Bartek Pucek pozyskuje 2,4 mln euro na swój startup. Proofs wykorzysta AI do szybszego i tańszego tworzenia aplikacji

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Bartek Pucek pozyskuje 2,4 mln euro na swój startup. Proofs wykorzysta AI do szybszego i tańszego tworzenia aplikacji

Udostępnij:

Współzałożycielami Proofs są przedsiębiorcy Bartek Pucek i Zbigniew Sobiecki. Startup pozyskał finansowanie od polskiego Expeditions Fund, a także amerykańskich funduszy Step Function Ventures, RTP Global oraz Earlybird Digital East Fund. W gronie inwestorów byli również aniołowie biznesu.

Przedsiębiorczy duet

Firma Proofs, która wykorzystuje agentów sztucznej inteligencji do przyspieszenia fazy weryfikacji koncepcji w sprzedaży oprogramowania, pozyskała 2,4 miliona euro w ramach finansowania wstępnego. Runda była prowadzona przez Earlybird Digital East Fund przy wsparciu Expeditions Fund, Step Function Ventures, RTP Global i wielu znanych aniołów biznesu. Od dziś klienci mogą zapisywać się na prywatną listę oczekujących.

Współzałożycielami Proofs są polscy przedsiębiorcy Bartek Pucek i Zbigniew Sobiecki. Bartek jest doświadczonym aniołem biznesu, inwestującym u boku Sequoia, a16z i Y-Combinator w takie firmy jak ElevenLabs, Zeta Labs, Ramp i Wordware. Niedawno otrzymał Nagrodę Główną dla Anioła Biznesu Roku 2023 w siódmej edycji Business Angel of The Year. Zbigniew założył i zajmował stanowiska CTO w wielu firmach technologicznych, w tym Lite E-commerce, jednym z największych polskich graczy e-commerce. Wcześniej obaj byli współzałożycielami Forward Operators AI Lab, gdzie tworzyli usługi oparte na AI/ML dla klientów takich jak Google, Decathlon i Ten Square Games.

Przyspieszyć proces, obniżyć koszty

Startup, z siedzibami w San Francisco oraz w Warszawie, ma zmierzyć się z jednym z bardziej dotkliwych problemów, z jakimi borykają się obecnie firmy korzystające z API. Chodzi o zbyt powolny i kosztowny proces tworzenia aplikacji typu proof-of-concept dla potencjalnych klientów. Dziś tworzenie aplikacji typu proof-of-concept dla produktów opartych na API zajmuje przeciętnie od kilku tygodni do miesięcy. W tym czasie firmy ponoszą wydatki w wysokości od dziesiątek do setek tysięcy dolarów.

Czytaj także: Czy sztuczna inteligencja ZJADA nam świat? Rozmawiamy z Bartkiem Puckiem

Jak deklarują założyciele startupu, dzięki agentom AI Proofs – czyli oprogramowaniu, które może inteligentnie i automatycznie wykonywać zadania w imieniu użytkownika, ta sama kompilacja może zająć kilka minut i kosztować zaledwie kilkaset dolarów, umożliwiając tym samym firmom obsługę większej liczby potencjalnych klientów, z lepszymi współczynnikami konwersji, bez konieczności wydawania więcej. Obecnie firmy tworzą aplikacje proof-of-concept tylko dla 1% swoich potencjalnych klientów. Pucek i Sobiecki przekonują, że dzięki Proofs firmy będą mogły obsługiwać 100% bez zwiększania swoich zasobów.

Obecnie w przypadku firm zajmujących się API (takich jak Salesforce, SAP i Stripe) tylko jeden na czterech potencjalnych klientów przekształca się w płacącego klienta z etapu proof-of-concept. Dzięki Proofs współczynniki konwersji mają być znacznie wyższe, a także umożliwiają firmom obsługę wszystkich potencjalnych klientów, zamiast być zmuszonym do obsługi tylko tych najbardziej opłacalnych.

Jak zbudować dobre proof-of-concept?

– Firmy oparte na API wydają miliony dolarów każdego roku na budowanie aplikacji typu proof-of-concept w celu konwersji potencjalnych klientów. Mimo to, 50-80% wszystkich potencjalnych klientów jest porzucanych w procesie przedsprzedażowym. Zespoły inżynieryjne są przepracowane i nie mają wystarczającej liczby pracowników, dysponują ograniczonymi zasobami, a nowy pracownik potrzebuje około sześciu miesięcy, aby wnieść wartość dodaną. Firmy API po prostu nie mają czasu i zasobów, aby zbudować wszystkie proof-of-concepts wymagane przez potencjalnych klientów, więc ostatecznie zostawiają potencjalnych klientów i pieniądze na stole – komentuje Bartek Pucek, współzałożyciel i CEO Proofs.

Zespół Proofs składa się obecnie z doświadczonych inżynierów oprogramowania i badaczy sztucznej inteligencji. Fundusze zostaną przeznaczone na rozwój produktu, zatrudnienie nowych talentów i przygotowanie GTM z naciskiem na klientów średniej wielkości i korporacyjnych w USA.

– Widzieliśmy boom w firmach programistycznych, od Stripe po Twilio, dostarczających interfejsy API, aby ułatwić i usprawnić życie swoich klientów. Nikt jednak nie tworzył narzędzi, które ułatwiłyby życie firmom korzystającym z API. Teraz Proofs zajmuje się największymi bolączkami, z jakimi borykają się firmy korzystające z API w procesie wejścia na rynek, poprzez radykalne usprawnienie procesów sprzedaży i integracji. Wierzymy, że to rozwiązanie ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki oprogramowanie jest budowane i sprzedawane, i jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy wspierać Bartka, Zbigniewa i zespół w ich misji – zaznacza Mehmet Atici, partner w Earlybird Digital East Fund.

Manifest Proofs

Kolejnym źródłem informacji o działalności Proofs jest strona internetowa spółki. Jej założyciele umieścili na niej swoisty manifest. Deklarują w nim, jak chcą zmienić rynkową rzeczywistość. Oto wybrane fragmenty firmowego credo, które w naszej opinii celnie oddają zamierzenia obu przedsiębiorców:

„Nasi agenci AI umożliwiają firmom tworzenie PoC dla swoich potencjalnych klientów, w oparciu o ich API, w ciągu kilku minut. (…) Proofs buduje pełnowymiarowe, przetestowane i udokumentowane PoC dostosowane do biznesu potencjalnego klienta (marka, wizualizacje, język, makiety danych) i potrzeb (preferowany stos technologiczny, API, konfiguracje, integracje, przypadki użycia). Kompilacja jest gotowa, kod źródłowy zatwierdzony, a projekt wdrożony w ciągu kilku minut za ułamek kosztów. Dostosowania oparte na sztucznej inteligencji zapewniają trafność, zwiększając prawdopodobieństwo konwersji potencjalnych klientów na klientów. (…) Wierzymy, że w przyszłości, gdy będziesz chciał kupić niestandardowe rozwiązania programowe oparte na kodzie i interfejsach API, poprosisz agenta AI o zbudowanie go dla Ciebie. Zostanie ono zbudowane w ciągu kilku minut. Dowody będą podstawą tego procesu dla firm tworzących i sprzedających oprogramowanie.”

Zdjęcie: eu-startups.com

Czytaj także: