Edyta Kowal: Startupy powinny się dobrze zastanowić nad tym, po co im content marketing (podcast)

Dodane:

Damian Jemioło, redaktor MamStartup.pl Damian Jemioło

Edyta Kowal: Startupy powinny się dobrze zastanowić nad tym, po co im content marketing (podcast)

Udostępnij:

Edyta Kowal to konsultantka digital marketingu, podcasterka i co-founderka Content Espresso. Nierzadko doradzała i pomagała startupom budować zespoły marketingowe i tworzyć content.

Startupy w zasadzie tak jak wszystkie inne przedsiębiorstwa – często docierają do swoich klientów za pomocą content marketingu. Niejednokrotnie postrzegają go jako najprostszą, najszybszą i najtańszą formę dotarcia, czy to do B2B, czy B2C. Nierzadko jednak potrzebują w tym obszarze wsparcia. Jedną z osób, które wspierają startupy w budowaniu zespołów marketingowych, jest Edyta Kowal.

Cofounderka Content Espresso dociera do startupów najczęściej poprzez networking i działania czysto organiczne. Founderzy, kiedy już do niej docierają – korzystają nie tylko z konsultingu, ale często razem z Edytą opracowują strategie, budują zespoły czy tworzą content od podstaw.

– Z content marketingiem ból jest jeden – wszyscy chcą go robić, zatrybiło, że to działa. Podobnie jest z podcastami. Wszyscy się na nie teraz rzucają, ale nie pochylają się nad pomysłem ani nad tym, co chcą powiedzieć oraz czy format, na który stawiają, doskonale wyrazi to, co chcą powiedzieć. O tym często się zapomina – mówi Edyta Kowal.

W MamStartup Podcast Edyta wskazuje, jak działa ze startupami, jak buduje z nimi zespoły marketingowe i z czym najczęściej nie radzą sobie founderzy.

Posłuchaj również:

  • Artur Kurasiński to jeden z ojców założycieli Auli Polska, founder, twórca komiksu edukacyjnego „Róża, a co chcesz wiedzieć?” i planszówki Beyond Humanity: Colonies. Artur opowiada o początkach Auli, kampaniach kickstarterowych i funduszach VC.
  • Borys Musielak to cofounder funduszu SMOK Ventures i fundacji Startup Poland. Sam też zaczynał jako startupowiec i stworzył platformę Filmaster. Borys opowiada o kulisach powstania SMOK-a i wskazuje, jak founderzy powinni rozmawiać z inwestorami.
  • OSINT – technika tzw. białego wywiadu, która pozwala na zbieranie danych o firmach czy osobach z ogólnodostępnych baz danych. Piotr Konieczny wskazuje, jak OSINT może przydać się w biznesie – w tym również startupowcom i inwestorom.