30 września rusza II emisja akcji Alembik Polska Janusza Palikota

Dodane: 29.09.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Alembik Polska SA – spółka zarządzająca siecią Alkotek, czyli restauracji z własnymi destylarniami, specjalizująca się także w produkcji wysokogatunkowych wódek – opublikowała szczegóły II emisji akcji, zaplanowanej na 30 września 2021. W ramach crowdfundingu udziałowego planuje pozyskać 4,5 mln zł na dalsze inwestycje w lokale Czarcia Łapa i Młoda Polska oraz otwarcie nowej restauracji w Warszawie.

Alembik Polska SA kontynuuje budowę sieci lokalnych Alkotek, przestrzeni spotkań i degustacji, w których wysokogatunkowe trunki rzemieślnicze będą produkowane na miejscu w specjalnych urządzeniach – alembikach, a goście będą mogli zamówić jedzenie skomponowane pod wybrane pozycje z karty alkoholi.

Spółka realizuje plany rozwoju ze środków własnych oraz pozyskanych w ramach crowdfundingu udziałowego. W 2020 roku ponad 1000 inwestorów społecznościowych zainwestowało w Alembik Polska 4,2 mln zł. Janusz Palikot, pomysłodawca i prezes spółki, zapowiedział niedawno II emisję akcji w tym modelu. Zapisy ruszą 30 września o godz. 9:00. Kampania promowana jest na Crowdway.pl.

Cele emisji

Środki w kwocie 4,5 mln zł, pozyskane w ramach II emisji akcji, spółka przeznaczy na dalsze inwestycje w sieć Alkotek. 1,6 mln zł wyniesie zakończenie inwestycji w lokal Czarcia Łapa w Lublinie, a 0,7 mln zł dalsza modernizacja lokalu Młoda Polska Bistro&Pianino we Wrocławiu. Blisko 2,2 mln zł zostaną zainwestowane w otwarcie restauracji w Warszawie.

W trakcie pandemii Alembik Polska SA zrewidowała strategię i zamiast lokali patronackich, będzie przejmować i modernizować restauracje lub tworzyć od podstaw własne lokale. Ma to umożliwić lepsze zarządzanie biznesem spółki. W związku z tym, środki z I emisji posłużyły do zakupu specjalistycznych urządzeń: alembików, udziałów w restauracji Młoda Polska we Wrocławiu oraz rozpoczęcia modernizacji lokalu Czarcia Łapa.

– Nic nie jest stałą w biznesie, a tym bardziej w specjalnych warunkach, jakie dyktowała pandemia. Dziś wiemy już, że zmiana podejścia do tworzenia Alkotek i poczynione inwestycje były bardzo dobrym ruchem. Koszty specjalistycznego sprzętu do produkcji alkoholu poszły mocno w górę, a fakt, że zakupiliśmy alembiki w krótkim czasie sprawił, że jesteśmy na plusie – powiedział Janusz Palikot, Prezes Zarządu Alembik Polska SA.

Docelowo powstanie 10 Alkotek. Młoda Polska z Wrocławia otworzy swoją destylarnię w ramach projektu Alembik Polska jeszcze w Q4 2021. Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni MasterChef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019. Restauracja Czarcia Łapa z Lublina dołączy do sieci Alkotek do roku 2022 po zakończeniu modernizacji.

– Inwestujemy w lokale, które mają duży potencjał rynkowy lub wyjątkową markę. Młoda Polska należy do pierwszej dziesiątki najlepszych restauracji w Polsce. Nawet w pandemii jej wyniki były bardzo dobre na tle całego sektora HoReCa. Przed lokalem ustawiały się kolejki do dań sprzedawanych na wynos – dodał Janusz Palikot.

Wódka Palikot już w sprzedaży

We wrześniu 2021 spółka Alembik Polska SA wprowadziła Wódkę Palikot Żyto do sieci handlowej Żabka. Wódka ta bazuje na innowacyjnej recepturze łączącej dwie technologie: rektyfikacji i destylacji. Dostępne są trzy warianty smakowe. Oprócz Żyta, w ofercie znajduje się także Ziemniak i Jęczmień. Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 szt. miesięcznie już w 2022 roku.

Prognozy wzrostu

Przygotowana przez spółkę prognoza przychodów na najbliższe lata przewiduje dynamiczny wzrost ich wartości w latach 2021 – 2025. Współczynnik CAGR dla przychodów w okresie 2021-2025 wynosi 36%. Już w 2022 roku Alembik Polska SA planuje osiągnąć blisko 70 mln zł przychodów z prowadzonej działalności: restauracje oraz sprzedaż trunków.

Wg prognoz, skumulowany średnioważony wzrost (CAGR) nominalnej marży EBITDA w latach 2021-2025 ma wynieść 51,7%.

Ostatnio Janusz Palikot razem z Kubą Wojewódzkim i Tomaszem Czechowskim przeprowadzili najgłośniejszą premierę na polskim rynku alkoholowym z konopnym piwem BUH, wódką wyBUHową oraz Okovitą BUH Distillery.

Ponadto Janusz Palikot prowadził projekt tokenizacji beczek whisky na kwotę 3,8 mln zł oraz projekt Beczki Palikota z 600 sprzedanymi beczkami.