5 polskich startupów z segmentu „praca”, które warto obserwować 

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Polskie startupy wiedzą jak trudno znaleźć dobrego pracownika. Są też świadome, że niekażdy pracodawca spełnia oczekiwania kandydata. Tworzą więc chatboty do pozyskiwania CV oraz narzędzia do monitorowania satysfakcji podwładnych. Poznaj 5 rodzimych startupów z segmentu „praca”.

Na zdjęciu: Arkadiusz Talun, CTO i Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity | fot. materiały prasowe

1. Emplocity

Emplocity z Warszawy tworzy chatbota, który ułatwia komunikację firmom z kandydatami o pracę. Korzysta z niego między innymi przedsiębiorstwo budowlane Budimex, które za pośrednictwem chatbota pozyskuje CV od potencjalnych pracowników oraz analizuje ich zawartość, dopasowując doświadczenie kandydatów do oczekiwać pracodawcy. Pod koniec maja tego roku zespół Emplocity zajął drugie miejsce w konkursie “Lightning Competition” zorganizowanym podczas konferencji HR Tech Unleash 2018 w Las Vegas.

2. InterviewMe

Pięć lata temu Kuba Koziej stworzył kreator CV InterviewMe, który obecnie działa także na arenie międzynarodowej, gdzie znany jest jako Uptowork. Obie wersje różnią się do siebie nie tylko nazwami, ale też stopniem zaawansowania i statystykami. W ubiegłym roku CEO startupu chwalił się, że globalna platforma jest bardziej rozbudowana i korzysta z niej więcej użytkowników. Uptowork ma 1,6 mln unikalnych użytkowników miesięcznie i ponad 10 tys. sprzedanych planów we wrześniu, InterviewMe.pl 400 tys. UU i ok. 7 tys. planów.

3. Inhire

Inhire to platforma, która łączy otwartych na zmianę pracy kandydatów IT z najlepszymi firmami tego sektora. Jej twórcy wierzą, że procesy rekrutacyjne w branży IT da się częściowo zautomatyzować, łącząc w jednym miejscu dwie faktycznie zainteresowane strony – odpowiedniej jakości kandydatów i pracodawców. Michał Gąszczyk, CEO Inhire, obiecuje, że w momencie w którym platforma osiągnie masę krytyczną kandydaci nie będą już nigdy więcej musieli aktywnie przeglądać jobboardów ani opowiadać o swoim doświadczeniu rekruterom-pośrednikom. 

4. iniJob

iniJob to platforma, dzięki której pracownicy mogą zgłaszać pracodawcom projekty zmian, aby ich miejsca pracy stawały się lepsze. Jej twórca, Bartosz Michałek, chwali się, że miniony rok był intensywny. Po pierwsze, startup zorganizowała kampanię crowdfundingową, w której zebrał na dalszy rozwój 400 tysięcy złotych i po drugie, uruchomił Pulsometr iniJOB.com, czyli narzędzie do monitorowania doświadczenia pracownika w relacji z firmą.

5. No Fluff Jobs

No Fluff Jobs to serwis z ogłoszeniami pracy dla rynku IT. Według jego pomysłodawców, pracodawcy mają problem, bo przy ogłaszaniu potrzeby zatrudnienia niedokładnie określają swoje oczekiwania, przez co trafiają do nich kandydaci, którzy nie nadają się na wolne stanowisko w firmie. Z drugiej strony, osoby szukające pracy często aplikują na oferty z niepełną informacją. Stworzyli więc No Fluff Jobs, gdzie trafiają ogłoszenia między innymi zawierajace widełki płacowe.