Alexander Konoplyasty, partner zarządzający w Flashpoint Venture Capital, powiedział: – Innowacyjne podejście Algori do wglądu w dane w przestrzeni FMCG ma potencjał zrewolucjonizowania branży. Ich zdolność do przechwytywania i analizowania ogromnych ilości danych zakupowych w połączeniu z uczeniem maszynowym wyróżnia ich na tle innych. Dzięki nowemu finansowaniu Algori może zwiększyć skalę, zwiększyć swoje możliwości i rozszerzyć działalność na nowe rynki, aby ugruntować swoją pozycję dużego gracza w tej przestrzeni. Cieszymy się, że możemy być częścią tej podróży i jesteśmy przekonani, że Algori może pomóc firmom z branży dóbr konsumpcyjnych osiągnąć większy sukces w zakresie dystrybucji, sprzedaży i marketingu.
Plany ekspansji
Startup jest obecnie aktywny w Hiszpanii, gdzie jego panel konsumencki jest prawie czterokrotnie większy od największego operatora zasiedziałego w kraju. Algori skieruje swoje nowe fundusze na skalowanie działalności w Hiszpanii, rozszerzenie możliwości data science i rozszerzenie działalności na nowe rynki w Europie Zachodniej.
Co oferuje Algori?
Algori oferuje granularne dane w czasie zbliżonym do rzeczywistego, co jest szczególnie istotne, biorąc pod uwagę obecne warunki na rynku dóbr konsumpcyjnych. Według McKinsey, w obliczu inflacji, zakłóceń w łańcuchu dostaw i szybko zmieniających się preferencji konsumentów, odnoszące sukcesy firmy z branży dóbr konsumpcyjnych są 3,5 razy bardziej skłonne do wykorzystywania danych granularnych do podejmowania trafnych decyzji. Jednak obecny rynek danych i spostrzeżeń oferuje brak szczegółowości i szybkości. Dostawcy danych z punktów sprzedaży (POS) nie mają pełnego pokrycia sprzedawców detalicznych i nie mogą zgłaszać danych dotyczących sprzedaży specyficznych dla sprzedawców detalicznych, tworząc jedynie dane zagregowane. Z drugiej strony, tradycyjne panele konsumenckie nie mają odpowiedniej wielkości próby, aby zapewnić szczegółowe dane na temat poszczególnych produktów. Na przykład, największy panel konsumencki w Hiszpanii posiada 12 000 gospodarstw domowych reprezentujących 47 milionów mieszkańców.
Startup z siedzibą w Madrycie pokonuje ograniczenia tradycyjnych paneli konsumenckich poprzez wykorzystanie technologii. Algori zgromadziło 50.000 klientów dokonujących cotygodniowych zakupów, dzięki czemu jest w stanie zarejestrować 1 na 400 paragonów spożywczych w Hiszpanii. Algori nagradza użytkowników swoich aplikacji konsumenckich w zamian za udostępnienie danych dotyczących zakupów. Dzięki aplikacjom Algori przeciętny koszyk zakupów spożywczych jest rejestrowany średnio w 12 sekund od paragonu, w porównaniu do co najmniej 8 minut w przypadku konwencjonalnych metod skanowania kodów kreskowych w panelu gospodarstwa domowego.
Dzięki możliwościom Algori w zakresie uczenia maszynowego i organizacji danych, firma identyfikuje pozycje koszyka zakupów na poziomie produktu bez konieczności integracji z systemami sprzedaży detalicznej. Dane koszyka zakupowego są dalej wzbogacane o dane demograficzne, psychograficzne, historię zakupów, lokalizacje sklepów i inne cenne punkty danych. Dane te są następnie integrowane z platformą zapewniającą wgląd w poziom jednostek magazynowych (SKU). Cały proces odbywa się w czasie zbliżonym do rzeczywistego, znacznie przewyższając obecnych operatorów pod względem dostawy i skali.
Innowacje w modelu dostarczania informacji
W branży charakteryzującej się modelami biznesowymi opartymi w dużej mierze na usługach dla klientów i doradztwie, Algori wprowadza również innowacje w modelu dostarczania informacji. Dzięki procesom opartym na technologii i usprawnionym interfejsom internetowym portalu Insights, Algori upraszcza interpretację danych i przyspiesza podejmowanie decyzji. Poszerza to zakres specjalistów ds. dóbr konsumpcyjnych, którzy korzystają z dostarczanych informacji, ponieważ eliminuje potrzebę dodatkowych pośredników technicznych pracujących nad danymi.
Rozmiar i dokładność panelu umożliwiają Algori objęcie SKU mniejszych marek i produktów, które wcześniej nie były wykrywane przez operatorów zasiedziałych. Oznacza to, że uwzględniane są zarówno marki tradycyjne, jak i konkurencyjne. Klienci Algori mogą otrzymywać spostrzeżenia co tydzień lub co miesiąc, zamiast polegać wyłącznie na danych kwartalnych i rocznych, co jest obecnie normą. Co więcej, klienci mogą wybierać konkretne widoki danych i płacić na podstawie kategorii i liczby SKU, eliminując potrzebę angażowania się w pakiety zawierające nieistotne informacje rynkowe.
Ricardo Jacinto, Partner w Shilling Capital skomentował: – Algori zidentyfikowało niezaspokojoną potrzebę badań rynkowych i szansę na radykalną poprawę sposobu, w jaki marki FMCG wykorzystują dane konsumenckie w branży wartej ponad 1 bilion euro w samej Europie. Zespół jest pełen weteranów branży posiadających głęboką wiedzę specjalistyczną, wyjątkową dla startupu na tym etapie. Ich produkt przewyższył konkurencję pod względem metodologii i użyteczności. Jest przyszłościowy i niekwestionowany przez sztuczną inteligencję. Wierzymy, że Algori może zapoczątkować nową erę badań rynku FMCG.
Runda ta zwiększyła całkowite finansowanie Algori do 4,3 miliona euro. Założony w Madrycie w 2019 roku startup współpracuje już z kilkoma wiodącymi firmami FMCG w regionie iberyjskim. Algori planuje wdrożyć swoje nowe produkty w Hiszpanii przed ekspansją na kolejne główne rynki Europy Zachodniej.
Flashpoint Venture Capital ogłasza zamknięcie funduszu VCIII o wartości 102 mln dolarów
Gaviti pozyskał 9 mln dolarów w serii A. FinTech tworzy oprogramowanie do windykacji