Adyen odnotował wzrost zysków o 37%. Klientami fintechu są m.in. Facebook, Netflix i McDonald’s

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Adyen odnotował wzrost zysków o 37%. Klientami fintechu są m.in. Facebook, Netflix i McDonald’s

Udostępnij:

Adyen to holenderska firma z branży fintech. Startup oferuje przetwarzanie płatności dla sprzedawców internetowych. Jego klientami są m.in. Facebook i Netflix. Firma odnotowała wzrost zysków o 37% w II połowie roku.

Zyski firmy przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (EBITDA) wzrosły do 153,5 mln euro w drugiej połowie 2019 r. Przychody netto wzrosły o 43% do 275,6 mln euro.

Podsumowanie II półrocza 2019 r. w Adyen

W oficjalnym komunikacie czytamy:

”W drugiej połowie 2019 r. przetworzyliśmy 135 mld euro, co stanowi wzrost o 52% w stosunku do roku poprzedniego. Wzrost ten wynikał w dużej mierze ze zwiększonego wolumenu zakupów od handlowców korporacyjnych.

Sukcesem jest posiadanie na jednej platformie McDonald’s i Subway, w kategorii restauracji szybkiej obsługi (QSR).

Kolejnym godnym uwagi wydarzeniem, które miało miejsce w drugiej połowie roku, jest rosnąca powszechność handlowców przyjmujących platformowy model biznesowy. Jesteśmy wyjątkowo przygotowani do obsługi tego segmentu i postrzegamy to jako pozytywne zjawisko dla biznesu. Wolumen przetworzony za cały rok 2019 wyniósł 240 mld euro, co oznacza wzrost o 51% w porównaniu z rokiem 2019, przy przychodach netto i EBITDA wynoszących odpowiednio 497 mln euro i 279 mln euro.

Podobnie jak w poprzednich okresach, spadek wolumenu wyniósł mniej niż 1%.

W drugiej połowie 2019 r. utrzymywały się 3 tematy z ostatnich lat: rosnąca dywersyfikacja naszego portfela handlowego, większość wzrostu (ponad 80%) pochodziła od istniejących handlowców, a także stały spadek wolumenu sprzedaży. Daje nam to pewność, że dostarczamy najlepsze w swojej klasie rozwiązanie dla handlowców, którzy chcą zabezpieczyć swoje podejście do płatności na przyszłość.”

Współpraca z McDonald’s

W grudniu zeszłego roku McDonald’s rozpoczął współpracę z Adyen. Startup udostępnił platformę płatniczą w brytyjskich punktach sieci McDonald’s.

Aplikacja Ayden służy przy zamawianiu posiłków ze smartfonów. Kiedy użytkownik zamówi jedzenie z McDonald’s, płatność odbywa się właśnie dzięki Ayden.

W przyszłości obie firmy chcą wprowadzić platformę płatniczą w placówkach McDonald’s w innych krajach.

Czym zajmuje się Adyen?

Adyen zostało założone w 2006 r. przez grupę przedsiębiorców, w tym Pietera van der Does i Arnouta Schuijffa. Technologia płatności, którą stworzyli składała się z kompilacji systemów zbudowanych na starej infrastrukturze.

Zespół Adyen skoncentrował się na budowie nowoczesnej infrastruktury bezpośrednio połączonej z sieciami kart i lokalnymi metodami płatności na całym świecie. Pozwala to na ujednolicenie handlu i zapewnia handlowcom wgląd w dane kupującego.

Wartość amsterdamskiego startupu jest szacowana na 24 mld dolarów. Dzięki tak pokaźnej wycenie jest jednym z największych fintechów na świecie.