Dzięki szybkiemu sortowaniu i kontekstualizowaniu informacji z wielu systemów, Joule będzie w stanie proponować bardziej inteligentne rozwiązania, co pozwoli użytkownikom na szybsze wykonywanie pracy i zapewni lepsze wyniki biznesowe w bezpieczny oraz zgodny z regulacjami sposób. Joule opiera się na ugruntowanym doświadczeniu SAP w zakresie przełomowych technologii, które przynoszą rzeczywiste rezultaty.
– Prawie 300 milionów użytkowników biznesowych na całym świecie regularnie korzysta z rozwiązań chmurowych SAP, więc Joule może zupełnie zmienić sposób, w jaki pracują firmy – i ludzie, którzy je napędzają. Joule czerpie z wyjątkowej pozycji na styku biznesu i technologii, jaką zajmuje SAP. Opiera się też na naszym właściwym, rzetelnym i pełnym odpowiedzialności podejściu do Business AI. Joule rozumie nie tylko to co powiesz, ale też to, co masz na myśli – powiedział Christian Klein, prezes i członek zarządu SAP SE.
W jakich obszarach sprawdzi się Joulie?
Joule, jako asystent będzie wbudowany w aplikacje SAP, obsługujące przeróżne procesy, od HRu po finanse, łańcuchy dostaw, zaopatrzenie i obsługę klienta, a także w SAP Business Technology Platform. Zmieni również doświadczenia użytkowników rozwiązań SAP – relacja z nim ma przypominać rozmowę z mądrym kolegą. Pracownicy będą mogli zadać pytanie lub sformułować problem w prostym, naturalnym języku i otrzymają inteligentne, kontekstowe odpowiedzi, czerpiące z bogatych zasobów danych biznesowych z całego portfolio rozwiązań SAP i źródeł zewnętrznych.
Producent będzie mógł na przykład poprosić Joule o pomoc w lepszym zrozumieniu wyników sprzedaży. Joule może zidentyfikować regiony o słabych wynikach, połączyć się z innymi zestawami danych, które ujawnią problem z łańcuchem dostaw. Wtedy automatycznie połączy się z systemem łańcucha dostaw, aby zaproponować potencjalne poprawki, do oceny przez producenta. Joule będzie stale dostarczać nowych scenariuszy dla wszystkich rozwiązań SAP. Przykładowo, w obszarze HR pomoże tworzyć bezstronne opisy stanowisk i generować odpowiednie pytania na rozmowy kwalifikacyjne.
– W miarę jak cichnie początkowy szum komunikacyjny, związany z generatywną sztuczną inteligencją, rozpoczyna się praca nad zapewnieniem wymiernego zwrotu z inwestycji w tę technologię. SAP rozumie, że generatywna sztuczna inteligencja ostatecznie stanie się częścią codziennego życia oraz pracy i koncentruje się na budowie asystenta biznesowego, który generuje odpowiedzi w oparciu o rzeczywiste scenariusze – a także na wprowadzeniu niezbędnych zabezpieczeń, aby zapewnić jego odpowiedzialne funkcjonowanie – powiedział Phil Carter, wiceprezes Worldwide Thought Leadership Research, IDC.
Dostęp do nowej technologii
Joule będzie dostępny w ramach SAP SuccessFactors i SAP Start jeszcze w tym roku, a z SAP S/4HANA Cloud, public edition na początku przyszłego roku. W ramach rozwiązań SAP Customer Experience i SAP Ariba oraz platformy SAP Business Technology Platform pojawi się w kolejnym kroku, a wiele innych aktualizacji w portfolio SAP zostanie ogłoszonych podczas wydarzeń: SuccessConnect (2-4 października), SAP Spend Connect LIVE (9-11 października), SAP Customer Experience LIVE (25 października) i konferencji SAP TechEd (2-3 listopada).
Joule bazuje na istniejącej ofercie SAP Business AI i uzupełnia ją. Ponad 26 000 klientów usług chmurowych SAP ma dostęp do SAP Business AI za pośrednictwem wielu scenariuszy i rozwiązań partnerskich.
Kompleksowa strategia SAP, mająca na celu zbudowanie ekosystemu AI dla przedsiębiorstw przyszłości, obejmuje także bezpośrednie inwestycje, takie jak te ogłoszone w lipcu z Aleph Alpha, Anthropic i Cohere, a także partnerstwa zewnętrzne, w tym te z Microsoft, Google Cloud i IBM ogłoszone w maju. Sapphire Ventures LCC, globalna firma venture capital, zajmująca się oprogramowaniem, jest wspierana przez SAP i przeznacza ponad 1 miliard USD na finansowanie startupów technologicznych opartych na sztucznej inteligencji.