Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego przeanalizuje wydatki i oszczędności

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego przeanalizuje wydatki i oszczędności

Udostępnij:

Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskał właśnie nowe funkcje, dzięki którym klienci korzystający z IKO łatwo i wygodnie mogą przeanalizować stan finansów na swoich kontach.

Asystent głosowy daje teraz użytkownikom aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego możliwość skorzystania z nowych narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Dwie udostępnione właśnie funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności.

  1. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności.
  2. Druga funkcja informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie.

Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie – w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które asystent głosowy przekazuje w aplikacji mobilnej w formie mówionej i tekstowej.

Jak działa asystent głosowy w IKO?

– To bardzo praktyczne, przydatne i proste do zastosowania narzędzia, które pomagają zarządzać własnym budżetem. Wystarczy zapytać asystenta na przykład o pokazanie wydatków z ostatnich trzech miesięcy i natychmiast widzimy ich podsumowanie w podziale na miesiące i typy operacji. Możemy też obejrzeć. jak w ostatnim czasie kształtowały się nasze oszczędności. To kolejna funkcja asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, która powstała w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów. Stale rozwijamy umiejętności językowe asystenta i konsekwentnie będziemy go rozbudowywać o następne elementy. W przyszłości planowane są nowe funkcje, umożliwiające bardziej szczegółowe analizy wydatków czy wyszukiwanie transakcji – podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Aby przeanalizować swoje oszczędności wystarczy wydać asystentowi głosowemu polecenie, np. „pokaż oszczędności za ostatnie 3 miesiące”. Jeśli mamy konta w kilku walutach, asystent poprosi o nas o wybranie waluty. Jeżeli mamy więcej niż 5 kont, poprosi o wskazanie kont do analizy. Następnie w aplikacji pojawią się sumy przychodów, wydatków i stan oszczędności w tych miesiącach oraz obrazujące je grafiki. Asystent dodatkowo poinformuje ile wynosiła średnia kwota oszczędności przypadająca na 1 miesiąc w tym okresie oraz pokaże, jaka jest suma oszczędności za 3 miesiące. Podobnie przy analizie wydatków. Można zapytać np. „ile wydałem w ostatnim miesiącu?”. Asystent poda kwotę wydatków i pokaże ją graficznie w aplikacji w rozbiciu na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności.

Nowe funkcje są dostępne dla użytkowników aplikacji PKO Banku Polskiego korzystających z urządzeń z systemami operacyjnymi Android, w najbliższym czasie będą też dostępne dla korzystających z iOS.

Ponad 4 miliony rozmów z bankową sztuczną inteligencją

Asystent głosowy IKO działa już od ponad roku. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 800 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to około 60 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 1,5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 250 i będzie ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma ponad 340 tys. unikalnych użytkowników.

Przy pomocy asystenta, oprócz analizy wydatków i oszczędności, można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w aplikacji , gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do…” , ale też „pchnij kaskę…”. Użytkownik nie musi asystenta instalować – wystarczy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.