Nawiązaliśmy współpracę z Aion Bankiem. Podsumowanie roku Pacific

Dodane:

Mateusz Klemczak Mateusz Klemczak

Nawiązaliśmy współpracę z Aion Bankiem. Podsumowanie roku Pacific

Udostępnij:

Rok 2021 rozpoczęliśmy na chwilę po zakończeniu rundy inwestycyjnej. Nowy rok zapowiadał się bardzo pracowicie, ale też owocnie, bo to na ten rok zaplanowaliśmy premierę aplikacji. Pacific podsumowuje miniony rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Na samym początku dev team przywitał kilka nowych twarzy, a chwilę później development wskoczył na najwyższe obroty, które nie spadły po dziś dzień. W tamtym czasie zespół rozwijał podstawowe funkcjonalności aplikacji Pacific, takie jak funkcje portfela mobilnego, a także generowanie i skanowanie kodów QR. To właśnie praca nad kodami QR była na tym etapie wyjątkowo interesująca, z uwagi na nasze oryginalne podejście do inicjowania transakcji za pomocą tychże kodów.

Finalizacja współpracy z Aion Bankiem

Pierwszym dużym wyzwaniem, z którym przyszło zmierzyć się zespołowi Pacific było sformalizowanie współpracy z partnerem bankowym, Aion Bankiem, oraz przeprowadzenie integracji systemu Pacific z systemem banku. Były to początki obecności Aion w Polsce i większość ludzi w tamtym czasie nie znała jeszcze tej nowej na polskim rynku marki.

Powstaniu banku towarzyszyło założenie, że będzie to bank mocno zorientowany w stronę nowoczesnych usług Baas (banking as a service), a współpraca z Pacific idealnie się w to założenie wpisała. Rozmowy z Aionem trwały od września 2020 ale do podpisania umowy doszło w lutym. Aion Bank przeprowadził w Pacific szczegółowy audyt, wspólnie opracowaliśmy procedury dotyczące przetwarzania danych i obsługi klientów, po czym przystąpiliśmy do integracji.

Kiedy aplikacja nabrała już kształtu zbliżonego do ostatecznego, rozpoczęliśmy poszukiwanie sklepów internetowych, które jako pierwsze zaprezentują swoją ofertę w Pacific. Wspólnie z nimi testowaliśmy inicjowanie transakcji kodami QR, bo to właśnie ta funkcjonalność wzbudzała największe zainteresowanie.

Po udanych testach, udostępniliśmy publicznie integrację z Pacific w systemie BaseLinker i rozpoczęliśmy przyjmowanie kolejnych sprzedawców, które trwa do dziś. Na ten moment w aplikacji można kupić ubrania i akcesoria. Pierwsze sklepy z kosmetykami powinny pojawić się w ciągu kilku dni, a na start nowej kategorii planujemy kilka bardzo atrakcyjnych, ale ograniczonych ilościowo promocji. O szczegółach będziemy informowali w naszych mediach społecznościowych.

Dwukrotnie przekładaliśmy premierę aplikacji

Z rzeczy, które nie do końca nam się udały w 2021 roku, na pierwsze miejsce wysuwa się przekładana dwukrotnie premiera. Pierwotnie zakładaliśmy, że aplikacja wejdzie na rynek już we wrześniu, następnie przesunęliśmy to na październik, a finalnie udało nam się wprowadzić aplikację na rynek dopiero w listopadzie. Przedłużenie prac okazało się konieczne również w przypadku premiery aplikacji w wersji na iOS. Ta będzie dostępna do pobrania w styczniu 2022 roku.

Plany na 2022

2022 rok będzie dla Pacific rokiem kluczowym. Priorytetem będzie zbudowanie świadomości marki na polskim rynku fintech i e-commerce oraz zgromadzenie szerokiego grona zadowolonych z naszych usług Użytkowników. Ważną rzeczą będzie także stałe zwiększanie bazy dostępnych w aplikacji produktów oraz promowanie zakupów opartych o kody QR, będących naszym autorskim rozwiązaniem. Planujemy wprowadzić Pacific jako nową metodę płatności dla sklepów internetowych jako wtyczkę do silników sklepowych, polegającą na wyświetlaniu QR kodu w sklepie obok produktu, zeskanowaniu go i zaakceptowaniu transakcji. Przyspieszy to zakupy o blisko 90%.

Mamy ambicję, aby pod koniec 2022 roku transakcje inicjowane przez kody QR stanowiły już wyraźnie widoczny trend na polskim rynku e-commerce, który w kolejnych latach będzie tylko przybierał na sile. Naturalnym następnym krokiem będzie ekspansja na kolejne rynki europejskie, a współpraca z międzynarodowym Aion Bankiem znacznie nam to ułatwi. Co prawda, nie planujemy jeszcze zagranicznych premier, ale bez wątpienia już w tym roku zaczniemy nawiązywać pierwsze zagraniczne współpracę. W planach mamy również powiększenie zespołu i przeprowadzenie kolejnej rundy inwestycyjnej.
Rok 2022 w Pacific zapowiada się ciekawie i bardzo ekscytująco i równie ekscytującego roku życzymy wszystkim czytelnikom MamStartup!

Przeczytaj również:

Autor:

Mateusz Klemczak, CEO i Founder Pacific

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku zarządzanie. Założyciel i prezes firmy Pacific z którą związany jest od 2018 roku. W firmie odpowiedzialny za kierowanie rozwojem produktu, zawiązywanie strategicznych partnerstw, pozyskiwanie finansowania dla dalszego rozwoju oraz rekrutację członków zespołu biznesowego.