Pula nagród finansowych tegorocznej edycji programu THINK BIG: Grow Smarter to 105 000 zł – zwycięzca każdej kategorii otrzymał 35 000 zł. Oprócz tego, zwycięzcy kategorii biznesowych mają możliwość wdrożenia swojego rozwiązania w ramach współpracy z UPC Polska lub innym partnerem programu, zaś wszyscy półfinaliści z Polski znajdą się w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech from Poland. Technologie, które zmieniają korporacje” przygotowanym przez The Heart i UPC Polska.
– UPC Polska od wielu lat inwestuje w infrastrukturę gigabitową i rozwój usług cyfrowych w Polsce. Przez lata inwestowaliśmy, aby zapewniać klientom dostęp do cyfrowego świata, wspierać przedsiębiorczość i ekosystem innowacji. Program Think Big rozwijamy od 2013 roku, ponieważ wierzymy, że nowe technologie wspierają rozwój gospodarki, poprawiają wyniki biznesowe, pomagają lepiej spełniać potrzeby naszych klientów, a także dostarczają rozwiązania dla problemów społecznych. Tegoroczna edycja była poświęcona projektom wspierającym transformację cyfrową i mądry rozwój. Jestem pod wielkim wrażeniem wysokiej jakości ponad 100 zgłoszonych rozwiązań i gratuluję zwycięzcom: Quantum CX, Edward.AI, Leżę i Pracuję oraz PKO Bankowi Polskiemu, życząc im kolejnych sukcesów w cyfrowym świecie – mówi Robert Redeleanu, CEO UPC Polska
W kategorii Think Transformation zwyciężył projekt Edward.AI, czyli wirtualny asystent wspierający przedstawicieli handlowych B2B. Rozwiązanie to może znacząco usprawnić pracę handlowca, eliminując powtarzalne i manualne czynności jak np. raportowanie. Przekłada się to na łatwą do zmierzenia korzyść i wartość dla organizacji. Jury doceniło dojrzałość rozwiązania, jego gotowość do łatwego wdrożenia, a także wysoki potencjał do transformacji biznesu dzięki wykorzystanym technologiom.
Zwycięzcą kategorii Think Customer został Quantum CX. To innowacyjne rozwiązanie pozwalające na mierzenie zadowolenia zarówno klienta, jak i pracowników poprzez…uśmiech. Wszystko to za sprawą specjalnego sensora, który potrafi wykrywać uśmiechy, a dzięki ich analizie motywuje pracowników do pozytywnej postawy. Uśmiechy klientów wymieniane są z kolei m.in. na środki wspierającej cele charytatywne. Projekt wyróżniono za zaawansowaną technologię rozpoznawania emocji, wykorzystaną w dobrym celu, bo do poprawy atmosfery w placówkach pracy poprzez motywowanie do uśmiechania się. Wysoko oceniono także dojrzałość rozwiązania oraz gotowość do współpracy z korporacją.
W tym roku po raz pierwszy w programie Think Big nagrodzono innowatorów społecznych w ramach kategorii Think Social. To kontynuująca zaangażowania UPC Polska we wsparcie projektów odpowiadających na wyzwania społeczne w ramach programu Digital Imagination organizowanego przez Liberty Global. Głównym partnerem kategorii Think Social jest Fundacja PFR. Nagrodę przyznano rozwiązaniu Leżę i Pracuję, którego celem jest wsparcie osób sparaliżowanych oraz niepełnosprawnych ruchowo w poszukiwaniu pracy. Jurorzy docenili fakt, że projekt zakłada burzenie stereotypów dotyczących rynku pracy i umożliwienie nowej grupie osób znalezienie zatrudnienia. Autorzy projektu dbają również o samo przygotowanie osób wykluczonych do wejścia na rynek pracy – dostarczając kandydatom niezbędną wiedzę, wsparcie oraz umożliwiające dostęp do nowoczesnych technologii niezbędnych do wykonywania pracy, takich jak specjalistyczne okulary sczytujące ruch gałek ocznych i przenoszące go na ruch kursora po ekranie.
W tegorocznej edycji THINK BIG, Jury programu wraz z Fundacją Digital Poland przyznało również specjalną nagrodę w kategorii Digital Transformation dla korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową. W kategorii tej nagrodzono PKO Bank Polski. Największy polski bank został wyróżniony za wyjątkowo efektywne korzystanie z najnowszych technologii. Transformacja banku pozwoliła na uproszczenie procesu wnioskowania o pożyczkę poprzez aplikację mobilną do zaledwie czterech kliknięć. W efekcie tego, w ciągu dwóch lat, liczba wniosków wzrosła aż 6-krotnie. Innymi rozwiązaniami, na które Jury zwróciło uwagę były: autoryzacja transakcji w oddziałach za pomocą SMS oraz Ekran Klienta, dzięki któremu klienci banku przy asyście doradców uczą się elektronicznej bankowości w oddziałach stacjonarnych banku.