Abstrahując od tej możliwości, nie mieliśmy dostępu do polskiej strony Amazona, mimo że w innych częściach świata pojawiają się krajowe wersje tej platformy (z tego powodu niemiecki oddział Amazonu oferuje polski interfejs w swojej aplikacji). Teraz jednak ma się to zmienić i w końcu będziemy mogli korzystać z oficjalnej strony giganta handlowego, która będzie w pełni dostosowana do polskiego użytkownika.
„Ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Amazon inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online. Więcej informacji na temat Amazon Marketplace: https://sell.amazon.pl„ – czytamy na stronie Amazona.
Amazon.pl już niedługo oficjalnie ruszy w sieci, a już teraz polscy przedsiębiorcy mogą rejestrować swoje konta na sell.amazon.pl. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny, a twórcy platformy zapraszają do współpracy.
Warto przypomnieć, że nie jest to zupełny debiut Amazona w Polsce – firma Jeffa Bezosa od 2014 roku wybudowała w Polsce aż dziewięć centrów logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku. W 2021 r. uruchomione kolejne centrum w Świebodzinie – tam też powstanie ponad tysiąc stałych miejsc pracy. Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła w 2020 r., że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem.