RICCARDO FALDUTO: Każdy startup powinien oferować wartość dodaną

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Riccardo Falduto

Udostępnij:

Riccardo Falduto jest ekspertem od rozwoju biznesu i sprzedaży. Ma 15 lat doświadczenia zawodowego. Pracował w kilku krajach – w tym w USA – dla największych firm. Rozmawiamy o tym, czym jest wartość dodana i czego brakuje polskim startupom, by stały się globalne.

Nasz gość, Riccardo Falduto przekonuje, że aby nazywać swoją firmę startupem, należy być nie tylko innowacyjnym, ale również oferować wartość dodaną. Tymczasem polskie spółki skupiają się na features & benefits. Skoro mamy rynek bardzo konkurencyjny, z wieloma podobnymi produktami, musimy czymś się wyróżniać.

Riccardo przekonuje, że Włosi oferują wartość dodaną już od 5o lat. Przykładem jest welcome prosecco czy mała przystawka w restauracji.

Rozmawiamy także o potrzebie posiadania swojego firmowego story oraz „why?„. – Bez historii i przekonania, po co tworzymy biznes, nie jesteśmy startupem. Wszystkie firmy  na zachodzie – małe i duże – to wiedzą – dodaje Falduto. Kiedy za biznesem nie stoi żadna ciekawa historia, lepiej jej nie twórzmy na siłę. Fałsz jest wyczuwalny, a najważniejsze to być prawdziwym.

Mówimy też o tym, że charyzma, to bycie autentycznym. Można być kontrowersyjnym i prawdziwym jednocześnie. – Kontrowersyjność potrafi dobrze sprzedawać – mówi nasz gość – Spójrzmy na Elona Muska. Jeszcze nie wyprodukował ani jednego cybertrucka, a zapisy na listę opiewają już na ponad 80 mld dolarów.

nbsp;

 

Posłuchaj innych podcastów:

MATEUSZ BODIO: Im bardziej founder mówi, że jest świetny, tym mniej w to wierzę

Słowo pisane i mówione nigdy nie zniknie. Startupy potrzebują działań PR – Kasia Krogulec (MamStartup)