BlaBlaBus wchodzi do Polski, a FlixBus wprowadza usługę carpoolingu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

BlaBlaBus wchodzi do Polski, a FlixBus wprowadza usługę carpoolingu

Udostępnij:

Do Polski wchodzi BlaBlaBus, a to oznacza, że będziemy świadkami walki o klienta między francuską firmą a niemieckim Flixbusem.

Jak informuje Rzeczpospolita, do Polski wjeżdza nowy przewoźnik autobusowy od francuskiego BlaBlaCar. Znani z aplikacji mobilnej do współdzielenia kosztów podróży samochodem między miastami lub za granicę. Na przełomie września i października powinniśmy zobaczyć pierwsze autobusy BlaBlaBus. 

Od czerwca BlaBlaBus ma ponad 300 kierunków, choć większość autobusów nie jest oznakowana i jeździ pod logo Ouibus. Do końca roku francuski przewoźnik ma w planach odjeżdżać do 400 miejscowości w Europie. Polska jest piątym rynkiem, na który BlaBlaBus chce wypuścić swoje autokary. Jak ustaliła Rzeczpospolita, na ten moment są finalizowane rozmowy z potencjalnymi partnerami. Jednym z nich może być narodowy przewoźnik PKS Polonus. Idea BlaBlaBusa jest podobna do BlaBlaCar, czyli zapełnienie pustych miejsc w pojazdach. 

Wyzwanie dla FlixBusa 

FlixBus, który jest liderem na polskim rynku przewozów autobusowych, podchodzi do planów konkurenta ze spokojem. Jak informowaliśmy wcześniej na MamStartup.pl, firma ma w planach uruchomić markę FlixCar, oferując usługi carpoolingu. 

FlixMobility przygotowuje uruchomienie usługi FlixCar już w 2020 roku, aby uzupełnić istniejące oferty FlixBus i FlixTrain i umożliwić wygodne, i przyjazne środowisku przejazdy jeszcze większej liczbie osób, oferując połączenia typu door-to-door.

– Spółka uruchomiona w 2013 roku jako niemiecki startup stała się potężną międzynarodową platformą mobilności, która nieustannie zmienia sposób podróżowania milionów ludzi w Europie i Stanach Zjednoczonych – podkreśla Jochen Engert, dyrektor zarządzający i założyciel FlixMobility. – Dzięki strategicznej współpracy z TCV i Permirą, które mają ogromne doświadczenie w inwestowaniu w światowe firmy technologiczne, będziemy w stanie przyspieszyć nasz rozwój, oferując możliwość podróżowania jeszcze większej liczbie osób na całym świecie za pośrednictwem usług FlixBus, FlixTrain i niedługo FlixCar, równocześnie umacniając naszą pozycję na istniejących rynkach.

PKS-y upadają

Wielu PKS-om grozi upadek i zamykanie lokalnych siatek połączeń. Od 2003 roku średnie zapełnienie autobusów zmniejszyło się o 40%. Kondycja wielu przewoźników jest, delikatnie mówiąc, słaba. Połowa z nich nie planuje ani zakupu pojazdów, ani wprowadzenia nowych tras. To przekłada się na 14 mln osób, które doświadczają wykluczenia transportowego w Polsce. 

Rząd chce wspomóc przewoźników ustawą, która wchodzi w życie o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, dzięki której zostaną przekaże regionom, gdzie dochodzi do wykluczeń transportowych, 300 mln zł, a w przyszłym 800 mln zł. Według Związku Miast Polskich nawet kwota, która ma być w przyszłym roku, jest trzykrotnie za mała, aby odrodziła się komunikacja autobusowa w Polsce.