Zwiększyliśmy liczbę klientów i pozyskaliśmy milion złotych inwestycji. Podsumowanie roku Exon

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

2017r. był dla nas bardzo intensywny oraz pełen nowych wyzwań. Udało nam się zdobyć wielu nowych klientów, rozwinąć ofertę o nowe rozwiązania oraz pozyskać kolejną rundę finansowania w wysokości 1 mln zł.

Posiadając ponad 600 klientów, w 9 krajach cały czas się rozwijamy, a w przyszłym roku rozpoczynamy ekspansję zagraniczną oraz zupełnie nowy model biznesowy.

Na zdjęciu (od lewej): Mateusz Karcz, CTO i Dariusz Adamczyk, CEO Exon | fot. materiały prasowe

Exon zajmuje się dostarczaniem zaawansowanych rozwiązań z dziedziny Business IoT dla sektora retail. Obecnie oferta obejmuje autorskie rozwiązania z zakresu analizy ruchu w placówkach handlowych, analiz kolejek oraz map cieplnych obiektów. Jako jedyni oferują kompleksowe i bezprzewodowe rozwiązanie pozwalające określić konwersję, sprawdzić skuteczność akcji marketingowych, efektywnie zarządzać przestrzenią pod kątem działań marketingowych lub zwiększać skuteczność pracy personelu.

Cele i pierwsze sukcesy

Gdy w 2014 zaczynaliśmy, cel był jasny: dostarczać nowoczesne, bezprzewodowe narzędzie do analizy ruchu dla sieci franczyzowych. Proste w obsłudze i instalacji, kompleksowe rozwiązanie bez kosztów wdrożenia wydawało się ambitnym celem. Dużą przewagą nad konkurencją było to, że nie tylko posiadaliśmy autorskie oprogramowanie, ale także własny hardware. Mogliśmy w ten sposób zaoferować naszym klientom idealnie dopasowane rozwiązanie, przy jednoczesnej redukcji kosztów do minimum. Dodatkowo, analizując poczynania konkurencji zauważyliśmy niszę, którą nasz system zdawał się idealnie wypełniać. Nie istniały bowiem kompleksowe, proste w użyciu i nie wymagające dodatkowej infrastruktury rozwiązania dla pojedynczych sklepów. Przetwarzanie danych w chmurze zapewniało możliwość integracji z systemami sprzedażowymi oraz bazodanowymi klienta, dzięki czemu miał wgląd w kluczowe parametry w czasie rzeczywistym. Nasze rozwiązanie znalazło zastosowanie w dziesiątkach bibliotek oraz obiektów publicznych w całej Polsce. W tym momencie, widząc tak duże zainteresowanie naszym rozwiązaniem postanowiliśmy zaoferować je sieciom franczyzowym, posiadającym od kilku, aż do kilkuset placówek. 

Projekt był cały czas rozwijany, a nowych klientów cały czasz przybywało. Postanowiliśmy pozyskać pierwszych partnerów za granicą i tak trafiliśmy do showroom-ów Apple i Samsunga w Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. Był to dla nas duży sukces, szczególnie, że w tym samym momencie, zaledwie rok po starcie projektu osiągnęliśmy break even point. Poszukiwanie kanałów dotarcia do nowych klientów oraz skalowalnego modelu pozwoliło zdobyć nam niezbędne doświadczenie na rynkach innych niż polski. Nawiązaliśmy wiele kontaktów, nasze produkty powędrowały do Rumunii, Finlandii, Estonii, Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej, Szwecji, Norwegii a nawet Australii. Pomimo małego budżetu na marketing oraz nieustannego poszukiwania odpowiedniego modelu sprzedażowego, nasi klienci i partnerzy w wielu przypadkach znajdowali nas sami. Tak było np. z naszym partnerem na Węgrzech, który zaprosił nas do swojej siedziby w Budapeszcie w celu omówienia szczegółów dystrybucji naszych rozwiązań. Dziś wspólnie wdrażamy system analizy ruchu dla całej sieci Toyota na Węgrzech oraz do kilku sieci odzieżowych. 

 Klienci i rozwój technologii 

„Pomimo, że działamy w nowoczesnej oraz szybko rozwijającej się branży IoT, do biznesu podchodzimy w sposób tradycyjny. Uważamy, że podstawą każdego biznesu jest poznanie potrzeb klienta oraz umiejętność ich zaspokojenia. Pomimo stosunkowo krótkiego stażu, wiemy, że jeżeli klient widzi konkretne korzyści i jest przekonany do produktu, będzie chciał za niego zapłacić. „

Dariusz Adamczyk – CEO

Rok 2017 przyniósł nam nie tylko nowych klientów, ale również szybki rozwój technologii oraz wiele nowych rozwiązań, które planujemy wdrożyć od przyszłego roku. Nowy, korzystający z najnowszych technologii hardware, inteligentne algorytmy uczące oraz innowacyjna platforma to efekt prac naszego działu rozwoju w tym roku. Od prostych bezprzewodowych rozwiązań przechodzimy w inteligentne systemy pozwalające mierzyć nie tylko ruch, ale również analizować powstawanie kolejek, odchodzenie klientów z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania na obsługę, atrakcyjność rozmieszczenia towarów oraz mapy cieplne obiektów. 

„Innowacyjny i dobrze targetowany produkt spowodował, że program ”samplowy” u nas prawie nie istnieje, a klienci na ogół od razu decydują się na zakup naszych systemów. Wychodzimy z założenia że firma od samego początku powinna zarabiać, rozwijać się, a nie oferować darmowe usługi. ”

Mateusz Karcz – CTO

Branża retail to dopiero początek naszej przygody z BIoT. Koncentrujemy się na pozyskiwaniu danych ze świata rzeczywistego oraz ich obróbce i analizie po stronie serwera. Planujemy poszerzenie zakresu naszych usług, również w zupełnie innych sektorach rynku. Nasza przewagą jest to, że autorski hardware możemy wykorzystać w dziesiątkach zupełnie różnych aplikacji, zmieniając jedynie obsługujący go algorytm po stronie naszej platformy. Daje to nam olbrzymie możliwości na pozyskiwanie nowych klientów w takich dziedzinach jak sensoryka, automatyka, systemy nadzoru i zabezpieczeń, przemyśle żywieniowymi, rozpoznawaniu gestów i wielu innych. Potwierdzeniem tego jest to, że nasze rozwiązanie już monitoruje pracę lasera przemysłowego lub dokonuje bezdotykowych pomiarów temperatury żywności w pilotażowych wdrożeniach.

Koniec roku to czas nie tylko wspomnień i podsumowań, ale i tworzenia ambitnych planów. Jako pierwsi planujemy wprowadzić w najbliższym czasie model Hardware as a Service, dzięki czemu nasi klienci będą płacić wyłącznie za interesującą ich usługę – bez konieczności zakupu sprzętu. Te oraz wiele innych postanowień noworocznych na nadchodzący 2018 rok, mają nam ułatwić planowaną ekspansję zagraniczną.