Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
Na samym początku dev team przywitał kilka nowych twarzy, a chwilę później development wskoczył na najwyższe obroty, które nie spadły po dziś dzień. W tamtym czasie zespół rozwijał podstawowe funkcjonalności aplikacji Pacific, takie jak funkcje portfela mobilnego, a także generowanie i skanowanie kodów QR. To właśnie praca nad kodami QR była na tym etapie wyjątkowo interesująca, z uwagi na nasze oryginalne podejście do inicjowania transakcji za pomocą tychże kodów.
Finalizacja współpracy z Aion Bankiem
Pierwszym dużym wyzwaniem, z którym przyszło zmierzyć się zespołowi Pacific było sformalizowanie współpracy z partnerem bankowym, Aion Bankiem, oraz przeprowadzenie integracji systemu Pacific z systemem banku. Były to początki obecności Aion w Polsce i większość ludzi w tamtym czasie nie znała jeszcze tej nowej na polskim rynku marki.
Powstaniu banku towarzyszyło założenie, że będzie to bank mocno zorientowany w stronę nowoczesnych usług Baas (banking as a service), a współpraca z Pacific idealnie się w to założenie wpisała. Rozmowy z Aionem trwały od września 2020 ale do podpisania umowy doszło w lutym. Aion Bank przeprowadził w Pacific szczegółowy audyt, wspólnie opracowaliśmy procedury dotyczące przetwarzania danych i obsługi klientów, po czym przystąpiliśmy do integracji.
Kiedy aplikacja nabrała już kształtu zbliżonego do ostatecznego, rozpoczęliśmy poszukiwanie sklepów internetowych, które jako pierwsze zaprezentują swoją ofertę w Pacific. Wspólnie z nimi testowaliśmy inicjowanie transakcji kodami QR, bo to właśnie ta funkcjonalność wzbudzała największe zainteresowanie.
Po udanych testach, udostępniliśmy publicznie integrację z Pacific w systemie BaseLinker i rozpoczęliśmy przyjmowanie kolejnych sprzedawców, które trwa do dziś. Na ten moment w aplikacji można kupić ubrania i akcesoria. Pierwsze sklepy z kosmetykami powinny pojawić się w ciągu kilku dni, a na start nowej kategorii planujemy kilka bardzo atrakcyjnych, ale ograniczonych ilościowo promocji. O szczegółach będziemy informowali w naszych mediach społecznościowych.
Dwukrotnie przekładaliśmy premierę aplikacji
Z rzeczy, które nie do końca nam się udały w 2021 roku, na pierwsze miejsce wysuwa się przekładana dwukrotnie premiera. Pierwotnie zakładaliśmy, że aplikacja wejdzie na rynek już we wrześniu, następnie przesunęliśmy to na październik, a finalnie udało nam się wprowadzić aplikację na rynek dopiero w listopadzie. Przedłużenie prac okazało się konieczne również w przypadku premiery aplikacji w wersji na iOS. Ta będzie dostępna do pobrania w styczniu 2022 roku.
Plany na 2022
2022 rok będzie dla Pacific rokiem kluczowym. Priorytetem będzie zbudowanie świadomości marki na polskim rynku fintech i e-commerce oraz zgromadzenie szerokiego grona zadowolonych z naszych usług Użytkowników. Ważną rzeczą będzie także stałe zwiększanie bazy dostępnych w aplikacji produktów oraz promowanie zakupów opartych o kody QR, będących naszym autorskim rozwiązaniem. Planujemy wprowadzić Pacific jako nową metodę płatności dla sklepów internetowych jako wtyczkę do silników sklepowych, polegającą na wyświetlaniu QR kodu w sklepie obok produktu, zeskanowaniu go i zaakceptowaniu transakcji. Przyspieszy to zakupy o blisko 90%.
Mamy ambicję, aby pod koniec 2022 roku transakcje inicjowane przez kody QR stanowiły już wyraźnie widoczny trend na polskim rynku e-commerce, który w kolejnych latach będzie tylko przybierał na sile. Naturalnym następnym krokiem będzie ekspansja na kolejne rynki europejskie, a współpraca z międzynarodowym Aion Bankiem znacznie nam to ułatwi. Co prawda, nie planujemy jeszcze zagranicznych premier, ale bez wątpienia już w tym roku zaczniemy nawiązywać pierwsze zagraniczne współpracę. W planach mamy również powiększenie zespołu i przeprowadzenie kolejnej rundy inwestycyjnej.
Rok 2022 w Pacific zapowiada się ciekawie i bardzo ekscytująco i równie ekscytującego roku życzymy wszystkim czytelnikom MamStartup!
Przeczytaj również:
- Polski fintech rozwija metodę płatności opartą o kody QR. Do tego ratuje oceany
- Pacific zgarnia 2,4 mln złotych. Stworzy aplikację do płacenia za zakupy online
–
Autor:
Mateusz Klemczak, CEO i Founder Pacific
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku zarządzanie. Założyciel i prezes firmy Pacific z którą związany jest od 2018 roku. W firmie odpowiedzialny za kierowanie rozwojem produktu, zawiązywanie strategicznych partnerstw, pozyskiwanie finansowania dla dalszego rozwoju oraz rekrutację członków zespołu biznesowego.