Startup Pepper zebrał 5,6 miliona dolarów

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Startup Pepper zebrał 5,6 miliona dolarów

Udostępnij:

Pepper, firma z siedzibą w Los Angeles, otrzymała 5,6 miliona dolarów na finansowanie zalążkowe od Upfront Ventures, Lerer Hippeau i Manta Ray Ventures. Ich rozwiązanie ma pomagać startupom w analizie wydatków.

– Udało nam się również pozyskać kilku doradców, którzy mają duże doświadczenie w różnych branżach, w tym w finansach, technologii, mediach, e-commerce i nie tylko. Ich bogactwo wiedzy i unikalne perspektywy będą nieocenione w miarę rozwoju firmy – czytamy na blogu firmy.

Od lat zachęca się startupy do rozwoju za wszelką cenę. Jednak w ostatnim czasie można zauważyć, że założyciele młodych technologicznych firm coraz częściej czują potrzebę bardziej świadomego śledzenia swoich wydatków i zwrotów z inwestycji. Rozwiązanie stworzone przez Pepper będzie przewidywać i pomagać zrozumieć, w jaki sposób każda dokonywana inwestycja wpływa na przyszły stan działalności startupów.

Rozwiązanie Pepper analizuje wydatki związane z marketingiem ale również inne obszary, w których wydatki mogą być równie ważne i skuteczne, od wynagrodzeń po powierzchnię biurową, podróże i rozrywkę. – Wszystkie te elementy funkcjonalnie wpływają na całkowite koszty pozyskania klientów – mówi James Borow, CEO Pepper.

– Nie możemy się doczekać, aby wreszcie móc podzielić się szczegółami na temat firmy, nad którą pracowaliśmy w tym roku: Pepper Financial. Postanowiliśmy zbudować oprogramowanie, które da nowoczesnym firmom nowe spojrzenie na ich kondycję finansową. Kiedy spędzaliśmy czas na rozmowach z założycielami, inwestorami i zespołami finansowymi, stawało się coraz bardziej oczywiste, że nowoczesne firmy potrzebują nowego zestawu narzędzi, które pomogą im rozwijać się inteligentniej – czytamy na blogu firmy.

Na ten moment założyciele startupu nie chcą zdradzać czym konkretnie będzie się różnić ich platforma analityki finansowej od konkurencyjnych produktów. Z takimi informacjami zespół chce poczekać do momentu, aż zostanie uruchomiona wersja beta ich rozwiązania a ma to nastąpić w pierwszym kwartale 2020 roku.

– Wraz z dzisiejszym ogłoszeniem, otworzyliśmy również naszą listę oczekujących na naszą wersję beta. Firmy mogą poprosić o dostęp na trypepper.com. Pepper jest darmowy w użyciu i skoncentruje się na pomocy nowoczesnym firmom w poprawie ich kondycji finansowej. Będziemy mogli dzielić się więcej szczegółów na temat produktu publicznie, w miarę zbliżania się do wyjścia z bety – czytamy na blogu firmy.

Jak zaplanować budżet firmowy?

Na rozwiązanie od Pepper będzie trzeba poczekać do 2020 roku. Tymczasem warto już teraz przeanalizować swoje wydatki w firmie. Nawet jeśli nie korzysta się z zaawansowanych programów analitycznych, warto finanse trzymać na wodzy. Tworzenie budżetu firmowego nie tylko pozwala na kontrolę nad wydatkami ale również ułatwia planowanie kluczowych inwestycji. Każdy właściciel startupu powinien o tym pamiętać i już dziś zastanowić się nad tą kwestią.

W październiku na naszym portalu pojawił się materiał pod tytułem Jak zaplanować budżet w firmie? 6 podstawowych kroków. Polecamy każdemu przedsiębiorcy lekturę tego materiału, bo poruszone są w nim bardzo ważne kwestie, a co najważniejsze zaproponowane konkretne wskazówki przez specjalistę z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw.

Jedną z rad, płynących z wspomnianego materiału, jest wskazanie konkretnych osób, które miałyby się zająć planowaniem budżetu w firmie. I co ciekawe, specjalista podpowiada tu, żeby do tego zadania nie delegować jedynie tych osób, które na co dzień zajmują się księgowością ani jedynie osób z zarządu. Dlaczego? Ci pierwsi będą skupiać się na danych historycznych, bez analizy przyszłości, natomiast ci drudzy nie będą potrafili wejść w szczegóły poszczególnych elementów biznesu.

Inną cenną wskazówką przy analizie budżetu jest stworzenie strategii rozwoju firmy. To bardzo ważny element, bo na niej można oprzeć plany związane z konkretnymi celami. Aby sobie to uporządkować warto podzielić taką strategię na: cele strategiczne, operacyjne i taktyczne.

Natomiast wśród częstych błędów przy planowaniu budżetu pojawia się analizowanie jedynie historycznych danych, życzeniowe planowanie celów na kolejny rok, które często odbiegają od rzeczywistości, czy ścisłe trzymanie się budżetu firmy bez analizy zmian, jakie zachodzą na rynku.

To oczywiście jedynie przykłady, które mogą wskazać kierunek prawidłowych działań. Jedno jest pewne analiza finansowa jest bardzo ważna i powinny o nią zadbać nawet młode firmy technologiczne, które są dopiero na początku swojej drogi. Zobaczymy, jakie narzędzie do tego celu stworzy Pepper.