Jaka jest różnica między Fourthwall a zwykłym CMS dla e-commerce?
Fourthwall to platforma handlowa, która umożliwia twórcom tworzenie w pełni spersonalizowanej witryny internetowej. Oprócz tego oferujemy projektowanie i sprzedawanie produktów, przyjmowanie darowizn oraz opracowywanie programów członkowskich dla swoich fanów. Chociaż Fourthwall wbudowane funkcje podobne do CMS, to platforma jest bardziej skoncentrowana na pomaganiu twórcom w zarabianiu i zawieraniu transakcji z ich odbiorcami.
Co to znaczy, że mogę uruchomić własną stronę główną i robić zakupy? Gdybym miał stworzyć e-commerce, np. w WooCommerce to nie byłby mój? Dlaczego miałbym wybrać Fourthwall zamiast np. wspomnianego WooCommerce?
Fourthwall umożliwia uruchamianie strony głównej, projektowanie i sprzedaż produktów, przyjmowanie darowizn i uruchamianie programu członkostwa w ramach tej samej platformy – bez konieczności dodawania zewnętrznych wtyczek lub aplikacji. Fourthwall zajmuje się wszystkimi złożonymi elementami, takimi jak produkcja, realizacja i obsługa klienta – wszystko to pod marką twórcy.
W przypadku Shopify lub WooCommerce musisz zintegrować różne aplikacje lub wtyczki i połączyć je wszystkie (czasem ręcznie), aby uzyskać taki sam efekt, jakie zapewnia Fourthwall zaraz po uruchomieniu sklepu na naszej platformie. A nawet wtedy nadal będziesz musiał martwić się o produkcję, realizację i obsługę klienta. Podsumowując – Fourthwall ułatwia twórcom rozwijanie działalności, dzięki czemu mogą skupiać się na tym, co kochają najbardziej – tworzeniu treści.
Czyli mam rozumieć, że pomagacie twórcom budować ich marki?
Fourthwall to platforma, która wspiera marki twórców, ale nie buduje ich od zera.
Oferujecie ponad 100 produktów jakości detalicznej, ale co to dokładnie oznacza?
Przez jakość detaliczną rozumiemy, że otrzymujesz taką samą jakość produktu, jaką możesz oczekiwać od dużej marki detalicznej. Tyczy się to zarówno materiału, druku, jak i doświadczenia unboxingowego. Ponadto zapewniamy również produkty ekologiczne – w tym odzież wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu.
Do kogo w zasadzie skierowana jest wasza platforma? Do twórców, influencerów?
Definiujemy twórców jako kogoś, kto ma publiczność – swoich odbiorców. A zatem chodzi o YouTuberów, Instagramerów, streamerów, muzyków itp. Z naszej platformy korzystają w zasadzie różne grupy – influencerzy modowi i lifestyle’owi, gracze, komicy, muzycy, podcasterzy – w zasadzie każdy kto ma dużą grupę odbiorców.
Czyli Fourthwall to w zasadzie połączenie CMS, e-commerce i dropshippingu?
Chcemy wspierać twórców i ułatwiać im życie, udostępniając kompleksową platformę biznesową, aby mogli poświęcać się tworzeniu treści. Fourthwall to nie dropshipping, tylko tworzenie unikalnych produktów, które pokochają fani naszych twórców!
Twórcy, z jakich krajów mogą korzystać z waszej platformy?
Obecnie obsługujemy większość państw i mamy partnerów produkcyjnych na całym świecie. Jednak skupiamy się głównie na rynku anglojęzycznym, ale planujemy też dalszą ekspansję i obsługę kolejnych języków czy walut! Obecnie z Fourthwall korzystają twórcy ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Europy, Australii i wielu innych miejsc na świecie.
CCO waszego startupu został YouTuber Phil de Franco – skąd ta decyzja i jak udało się wam przekonać go do współpracy?
Współpracujemy z Philem od samych początków Fourthwall. Jest twórcą od ponad 15 lat i w tym czasie zgromadził ponad 6 mln subskrybentów. Zna branżę od podszewki i jesteśmy pewni, że jego doświadczenie i wiedza pomogą nam się rozwijać.
Phil naprawdę wierzy w naszą platformę – odkąd do nas dołączył, dziesięciokrotnie zwiększył swoje przychody ze sprzedaży towarów! Jest bardzo podekscytowany, że może spróbować czegoś nowego i podzielić się z nami swoją wiedzą. Będzie kierował rozwojem produktu i będzie dbać o to, aby głos twórców zawsze był słyszalny dla naszego startupu.
Nie tak dawno zamknęliście rundę, w której pozyskaliście 17 mln dolarów od funduszy VC. Jak chcecie wykorzystać ten kapitał?
Planujemy rozbudować zespół – zwłaszcza inżynieryjny, abyśmy mogli dalej rozwijać najlepszą platformę.