocash Cash & Carry w Polsce.
Konopne „nie mięso” serwowane w restauracjach
Kiedy w 2022 roku Hempeat debiutował na polskim rynku, w pierwszej kolejności trafił do restauracji. W strategii firmy rynek HoReCa był pierwszym etapem dystrybucji roślinnych zamienników mięsa na bazie białka z konopi siewnych. Twórcy marki skoncentrowali się na rozbudowie sieci współpracujących z marką restauracji. W ciągu półtora roku ich liczba sięgnęła ponad 170 miejsc w Polsce, w których serwowane jest konopne „nie mięso”. Po pozytywnym odbiorze produktów naturalnym stało się sięgnięcie po rynek konsumencki. To kolejny etap rozwoju marki Hempeat.
Zaczynaliśmy oferując nasze produkty restauracjom, hotelom i m.in. cateringom pudełkowym – mówi Maciej Partyka, współtwórca Hempeat. – Naszego Hemptrucka można było spotkać na największych festiwalach muzycznych w Polsce. W ten sposób zdobyte doświadczenia pomogły nam stworzyć produkty, które obecnie oferujemy w sklepach. Nadal naszym najważniejszym wyróżnikiem są konopie. Rynek zamienników mięsa zdominowany jest przez soję i groch, my proponujemy konopie, które są odżywcze, ekologiczne i cieszą się dużą wyróżnialnością. Kolejna innowacja, którą wprowadziliśmy, to oferowanie naszych produktów również w postaci mrożonej. Forma ta zyskuje coraz większą popularność na Zachodzie, z uwagi na wygodę i długi czas przechowywania.
Na listopadowych targach Plant Based World Expo w Londynie – dodaje Maciej Partyka – nasze stoisko i marka cieszyły się dużym zainteresowaniem. Zwłaszcza wśród klientów z krajów niemieckojęzycznych i Skandynawii. Nasze produkty wyróżnia świetny smak połączony z walorami ekologicznymi. Uprawa konopi jest znacznie bardziej zrównoważona niż innych roślin, na których bazują inne zamienniki mięsa.
HEMPEAT – smak i walory odżywcze oraz ekologia
Hempeat to produkty dla osób, które jedzą tradycyjne mięso okazjonalnie. Sięgają po roślinne zamienniki mięsa z ciekawości nowego smaku, ze względów etycznych, środowiskowych i zdrowotnych. To także doskonała opcja dla wegan i wegetarian oraz innych klientów, którzy chcą zjeść posiłek bez mięsa. Żywność roślinna Hempeat została stworzona na bazie ziaren konopi siewnej.
Same konopie przemysłowe to z pozoru rośliny, które mogą budzić pewne kontrowersje, jednak ich bliższe poznanie pozwala odkryć, że są nie tylko jedną z najbardziej ekologicznych, ale także jedną z najbardziej odżywczych roślin na ziemi i nie mają nic wspólnego z używkami. Dzięki autorskiej technologii, która pozwoliła na uzyskanie smaku, struktury, soczystości i parametrów wizualnych przypominających mięso, powstały zdrowe, smaczne, ciekawe i wyróżniające się na rynku produkty.
W konopiach dostrzegliśmy potencjał – mówi Jacek Kramarz, prezes Hempeat. – Ziarna konopi siewnych są obecne w naszej kuchni od wieków. Są bogate w wysokiej jakości białko, zawierają też pożyteczne i zbilansowane kwasy tłuszczowe. Dodatkowo są niezwykle ekologiczne w uprawie – nie wymagają nawożenia – a więc chronią gleby i wody, absorbują ogromne ilości CO2 z atmosfery, wspierają bioróżnorodność, zapobiegają wylesianiu i co istotne, można je praktycznie w całości przetwarzać. Wykorzystujemy ten potencjał także w innych podmiotach z grupy Green Lanes, które również koncentrują się na produkcji zrównoważonych środowiskowo produktów na bazie konopi siewnych.
Spółka z branży konopnej – Cosma – przez trzy lata pozyskała 7 mln zł