Feegow to firma z Brazylii, która tworzy soft służący przychodniom, klinikom i szpitalom do zarządzania wewnętrznymi procesami, np. procesami finansowymi. A z jej usług korzysta ponad 40 tysięcy pracowników służby zdrowia, między innymi recepcjoniści, analitycy finansowi i osoby zarządzające placówkami medycznymi.
Od teraz Feegow staje się częścią polskiej grupy DocPlanner, która na rynku w Brazylii działa pod marką Doctoralia. Doctoralia to tamtejszy odpowiednik znanej w Polsce platformy ZnanyLekarz. W Brazylii serwis odwiedza 18 milionów użytkowników miesięcznie, a do tego zrzesza aż 700 tysięcy pracowników medycznych.
Integracja obu firm
– Akwizycja, której dokonaliśmy, jest świetną okazją do tego, aby pozytywnie wpłynąć na rynek zdrowia w Ameryce Łacińskiej. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Feegow oraz możliwością dostarczenia pacjentom i medykom jeszcze lepszych produktów – powiedział przy tej okazji Mariusz Gralewski, CEO DocPlanner Group.
Po dołączeniu do Feegow jego dotychczasowy CEO – Silvio Maia – nadal będzie pełnić tę funkcję, przy czym skupi się na integracji obu podmiotów. W efekcie użytkownicy Feegow zyskają dostęp do zasobów i rynków Grupy DocPlanner, zaś użytkownicy DocPlannera będą mieć dostęp do narzędzia umożliwiającego zarządzanie placówkami medycznymi.
DocPlanner z tytułem jednorożca
Zakup Feegow przez DocPlanner to kolejna akwizycja, której dokonała polska spółka. Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 roku firma Mariusza Gralewskiego kupiła jamedę, czyli największą platformę cyfrowych usług medycznych z siedzibą w Monachium, należącą wcześniej do Hubert Burda Media. Już wtedy jameda współpracowała z 20 000 lekarzy, a serwis odwiedziło 8 milionów pacjentów.
Niemniej nie tylko kolejne akwizycje realizowane przez polski healthtech świadczą o jego sukcesach. We wrześniu minionego roku informowaliśmy, że DocPlanner dołączył do grona tzw. jednorożców, czyli firm, których wycena przekracza 1 miliard dolarów.