Edtech Novakid zebrał 1,5 miliona dolarów na rozwój internetowej szkoły językowej

edtech novakid zebral 15 miliona dolarow na rozwoj internetowej szkoly jezykowej
Udostępnij:
FVenture LETA Capital wraz z południowokoreańskim VC BonAngels ogłosiła dziś rundę inwestycyjną dla Novakid, internetowej platformy edukacyjnej dla dzieci w wieku 4-12 lat. Łączna wartość inwestycji wynosi 1,5 mln dolarów. To już druga zewnętrzna runda finansowania firmy.

Od momentu uruchomienia edtech zebrał łącznie 2,2 mln dolarów. Nowa inwestycja zostanie przeznaczona na ulepszenie produktów, a także na dalszą ekspansję. W 2019 roku Novakid osiągnął obrót ponad 2 mln dolarów. To trzykrotnie więcej niż w roku poprzednim. Firma planuje utrzymać tendencję wzrostu w 2020 roku.

– Jest to nasza czwarta inwestycja w szybko rozwijający się i obiecujący rynek nowych technologii edukacyjnych. Wirtualizacja procesu edukacyjnego, wykorzystanie nauki maszynowej do tworzenia i personalizacji lekcji dla każdego ucznia. Grywalizacja jest jednymi z najnowszych trendów edtech, na które jest już duże zapotrzebowanie w skali globalnej. – mówi Alexander Chachava, partner zarządzający LETA Capital.

Chachava dodał, że aby zbudować udany międzynarodowy biznes edtech, firmy muszą inwestować nie tylko w rozwiązania technologiczne, ale również w lepsze zrozumienie interakcji nauczyciel-uczeń. Metodologie Novakid uwzględniają oba te elementy, dlatego zdaniem Chachava, firma ma szansę na szybki wzrost na rynkach międzynarodowych.

Novakid

Novakid został założony w 2017 roku przez rosyjskiego przedsiębiorcę Maxima Azarova. Biznesmen stworzył internetową szkołę języka angielskiego dla dzieci w wieku 4-12 lat, w której wszyscy nauczyciele są rodzimymi użytkownikami języka i posiadają odpowiednie certyfikaty nauczania i do pracy z dziećmi.

Lekcje online prowadzone są za pomocą własnej platformy internetowej, która jest wzbogacona o wirtualną rzeczywistość i technologie gamingowe, aby zapewnić dzieciom pełne zanurzenie się w procesie nauki języka. Jednocześnie firma korzysta z modelu „massively multiplayer online role-playing game" (MMORPG), który pozwala uczniom na interakcję podczas procesu nauki i nagradza za osiągnięcia.

Nauczyciele pełnią rolę zarówno uczestników, jak i moderatorów tego procesu. Rdzeniem platformy jest unikalna, zautomatyzowana metoda oceny postępów ucznia za pomocą uczenia maszynowego, oparta na ponad 900 parametrach, testach oraz innych komponentach wielkoskalowych, pozwalających na uzyskanie precyzyjnych wskaźników efektywności uczenia się. Program jest spersonalizowany dla każdego ucznia.

Obecnie Novakid świadczy usługi dla uczniów z 36 krajów, w tym Polski, Rosji, Hiszpanii, Niemiec i Turcji. Jedną z podstawowych zasad nauczania w Novakid jest przestrzeganie lokalnej różnorodności kulturowej każdego regionu. Zatrudniając nauczycieli z różnych środowisk etnokulturowych, Novakid promuje najbardziej komfortowe doświadczenia edukacyjne zarówno dla uczniów, jak i ich rodziców, dbając o to, by nauczyciele przestrzegali lokalnych norm i standardów etycznych.

Nowoczesna nauka języków

Jak podkreśla Maxim Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny Novakid,  ogólny popyt na naukę języków obcych w Internecie jest długoterminowym i trwałym trendem. Jednak większość istniejących narzędzi, takich jak udzielanie lekcji przez Skype'a lub inne podobne usługi internetowe, to w zasadzie tylko sposób na to, aby tradycyjne lekcje stały się zdalne. Aby osiągnąć naprawdę przełomowe rezultaty, konieczne jest wykorzystanie wszystkich możliwości nowoczesnych technologii.

– Dlatego zaprojektowaliśmy własną metodologię nauczania, stworzyliśmy platformę internetową i wdrożyliśmy przemyślane procesy weryfikacji, szkolenia i oceny nauczycieli. Pozwoliło nam to zachęcić i zmotywować dzieci, zanurzyć je w zajęciach edukacyjnych, a ostatecznie zapewnić stały, wysoki poziom nauki języków obcych - w każdym z krajów, w których działa nasza firma – dodaje Azarov.

Polskie platformy językowe

Przykładem ciekawego startupu z branży edtech, związanej z nauką języków obcych jest nasze rodzime Tutlo. To platforma internetowa do nauki języków online, której założycielem jest Damian Strzelczyk. Projekt kiełkował w 2016 roku w inkubatorze DMZ w Toronto.

Platforma zyskała bardzo dużą popularność na naszym rynku. Zasada jest bardzo prosta. Osoby, które chcą rozwijać swoje umiejętności językowe mogą połączyć się z native speakerem w dowolnym momencie, oczywiście nie wychodząc z domu. I podobnie nauczyciele, którzy są po drugiej stronie mogą dowolnie wybierać godziny, w których chcą pracować. Kiedy Tutlo pojawiło się na rynku, media pisały o nim, jako o Uberze do nauki języków obcych.

Rozwój technologii przekłada się na nowe możliwości w zakresie edukacji. Rozwiązania podobne do tych stworzonych przez Novakid, czy Tutlo cieszą się dużą popularnością, bo zwyczajnie są wygodne i efektowne. Nic więc dziwnego, że cieszą się zainteresowaniem inwestorów.