Karty i inne metody płatności, które tylko płacą są jak stare telefony, które tylko dzwoniły. OpenApp wprowadza pierwszą w Europie superapp, która łączy płatności online, offline, biometryczne logowanie razem z portfelami społecznościowymi. Założycielem fintechu jest Witold Ferenc, twórca Frisco.pl.
Generacyjna zmiana w płatnościach
Inteligentne płatności mogą składać zamówienia, pokazywać kupione produkty, umożliwiać zwroty oraz ponowny zakup.
Z aplikacją OpenApp zakup w Internecie możliwy jest bez wpisywania danych, a logowanie odbywa się biometrycznie, z wykorzystaniem odcisku palca lub skanu twarzy, używanego do odblokowywania telefonów. Kupując w tradycyjnym sklepie, produkty ze zdjęciami pojawią się w aplikacji, jakby były kupione online.
– Przechodzimy rewolucję technologiczną – smartphony i media społecznościowe zmieniły sposób komunikacji, samochody elektryczne rewolucjonizują transport. Ale płatności utknęły w epoce telefonów Nokia. OpenApp wprowadza nowy standard płatności, który przenosi użytkowników z ery telefonów Nokia do ery smartphonów – tłumaczy Witold Ferenc, prezes OpenApp.
OpenApp na początek wprowadza trzy rewolucyjne innowacje, które zmieniają doświadczenie kupujących, a jednocześnie adresują główne wyzwania sklepów.
- Płatność online staje się jednocześnie checkoutem (proces składania zamówienia), aplikacja sama wysyła niezbędne dane do sklepu, choć użytkownik zachowuje nad nimi pełną kontrolę
- Biometryczne logowanie zastępuje loginy i hasła w sklepach online, co nie tylko ułatwia życie klientom, ale jest przełomem dla sklepów
- Zakupy w tradycyjnym sklepie pojawiają się w aplikacji jak zamówienia online – ze zdjęciami produktów, możliwością zwrotu czy ponownego zakupu.
– Checkout zintegrowany z płatnością oraz biometryczne logowanie to generacyjny skok dla e-commerce. OpenApp jest przełomową innowacją – eliminuje frustrację wpisywania danych, a jednocześnie, co bardzo ważne, pozostawia sklepom wolność decydowania o opcjach dostawy – deklaruje Michał Grom, prezes Smyk S.A.
Wszystko w połączeniu z rodzinnymi i społecznościowymi portfelami
OpenApp łączy płatność z bogatą informacją o zakupie. Często kupujemy rodzinnie, trzonem OpenApp są innowacyjne portfele, które można współdzielić z rodziną lub ze znajomymi. Portfele rodzinne tworzy się w kilka sekund, a rodzice mają funkcję kontroli rodzicielskiej nad zakupami swoich dzieci. Wspólne zakupy ze znajomymi są równie proste, bez konieczności przesyłania sobie pieniędzy z telefonu na telefon.
Korzystanie z OpenApp jest zawsze bezpłatne dla użytkowników.
Wertykalna integracja technologii
Płynne doświadczenie płacenia z OpenApp możliwe jest dzięki głębokiej integracji technologii e-commerce i płatności. Wprowadzenie inteligencji oraz funkcji społecznościowych do płatności wymagało nowego podejścia wolnego od ograniczeń starego systemu, połączenia e-commerce i płatności w jednym procesie. Efektem są zupełnie nowe możliwości dla klientów i sklepów oraz lepsze bezpieczeństwo transakcji.
– Po miesiącach pracy mieliśmy moment eureka – zrozumieliśmy, że budowanie nowych funkcji na starym systemie płatności jest jak wkładanie silnika elektrycznego do samochodu spalinowego i oczekiwanie, że efektem będzie rewolucyjny elektryk. Zmiana filozofii płatności wymagała zbudowania od nowa całego systemu – wyjaśnia Witold Ferenc.
Co oznaczają nowe funkcje?
Trzy przełomowe innowacje OpenApp pozwolą sklepom na skokową poprawę konwersji oraz zwiększenie liczby kont użytkowników. A sieci sklepów multichannel będą mogły zaoferować kupującym połączenie zakupów offline i online. OpenApp nie ingeruje w żaden sposób w zarządzanie sklepem, w tym wybór opcji metod dostawy.
Koszt usługi OpenApp są dla sklepów niższe niż opłaty obecnie ponoszone przez sklepy za same płatności.
– OpenApp to przykład disruptive innovation w płatnościach – produkt nowej generacji, znacznie lepszy jakościowo jest dodatkowo tańszy niż produkty starej generacji. Europa od dawna potrzebuje własnego systemu płatności i OpenApp jest bardzo poważną propozycją w tym obszarze. Dla e-commerce i sieci multichannel to rozwiązanie jest bezkonkurencyjne – ocenia Andrzej Budzik, były prezes DotPay/Przelewy24.
Głównymi inwestorami spółki są: JRHolding, Aurelien Deleusiere oraz InnoVenture.
Zobacz także
DHL Express wkrótce zacznie realizować dostawy e-samolotami „Alice”
Z jakich form płatności dla sklepów internetowych możemy skorzystać?