Cosmose AI ze strategiczną inwestycją od szwajcarskiego NEAR

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Miron Mironiuk

Udostępnij:

Cosmose AI otrzymał dużą strategiczną inwestycję od NEAR, jednego ze światowych liderów Web3. Dzięki wsparciu NEAR, Cosmose AI planuje przyspieszyć ekspansję swoich rozwiązań na inne rynki zagraniczne, a także wzmocnić tempo rozwoju usług napędzanych przez AI, Edge Computing i ekosystem wynagradzający użytkownika za jego współtworzenie. 

Cosmose AI to globalna platforma, założona w 2014 roku przez Mirona Mironiuka, która przewiduje i wpływa na sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów w sklepach stacjonarnych. Technologia firmy łączy anonimowe ID użytkowników smartfonów z geolokalizacją, co pozwala sklepom i markom na lepsze poznanie zachowań swoich klientów oraz dostosowanie strategii marketingowych i sprzedażowych do potrzeb konsumentów. W ten sposób startup zapewnia najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe dla klientów i pomaga sklepom zwiększać sprzedaż. Firma udostępnia swoje rozwiązania dla najbardziej znanych marek na świecie, takich jak LVMH, Richemont, L’Oréal i Estée Lauder.

Cosmose AI warty już ponad 2 mld zł

Startup ogłosił strategiczną inwestycję od NEAR, globalnego lidera technologii Web3, wyceniając firmę na ponad 2 miliardy złotych (500 milionów USD). Dzięki nowej inwestycji, Cosmose AI ma zamiar zwiększyć tempo wdrażania innowacji opartych na zasadach Web3 oraz dalej rozwijać ekosystem handlu detalicznego napędzanego przez sztuczną inteligencję. Otrzymane wsparcie Cosmose AI wykorzysta również do przyspieszenia działań mających na celu ekspansję na nowe rynki zagraniczne.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami jakie otwierają się przed Cosmose, dzięki współpracy z NEAR, globalnym liderem internetu trzeciej generacji Web3. NEAR to najbezpieczniejszy, najbardziej skalowalny, a co szczególnie ważne obecnie najbardziej energooszczędny protokół blockchain na rynku. Dlatego NEAR i Cosmose AI połączyły siły, aby zbudować przyszłość, w której miliard użytkowników może cieszyć się z namacalnych korzyści płynących z ekosystemu, do którego należą. Jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad swoimi danymi i oszczędzają czas i pieniądze, dzięki personalizacji napędzanej przez AI. – mówi Miron Mironiuk, założyciel i CEO Cosmose AI i dodaje: – Jestem dumny, że polski startup z technologią w 100% stworzona przez polskich inżynierów jest doceniony przez globalnych liderów.

Co daje współpraca z NEAR?

Dzięki wykorzystaniu mocy Web3 i przetwarzania brzegowego Cosmose AI będzie w stanie zapewnić użytkownikom ochronę, transparentny nadzór i kontrolę nad swoimi danymi. Takie podejście zapewnia najwyższy poziom prywatności użytkowników, ponieważ dane użytkownika przechowywane są na jego urządzeniu, a nie wysyłane na zewnętrzny serwer.

– Jesteśmy pełni optymizmu możliwością wsparcia Cosmose w jego dynamicznym rozwoju oraz wspólnym tworzeniu przyszłości zakupów – zarówno offline, jak i online. Startup od dłuższego czasu rozwija swoje rozwiązania z wykorzystaniem testnetu NEAR, a dodatkowe wsparcie, jakie mu udzielamy, pozwoli mu jeszcze efektywniej wykorzystać możliwości Web3. Innowacyjne wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Cosmose w połączeniu z wartościami Web3 zapewnia, że coraz więcej użytkowników doświadczy przyszłości handlu. – mówi Marieke Flament, CEO Fundacji NEAR.

– Ta strategiczna inwestycja od NEAR jest świadectwem siły technologii Cosmose AI i potencjału jej rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji do zrewolucjonizowania synergii e-commerce i branży detalicznej. Jesteśmy przekonani, że Cosmose AI będzie kontynuować swój wzrost i sukces. – dodaje George Raymond Zage III, założyciel i CEO Tiga Investments.

Innowacje oparte na Web3

Dzięki współpracy z NEAR, Cosmose Media i KaiKai (produkty Cosmose AI) będą rozwijać innowacje oparte na Web3. KaiKai z powodzeniem wykorzystuje protokół NEAR poprzez stworzenie własnej kryptowaluty, Kai-Ching, która jest wykorzystywana do płatności, zwrotów gotówki i nagród w ramach programów lojalnościowych. Za sprawą Kai-Ching, kupujący i sprzedawcy korzystają z krótszych czasów przetwarzania płatności oraz znacznie niższych opłat.

 

Bank BNP Paribas zainwestował 10 mln zł w krakowską firmę LED Labs

Masz pomysł, jak dbać o zasoby czystej wody? ING przeznaczy 1 mln zł dla najlepszych rozwiązań

Uwaga – to wszystko, czego potrzebujemy. Sztuczna inteligencja w e-commerce