Przyłączenie do EMPSA potwierdza, że PSP chce się rozwijać na rynku globalnym.
Już wcześniej firma nawiązała współpracę z międzynarodowymi operatorami płatności, takimi jak PPRO i Adyen. Partnerstwo z Mastercard umożliwiło płacenie zbliżeniowo BLIKIEM na całym świecie.
– BLIK coraz bardziej koncentruje się na transakcjach transgranicznych, ponieważ użytkownicy BLIKA chcą realizować zakupy w globalnym, a szczególnie europejskim e-commerce. Jesteśmy przekonani, że ulubiony system płatności Polaków znacząco przyczyni się do rozwoju europejskiego rynku płatności mobilnych – powiedział dla Gazety Bankowej Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności.
Sukcesy BLIKA
Polski Standard Płatności podał, że BLIK w ubiegłym roku uzyskał 35% udziału wszystkich płatności w Internecie. Jednocześnie z rozwiązania można korzystać już w 2/3 terminali płatniczych oraz w 95% bankomatów. Ilość transakcji Blikiem rok do roku wzrasta o 126%.
– Przez 5 lat BLIK stał się synonimem płatności mobilnych w Polsce. Odnotowaliśmy 353 mln transakcji, z czego prawie 220 mln w ubiegłym roku. Wierzę, że w kolejnych latach BLIK stanie się w Polsce również synonimem mobilnych płatności zbliżeniowych. Tak szybki rozwój budowanego od podstaw systemu nie byłby możliwy, gdyby nie współpraca bardzo wielu graczy na rynku – banków, izby rozliczeniowej, agentów rozliczeniowych oraz sprzedawców – zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych – mówi w cytowanym przez serwisy.gazetaprawna.pl komunikacie Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
W 2019 r. użytkownicy BLIKA wykonali 10,5 mln natychmiastowych przelewów. Blik udostępniany jest obecnie przez Alior Bank, Bank Millennium, Credit Agricole, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska oraz Getin Bank.
Współpraca z PPRO
Także w zeszłym roku globalna firma, która umożliwia rozwiązania płatnicze PPRO oraz Polski Standard Płatności podpisał umowę o uczestnictwie w systemie BLIK. W wyniku współpracy tą metodą można dokonywać płatności w sklepach internetowych na całym świecie.
– To dla nas przełomowa współpraca w zakresie upowszechniania możliwości wykorzystania BLIKA przy zakupach w zagranicznych sklepach internetowych. Dzięki umowie z PPRO, wielu agentów rozliczeniowych uzyska dostęp do polskiego systemu płatności i zaoferuje je swoim klientom. Jest to również ważny krok, który uatrakcyjni ofertę BLIKA dla zagranicznych banków – powiedziała Monika Król, Wiceprezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.