PlayGiga została założona w 2013 roku i otrzymała fundusze z serii A od Adara Ventures, według Crunchbase. W maju, prezes Javier Polo napisał o MCV Develop, że startup współpracuje z operatorami telekomunikacyjnymi w celu stworzenia technologii gry strumieniowej dla 5G, która pomoże firmom technologicznym dotrzeć do większej liczby graczy mobilnych. Opracowała również platformę do gier na zasadzie usługi, wykorzystującą platformę Visual Cloud firmy Intel, która umożliwi operatorom telekomunikacyjnym i dostawcom usług komunikacyjnych oferowanie swoim klientom gier strumieniowych.
Przejęcie PlayGigi następuje po ogłoszeniu w ubiegłym miesiącu przez Facebook tego, że zgodził się na zakup Beat Games, twórcy popularnego tytułu wirtualnej rzeczywistości Beat Saber. Szczegóły tamtej transakcji nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że firma będzie działać niezależnie, jednak będzie częścią grupy gier VR na Facebooku – Oculus Studios.
Facebook buduje swoją działalność związaną z grami, która, jak twierdzi, ma obecnie ponad 700 milionów użytkowników miesięcznie, ponieważ dywersyfikuje swoje źródła przychodów poza reklamę online. Na początku tego roku firma dodała swój hub do głównego menu nawigacyjnego Facebooka po tym, jak pierwotnie uruchomiła go jako samodzielną aplikację. Centrum obejmuje usługę livestreaming uruchomioną w zeszłym roku w celu konkurowania z Twitchem, Instant Games i postami na stronach związanych z grą.
Firma rozpoczęła również sprzedaż zestawów słuchawkowych Oculus Quest i Rift na początku tego roku, po nabyciu Oculus za 2 miliardy dolarów w 2014 roku, a niedawno uruchomiła Facebook Horizon, wszechświat VR.
Inwestycje Facebooka
Facebook od jakiegoś czasu inwestuje w nowe obszary, nie tylko wiązane z grami. W zeszłym miesiącu informowaliśmy również o tym, że Facebook uruchomiła aplikację Viewpoints. Za pośrednictwem tej apki użytkownicy mogą zarabiać na przekazywaniu swoich danych. Aby zarobić, wystarczy wypełniać ankiety, które pojawiają się w aplikacji. Użytkownicy zarabiają, a Facebook sprzedaje dane firmom, które dzięki tym informacją mogą lepiej pozycjonować swoje reklamy.
Nie mówiąc o innym dużym projekcie – Librze. Facebook zapowiedział, że w 2020 roku wprowadzi własną kryptowalutę. I choć informacja ta wywołała duże zamieszanie w środowisku i spotkała się raczej z negatywnymi opiniami, jak do tej pory plany te nie zostały odwołane.
Dwa miesiące temu Facebook pochwalił się swoimi wynikami. Trzeba przyznać, są one imponujące – blisko 2,5 mld aktywnych użytkowników, 17,65 mld dolarów przychodu w III kwartale 2019 roku i 6 mld dolarów zysku netto. Jednocześnie Mark Zuckerberg zapowiedział, że uważa że 2020 rok będzie dla jego firmy trudny. Może właśnie to jest powód tej dywersyfikacji?