Insbuy pozyskał finansowanie od SPINAKER Alfa – podsumowanie 2023

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Insbuy pozyskał finansowanie od SPINAKER Alfa – podsumowanie 2023

Udostępnij:

– Dostaliśmy się do 500 Startups Aichi w Japonii i otwieramy oddział Insbuy przy pomocy Station AI – mówi w podsumowaniu 2023 Mikołaj Krzemiński, CEO Insbuy.

Co dobrego spotkało Wasz startup w 2023 r.?

To był bardzo obfity dla nas rok, ponieważ na jego samym początku zostaliśmy sfinansowani przez Fundusz SPINAKER alfa w ramach programu „Alpha Bridge” z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dziś ten projekt zamykamy mając na pokładzie własny AI/ML i już zbudowane zbiory danych, które douczamy lokalnie (naszych LLM i inne modele) na własnych serwerach i jesteśmy niezależni od OpenAI czy innego dostawcy. Badania i rozwój własnej technologii na pewno przybliżyły nas do naszego głównego celu wyjścia zagranicę i tak zamierzamy wejść na rynek Niemiecki, Japoński, Holenderski oraz Amerykański w 2024r.

Do sukcesu na pewno przybliżyła nas współpraca na polskim rynku z lokalnymi podmiotami z branży interior design i partnerstwa z producentami kontentu wideo jak Canal+, YouTube, Tele5, czy Monolith Films. Z tym ostatnim weszliśmy we współpracę z kinem przy premierze filmu Różyczka 2, pokazaliśmy w naszej aplikacji wszystkie stylizacje i reklamę na premierze mówiącą o tym, że mamy w aplikacji produkty inspirowane filmem Różyczka 2. Nikt na świecie tego jeszcze nie zrobił.

Artykuły w Forbes, we Wprost, Mamstartup, onet.pl, Rzeczpospolita, czy w Wirtualne Media były bardzo pomocne a także nagroda Odkrycie Roku we Wprost. Artykuły pozwoliły nam na rozwinięcie skrzydeł na polskim rynku. W tym momencie mamy ponad 30 firm, z którymi współpracujemy i dla których stworzyliśmy sekcję marki, stworzyliśmy bloga na naszej stronie, na którym cyklicznie pojawiają się ciekawe artykuły na temat designu, dużo porad i przydatnych informacji czy inspiracji.

Zrealizowaliśmy jeszcze jeden ciekawy, nowy projekt, którego nikt wcześniej na rynku nie zrobił: opublikowaliśmy 5 stronicowy artykuł w gazecie branżowej Wnętrza Domów, gdzie przy inspiracjach umieściliśmy QR kody, które prowadziły do naszej aplikacji, bezpośrednio do produktów w nich pokazanych. Zależy nam na tym, aby pozyskiwać również użytkowników ‘analogowych” do digitalu. I to też sukcesywnie realizujemy poprzez współpracę z dystrybutorami filmowymi, programami telewizyjnymi, pismami czy kanałami na YouTube. Tego nie robi nikt na świecie. My już mamy na to odpowiedzi. Wiemy, jak to konwertuje, jak to działa. Wydaję mi się, że jesteśmy startupem z krwi i kości. Czyli takim, który może i powinien testować nowe rozwiązania na rynku. Jesteśmy prekursorami w tej dziedzinie.

W drugiej połowie roku wygraliśmy finał konkursu „Zagraj o mentoring” inQUBE. Zostaliśmy laureatem programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka. Fantastyczni ludzie, świetne startupy, a sam program szyty na miarę „niezwykłych”, czyli InCredibles.

W październiku dostaliśmy się do 500 Startups Aichi w Japonii i otwieramy oddział Insbuy przy pomocy Station AI wchodząc we współpracę z TV Tokyo (lokalna telewizja z dotarciem do 7mln widzów) oraz NTT Docomo (duży Japoński operator telefonii komórkowej).
Reasumując: nasz AI jest naszym dziełem i nie jesteśmy od nikogo uzależnieni dzięki czemu możemy go budować dowolny sposób oraz taki jakiego oczekują od nas nasi partnerzy i rynek. Partnerzy tacy jak RTL Adconnect w Holandii i Niemczech, czy NTT Docomo i TV Tokyo w Japonii, czy Warner Discovery w Ameryce.

Z czym mieliście problemy/co się nie udało w 2023 r.?

W tym roku zmieniliśmy model biznesowy z CPS na CPC. Nie była to prosta transformacja, ale ta wizja działa. Sprzedajemy dzięki temu najdroższe kliki na rynku i mamy bardzo dobre konwersje. Natomiast do tego musieliśmy przeorganizować zespół, co jest zwykle bardzo trudne. Nie udało nam się dopiąć inwestycji, bo za nisko celowaliśmy i w tej chwili jesteśmy o wiele bardziej agresywni i stawiamy na rozwój międzynarodowy – mówi Prezes insbuy Mikołaj Krzemiński. Nie udało nam się również zrobić breakeven, ale w styczniu 2024 roku po zakończeniu projektu dla NCBiR i obniżeniu kosztów R&D osiągniemy ją. Wszystko inne co sobie założyliśmy udało nam się zrealizować.

Co zmienilibyście w prawie/przepisach/ żeby lepiej Wam się funkcjonowało w 2024 r.?

Startupy powinny mieć mniejsze opłaty za pracowników technologicznych. Powinna być jakaś specjalna umowa startupowa obarczona mniejszym podatkiem, bo umowa o prace lub na zlecenie jest w pewnym sensie zabójstwem dla startupu. Z drugiej strony jest bezpieczeństwo oraz komfort pracowników, który jest niezmiernie ważny dla poprawnego i szybkiego rozwoju firmy technologicznej. Bardzo wiele ułatwiłoby to startupowi i pozwoliłoby zaoszczędzić dużo pieniędzy, które my (przedsiębiorcy) dokładnie wiemy, gdzie ulokować. Bynajmniej nie w podatkach. To co również jest bardzo istotne to prostszy dostęp chociażby do kredytów obrotowych oraz do finansowania technologii przez banki. Tego w Polsce również mi brakuje.

Mikołaj Krzemiński – CEO Insbuy, przedsiębiorca i startupowiec, absolwent Eckerd College, University od Wisconsin La Crosse oraz Uczelni Łazarskiego. Założył kilka udanych startupów, w tym Gtechinq Poland, TripleQ Pharm, Jomik. Jest znany z rozwijania innowacyjnych biznesów i wprowadzania nowych rozwiązań na rynek. Jego aplikacje, takie jak Clotify i Insbuy, są przykładem przedsiębiorczej odwagi i umiejętności adaptacji do trendów rynkowych. Koncentruje się na budowaniu strategii biznesowych, rozwijaniu sieci dystrybucji i tworzeniu innowacyjnych produktów.

 

Insbuy został kolejnym uczestnikiem programu mentoringowego InCredibles