Cloud Technologies z nowym zagranicznym przejęciem: 100% udziałów w norweskiej Nordic Data Resources dla polskiego adtecha

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Cloud Technologies z nowym zagranicznym przejęciem: 100% udziałów w norweskiej Nordic Data Resources dla polskiego adtecha

Udostępnij:

Cloud Technologies, dostawca danych do targetowania reklamy internetowej, nabywa 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources (NDR), współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju Cloud Technologies na lata 2023 – 2025.

– Wzrost sprzedaży danych na rynkach globalnych to jeden z kluczowych elementów naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy. Rozwijamy się przede wszystkim w sposób organiczny, ale dzięki akwizycjom możemy jeszcze szybciej rozbudowywać sieć dystrybucji danych. Spółka NDR posiada atrakcyjne z naszego punktu widzenia globalne kontrakty, a jej akwizycja stanowi naturalny krok na drodze do umocnienia rynkowej pozycji Cloud Technologies – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – Wierzymy, że wykorzystując nasze dane i globalną sieć dystrybucji, jaką posiada NDR, uzyskamy efekt biznesowej synergii, która przyczyni się do dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży danych – podkreśla prezes Prajsnar.

Nordycka spółka pod biało-czerwoną flagą

Notowana na GPW Cloud Technologies zawarła umowę nabycia udziałów, na mocy której nabyła 100% udziałów w firmie Nordic Data Resources. NDR to firma technologiczna z branży marketingu internetowego, która powstała w 2015 r. i dotychczas działała głównie na rynkach nordyckich (Dania, Finlandia, Norwegia i Szwecja), ale posiada dostęp do globalnej sieci dystrybucji danych. Kwota nabycia nordyckiej spółki wyniosła 19,1 mln NOK (ok. 1,6 mln EUR) i została zapłacona gotówką w dniu transakcji. Cena mieści się w przedziale wyceny ustalonej przez zewnętrzny, profesjonalny podmiot.

– Jako NDR działamy na dynamicznie rozwijającym się rynku reklamy internetowej od blisko dekady. W tym czasie nawiązaliśmy partnerstwa z globalnymi dystrybutorami danych, co pozwala na szybkie skalowanie naszego biznesu. Bardzo się cieszę z transakcji zawartej z jednym z największych dostawców danych na świecie, jakim jest Cloud Technologies, gdyż dostęp do wysokiej jakości danych o globalnym zasięgu, pozwoli nam istotnie przyspieszyć tempo naszego rozwoju. Dzięki wzbogaceniu naszych danych, znacząco poszerzymy skalę działalności na rynku globalnym – komentuje Göran Eklöf, współzałożyciel NDR, który będzie pełnił funkcję CEO spółki.

Według prognoz eMarketera, globalne wydatki na reklamę online będą rosły w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2027 r., a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74%. eMarketer prognozuje także, że reklamy realizowane w modelu programmatic, które opierają się właśnie na danych, będą stanowić już ponad 90% reklam online w USA w 2024 r.

Czytaj także: