Multikino wdraża beacony. Poinformuje o zniżce na popcorn

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

We wszystkich kinach sieci Multikino znajduje się obecnie 370 beaconów. Za ich pośrednictwem właściciele spółki będą informować o zniżkach i rabatach. Zamierzają także udostępnić nadajniki reklamodawcom.

Beacony zintegrowane z Qponami

Początkowo beacony rozmieszczone były tylko w dwóch kinach sieci Multikino, w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy i Starym Browarze w Poznaniu. Spółce zależało wówczas, żeby sprawdzić potencjał nowego kanału komunikacji. Dlatego zintegrowali nadajniki z aplikacją Qpony, która umożliwiła dystrybucję rabatów i zaproszeń na seanse filmowe.

Te wyświetlały się na ekranach smartfonów, kiedy ich użytkownicy mieli włączony Bluetooth i znajdowali się w zasięgu beaconów. W ten sposób zweryfikowano ile osób w ogóle odbiera powiadomienia i ilu spośród nich reaguje na nie. Według Wojciecha Szymczyka, kierownika e-commerce w Multikinie, już wtedy wyniki testu były obiecujące, w związku z czym zapowiedział kolejne wdrożenia technologii.

Allegro korzysta z beaconów w Multikinie

I tak, 370 nadajników pojawiło się ostatnio we wszystkich trzydziestu trzech kinach należących do sieci. Rozmieszczono je w punktach, wokół których zwykle skupia się tłum: główne wejścia do budynków, popcorn bary i sale kinowe. Mają być wykorzystywane m.in. do informowania widzów o możliwości kupna biletu za pośrednictwem aplikacji mobilnej, dostępnych zniżkach i ofercie kinowego baru.

Ponadto beacony znajdujące się w Multikinie mają być udostępnione reklamodawcom. Chodzi o to, żeby po zakończonym seansie, widz otrzymał powiadomienie z rabatem na produkt, czy usługę marki, która była reklamowana przed rozpoczęciem filmu. Z usługi tej korzysta już Allegro, popularna platforma e-commerce, podaje serwis prnews.pl.

Leroy Marlin poznaje swoich klientów

Beacony wykorzystywane są nie tylko w kinach Multikino. Na terenie supermarketu Leroy Merlin znajdującego się na warszawskim Żoliborzu, firmy Linteri i Kontakt.io rozmieściły sto takich nadajników. Śledzą one ścieżki, po których przemieszczają się klienci. W ten sposób właściciele francuskiej sieci sklepów budowlanych zamierzają poznać preferencje zakupowe odwiedzających.