Urvis.Bike pozyskało 2 mln złotych. Na ulicach pojawi się więcej rowerów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

urwis bike

Udostępnij:

Rok po zamknięciu pierwszej rundy finansowania Urvis.Bike pozyskuje świeży kapitał. Tym razem aniołowie biznesu zainwestowali w rowerowy startup 2 mln złotych.

– W Europie boom na rowery cargo już się zaczął. W Wielkiej Brytanii sprzedaż takich pojazdów w przeciągu 12 miesięcy wzrosła o 37%. Podobne trendy widać w Holandii czy Niemczech, a my wierzymy, że Polska może być następna. Naszymi rowerami dostawy realizują już takie marki, jak Fyrtel.Market, Stuart, Stava czy Hop.City – mówi Paweł Raja, CEO Urvis.Bike.

W sumie po ulicach polskich miast oraz w Berlinie jeździ już ponad 20 rowerów transportowych marki Urvis.Bike. Cel na ten rok to dostarczyć około 50 rowerów typu „long john” (w wersji z platformą lub skrzynią transportową). W 2023 roku ambicją spółki będzie skokowy wzrost sprzedaży oraz rozpoczęcie prac nad nowymi modelami. Na realizację tych celów Urvis.Bike pozyskało blisko 2 mln zł.

Rozwój dzięki aniołom biznesu

Kapitał, który pozyskał startup, pochodzi od aniołów biznesu. Wśród nowych udziałowców Urvisa znalazły się takie osoby jak Andrzej Sykulski, Adam Smorawiński, Michał Kwiatkowski, Łukasz Adziński, Marcin Sadlej, Michał Paschalis, Grzegorz Kapusta, Michał Laskowski, Piotr Adam Cieślik, Zofia Dzik, Michał Romanowski, Andrzej Targosz i Wojciech Burkot.

– Rowery towarowe adresują wiele wyzwań miast, jak zanieczyszczenie powietrza czy zatłoczenie ulic. Z punktu widzenia użytkownika całkowity koszt posiadania takiego pojazdu jest znacząco niższy niż samochodu – naprawdę nie ustępując mu przy tym praktycznością. Kiedy firmy zostaną zmuszone do optymalizacji zastąpienie części floty dostawczej rowerem towarowym dla wielu stanie się rozwiązaniem racjonalnym. Nie inaczej ma się problem utrzymania samochodu w domu. Rower cargo wyposażony w przestrzeń do przewozu osób jest w stanie całkowicie zastąpić samochód np. dowożąc dzieci do szkoły czy robiąc duże zakupy. W obliczu wyzwań, przed jakimi stoimy gospodarczo i społecznie ograniczanie się do motoryzacji nie idzie w parze z moją wizją jutra – mówi Adam Smorawiński.

Druga runda finansowania

Zamknięta właśnie runda finansowania nie jest pierwszą jaką Urvis.Bike ma na swoim koncie. Rok temu spółka pozyskała 1 mln zł z funduszu ASI Podlasie zarządzanego przez krakowski Bitspiration Booster. Pozwoliło to na wprowadzenie na rynek pierwszego modelu o zasięgu do ok. 70 km, który pozwala na transport do 150 kg. Na jego konstrukcję składa się indywidualnie zaprojektowana stalowa rama oraz osprzęt: napęd Shimano, hamulce Magura, opony Schwalbe – Ralf Bohle GmbH oraz silnik i bateria firmy Bafang.