Technologia modowania gier / User-Generated Content (UGC) to trend, który w ostatnich latach zyskał wiele popularności, a tytuły takie jak Roblox i Minecraft przyczyniły się do zwiększenia jego znaczenia. Modowanie w skrócie to tworzenie dodatkowej zawartości (np. map, scenariuszy, skórek postaci, modeli pojazdów, efektów specjalnych, questów, i wiele więcej) przez zmotywowanych członków społeczności wokół konkretnej gry, a nie wyłącznie przez jej twórców. ReadyCode upraszcza proces implementacji funkcji edytorów w grze i tworzenia modyfikacji przez graczy, umożliwiając twórcom gier zwiększenie zaangażowania graczy, generowanie dodatkowych dochodów i korzystanie z rozwoju społeczności przy ich grach.
Przyszłość modowania gier
Przyszłość modowania gier wygląda perspektywicznie, ponieważ zarówno deweloperzy gier indie, jak i AA+ zaczynają doceniać wartość płynącą z modów. Ma to pozytywny wpływ na sprzedaż i stanowi źródło organicznego marketingu dla studiów gier, utrzymując ich tytuły w czołówce znacznie dłużej. Trend ten jest wyraźnie widoczny w ostatnich aktualnościach dotyczących funkcjonalności moddingu. Overwolf ogłosił partnerskie umowy na hostowanie modów dla kilku dużych produkcji gier, takich jak The Sims 4 i nowej odsłony serii Ark na swojej platformie (CurseForge), w tym wsparcie dla modów płatnych. Epic Games ogłosił Unreal Editor dla Fortnite jako narzędzie kreatywne do tworzenia szerszego uniwersum Fortnite. Unity próbuje przyciągnąć gry modowalne razem z ogłoszeniem usługi hostingu Unity UGC. Mody do gier stają się coraz bardziej powszechne, a tempo ich rozwoju – a w związku z tym narzędzi do ich tworzenia – przyspiesza. Edytory modów / UGC są nadal jednym z największych wyzwań w tej branży, a ReadyCode ma nadzieję rozwiązać to wyzwanie swoją platformą, która jest szybka do wdrożenia w różnych grach i silnikach.
Modowanie gier dużym źródłem dochodów?
Modowanie gier udowodniło, że jest znaczącym źródłem dochodów dla branży gier. Roblox, gra oparta na treściach tworzonych przez użytkowników, wygenerowała w 2022 roku 2,2 miliarda dolarów przychodu, podczas gdy Minecraft ma ponad 600 milionów aktywnych graczy i rocznie sprzedaje 22 miliony egzemplarzy. Dzięki produktowi ReadyCode, firma ma na celu demokratyzację tworzenia nowych modów do gier, co uczyni je bardziej dostępnymi dla graczy o różnych stopniach doświadczenia w tworzeniu treści do gier. W miarę jak ekonomia twórców rośnie, możemy oczekiwać, że coraz więcej deweloperów gier będzie sięgać po UGC lub mody, a coraz więcej graczy będzie przyczyniać się do rozwoju branży gier.
Polski fintech FinGames zamierza przeznaczyć 10 mln euro na inwestycje w gamedev