Misją holenderskiej firmy jest uczynienie kultury bardziej dostępną a jej platforma pozwala użytkownikom kupować bilety natychmiastowe, last minute i mobilne. Od momentu założenia w 2014 roku usługa połączyła miliony ludzi z obiektami kultury w ponad 60 krajach.
Fundusze z serii C zostaną wykorzystane do opracowania lepszych narzędzi dla lokalnych partnerów, budowania bogatszych doświadczeń dla klientów i przyspieszenia globalnego rozwoju usługi. Obecnie firma zatrudnia ponad 200 osób.
Inwestycja obejmuje również wsparcie ze strony poprzednich sponsorów, HPE Growth and Investion, i podnosi całkowitą kwotę zebraną przez Tiqets do 100 milionów dolarów. Luuc Elzinga, CEO i współzałożyciel Tiqets, powiedział, że startup nie ujawnia swojej wyceny, ale powiedział, że był bardzo zadowolony z tej kwoty.
W szeroko pojętej branży turystycznej szacuje się, że przychody z muzeów i atrakcji warte są około 160 miliardów dolarów, z czego 60 miliardów to bilety. Tiqets chce zmienić to, w jaki sposób i dlaczego ludzie – zarówno turyści, jak i osoby odwiedzające muzea i atrakcje w ich własnych rodzinnych miejscowościach – kupują bilety.
Ze strony Airbnb inwestycja jest częścią większej strategii firmy polegającej na inwestowaniu w mniejsze startupy, które są strategicznie dostosowane do tego, co firma zamierza wbudować we własny biznes.
Polska Tripsomnia.com
Polacy również stworzyli podobne rozwiązanie. Tripsomnia.com to polski odpowiednik Tiqets, startup chce przysłużyć się właścicielom obiektów hotelowych oraz organizatorom atrakcji turystycznych do dywersyfikacji i zwiększania przychodów. Twórcy platformy chcą zastąpić rezerwację telefoniczną narzędziem do zarządzania zamówieniami. Mateusz Sewastynowicz, założyciel i prezes Tripsomnia.com, tłumaczy, że ideą startupu jest zniwelowanie niedogodności przy rezerwacji, np. takich jak długi czas oczekiwania na potwierdzenie. Aplikacja rezerwacyjna umożliwia hotelom sprzedawanie atrakcji i wycieczek z poziomu własnej strony internetowej lub za pomocą linków umieszczanych w korespondencji mailowej wysyłanej do klienta.
Całkiem niedawno informowaliśmy o tym, że startup pozyskał 3 mln zł finansowania od funduszy Corvus Ventures i Kogito Ventures. Pieniądze zostaną wykorzystane na rozwinięcie oprogramowania do planowania wycieczek. Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła już 60 tys. turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.
W obecnych czasach niemal każda branża umożliwia rezerwację usług online. Nic w tym dziwnego, współcześnie chcemy niemal wszystko załatwiać za pośrednictwem kilku kliknięć w telefonie bez względu na to, czy chodzi o wykonanie przelewu, rezerwację samochodu na minuty, czy umówienie wizyty u fryzjera. Nic więc dziwnego, że coraz trudniej znaleźć branżę, która z tych możliwości technologicznych nie korzysta.