Na zdjęciu Bowen Moody, CEO Wonderwerk | fot. mat. pras.
Wonderwerk planuje przeznaczyć pozyskane fundusze na ekspansję m.in. w USA, rozbudowę platformy do analizy danych oraz rozwój zespołów sprzedaży i marketingu. Wizją startupu jest zapewnienie każdemu sprzedawcy jak największej szansy na sukces. Szacuje się, że na całym świecie firmy wydają rocznie około 30 miliardów USD na szkolenia sprzedażowe, mimo że 90% z nich nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Ta nieefektywność doprowadziła do kryzysu w branży – szacuje się, że w skali światowej 30 milionów sprzedawców nie posiada kluczowych umiejętności, a rotacja pracowników sięga nawet 55%.
Problemy te pogłębiły się jeszcze bardziej w czasie pandemii, kiedy to wielu handlowców po raz pierwszy zostało zmuszonych do pracy zdalnej. COVID-19 spowodował nie tylko niedobory materiałów i surowców, ale także utrudnił dostęp do wykwalifikowanych pracowników. Dotyczy to m.in. osób zatrudnionych w obszarze sprzedaży. Z tego powodu coraz więcej firm jest zmuszonych do zatrudniania i wdrażania pracowników zdalnie, dostosowując się w ten sposób do nowej normalności. Moment ten wykorzystał Wonderwerk, który wpisał się w zapotrzebowanie firm budujących zespoły sprzedażowe typu remote-first. W ostatnim roku startup osiągnął czterokrotny wzrost przychodów i planuje utrzymać dynamikę wzrostu do kolejnej rundy finansowania.
– Zauważyliśmy, że zbyt wiele firm w ramach działów sprzedaży stosuje podejście szybkiej eksploatacji i rotacji nieefektywnych przedstawicieli handlowych. Kiedy coś się nie udaje, managerowie obwiniają ludzi, zamiast zweryfikować skuteczność własnych procesów szkoleniowych i wdrożeniowych. Większość firm wciąż nie rozumie, jak wiele pieniędzy tracą za każdym razem, gdy sprzedawca odchodzi i trzeba znaleźć oraz wdrożyć nową osobę na jego miejsce – Bowen Moody, współzałożyciel i CEO Wonderwerk
Black Pearls VC inwestuje w Wonderwerk
Wonderwerk to pierwsza inwestycja gdańskiego funduszu Black Pearls VC w Niemczech. Kierunek geograficzny jest nieprzypadkowy. Fundusz już od dłuższego czasu buduje sieć kontaktów biznesowych w basenie Morza Bałtyckiego i jest najbardziej aktywnym polskim VC w tym regionie. Z trzema inwestycjami w Estonii, po jednej na Łotwie, Litwie oraz w Szwecji, Black Pearls VC wchodzi na następny rynek zagraniczny, pokazując że jest w stanie przyciągać zainteresowanie świetnych spółek technologicznych i inwestować z czołowymi europejskimi VC.
– Budowanie zespołu sprzedaży typu remote-first stawia nowe wyzwania przed każdą organizacją dostosowującą się do nowej rzeczywistości. Onboarding i podnoszenie kwalifikacji pracowników to obszary, z którymi mierzy się wiele firm. Wonderwerk daje firmom bardzo potrzebny zestaw narzędzi, który pozwala im mierzyć wpływ szkolenia na wydajność, w oparciu o rzeczywiste dane. Bowen i Rouven stworzyli produkt najwyższej jakości i udało im się już na początku zdobyć imponującą bazę klientów. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy być częścią tej rundy i wspierać ambitną wizję firmy, która może stać się niezbędnym narzędziem każdej firmy typu remote-first – Aleksander Dobrzyniecki, Partner w Black Pearls VC.
Inwestycja w Wonderwerk nie jest pierwszą transakcją, jaką Black Pearls VC zrealizował w tym roku. Po tym jak Sergey Butko z CallPage ruszył z nowym startupem –Certifier, Black Pearls VC uczestniczył w jego pierwszej rundzie finansowania.