PKP Intercity stawia na rozwój zdalnych kanałów sprzedaży zarówno w swoich strukturach, jak i w trybie agencyjnym w ramach ujednoliconych warunków handlowych. Współpraca z zewnętrznymi partnerami okazała się hitem wśród podróżnych, a spółka sprzedała w tych kanałach już ponad 6 mln biletów. Dziś narodowy przewoźnik rozszerzył współpracę z Jakdojade, w najbliższych miesiącach możliwy będzie zakup biletów bezpośrednio w aplikacji. Do tej pory w obu platformach Jakdojade (na stronie jak i w aplikacji), po wyszukaniu połączenia obsługiwanego przez PKP Intercity dostępny był przycisk „Kup bilet”, który bezpośrednio przekierowywał do strony przewoźnika. Rozszerzenie współpracy o możliwość zakupu bezpośrednio w aplikacji Jakdojade to duże ułatwienie dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego. Dzięki takiemu rozwiązaniu podróżni mogą wygodnie kupić i trzymać swoje bilety w jednym miejscu.
Zakup biletu łatwy i szybki
– Kontynuujemy strategię przybliżania kolei do naszych klientów. Chcemy, żeby zakup biletu na pociąg był łatwy, szybki i wygodny. W strategię PKP Intercity wpisany jest rozwój, dlatego likwidujemy wszelkie bariery w korzystaniu z naszych usług. Bardzo się cieszę, że do sieci sprzedaży dołącza Jakdojade. To duża korzyść dla naszych pasażerów – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity
Jakdojade, z którego strony i aplikacji korzysta ponad 5 mln użytkowników miesięcznie, działa na polskim rynku od 15 lat jako planer podróży miejskich. Od 2017 r. w aplikacji Jakdojade możliwy jest zakup biletów w wybranych aglomeracjach w Polsce. To bardzo popularna funkcja, w której tylko we wrześniu 2023 r. zostało zrealizowanych blisko 9,5 mln transakcji. Liczba obsługiwanych w aplikacji przewoźników stale się powiększa, a w ramach aglomeracji trójmiejskiej Jakdojade pośredniczy również w sprzedaży biletów przewoźnika kolejowego, PKP SKM Trójmiasto.
Sukces ujednoliconych warunków handlowych
Rozpoczęcie współpracy z firmą Jakdojade jest kontynuacją działań, jakie przewoźnik podjął we wrześniu 2021 roku wraz z wprowadzeniem ujednoliconych warunków handlowych (UWH). Od tego czasu spółka nawiązała współpracę z największymi serwisami sprzedającymi bilety, takimi jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. W sierpniu bieżącego roku do tego grona dołączyły platformy Infobus oraz eTravel, które docelowo ułatwią zakup biletów podróżnym zza granicy oraz pasażerom jadącym w delegację.
Zobacz także:
Jakie korzyści daje wdrożenie systemów informacji GIS w transporcie kolejowym?