Followers. Kogo obserwują polscy startupowcy w social mediach? (cz. 2)

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Przedstawiciele polskiej branży startupowej chętnie obserwują w social mediach innych przedsiębiorców, innowatorów i ekspertów. Zapytaliśmy ich, czyje profile i jakie kanały śledzą, dlaczego akurat te oraz czego się z nich dowiadują. Oto co nam odpowiedzieli.

>>> Pierwsza część cyklu Followers 

>>> 31 polskich podcastów, które powinien znać każdy przedsiębiorca

Artur Kurasiński, Aula Polska

Na zdjęciu: Artur Kurasiński, CEO MUSE | fot. by Maciej Stanik

Artur Kurasiński to przedsiębiorca, mówca publiczny i fan technologii, twórca gier i komiksów. Współtwórca wielu polskich startupów. Mentor w licznych konkursach oraz autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o technologii: kurasinski.com. Prelegent i uczestnik najważniejszych konferencji branżowych w Polsce. Współtwórca najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów (Aula Polska) oraz nagród Aulery. Prywatnie ojciec dwóch córek, miłośnik halowej piłki nożnej, książek, komiksów i filmów S-F oraz role-playing games.

5 newsletterów (polskich i zagranicznych), które warto subskrybować?

1. Launch – absolutny „must read” z newsami (codziennie!) z branży tech.

2. CB Insight – okraszone autorskim komentarzem (czasem bardzo ironicznym) newsy z biznesu i startupów.

3. Newsletter Artura Kurasinskiego – przepraszam za prywatę, ale pot i łzy jakie wylewam co tydzień tworząc ten najlepszy (zdaniem wielu) newsletter o technologiach w Polsce zasługują na uznanie.

4. Stratechery Bena Thompsona – ten gość rozgryza każdą strategię, firmę i trend, jak goryl zgniłe jabłko. Czytasz kilka razy jedno zdanie żeby zrozumieć tekst. Magia!

5. Medium – wejdź i znajdż w tym serwisie to co Cię interesuje. Miliony źródeł dobrych treści.

5 polskich i zagranicznych kont osobistych, które przedsiębiorcy powinni obserwować na LinkedInie?

Odpuściłem sobie aktywne obserwowanie. LinkedIn zamienia się w komunę, gdzie każdy pseudo guru wali w swój tamburyn, wrzuca „złote myśli” i nagrywa podcasty dla siebie. 

5 przedsiębiorców, których warto śledzić na Facebooku?

1. Bartek Pucek – jego mózg jest sexy. Po prostu.

2. Bartosz Majewski – pisze mało ale niezwykle celnie. jako sprzedażowiec unika ewangelizacji i cytatów ze Steve’a Jobsa.

3. Rafał Agnieszczak – dystans, ironia i brak pokory wobec wszystkiego i każdego. Nie da się nie lubić. Trzeba czytać.

4. Aleksy Uchański – ten pan robi gry, ale postuje o książkach, whiskey i kotach.

5. Adrian Chmielarz – ten pan również robi gry, ale przy okazji opisuje swoje wyprawy do krainy smaku. Dzięki niemu poznałem wiele potraw, których nigdy nie zjem. 

5 przedsiębiorców, których warto śledzić na Twitterze?

1. Horace Adieu – po prostu najlepsza analiza biznesowa i tyle.

2. Elon Musk – dla beki. Ten facet się stacza, ale robi wokół siebie tyle przaśnego szumu, że warto mieć go w swoim bąbelku.

3. Fred Wilson – zdrowa ocena rzeczywistości z punktu widzenia inwestora.

4. Mark Suster

5. Marc Andreessen – założyciel funduszu a16z. Jeśli ktoś wie coś na temat przyszłości technologii, to jest to właśnie ten gość. 

Joanna Drabent, Prowly

Na zdj. Joanna Drabent

Joanna Drabent jest prezesem i współzałożycielką Prowly. Chociaż na początku miała inne plany zawodowe, okazało się, że przedsiębiorczość we krwi. Po odejściu ze stanowiska PR Managera założyła własną agencję PR, a następnie została partnerem w marce odzieżowej Bluebirds & Co., szyjącej modułowe ubrania.

5 newsletterów (polskich i zagranicznych), które warto subskrybować? 

Na bieżąco staram się czytać trzy. Pierwszym i moim ulubionym jest klientocentryczny newsletter Inside Intercom. Jesteśmy wiernym klientem Intercoma w zasadzie od początku istnienia Prowly i od tego czasu ich treści stanowią dla nas inspirację do tworzenia naszego Magazynu nie tylko pod kątem merytorycznym, ale i estetyki ich podawania.  

Kolejny to biblia każdego marketera, czyli newsletter MarketingProfs. Jeśli chcesz być na biężaco z trendami, szczególnie w obszarze tworzenia i pomiaru contentu, jaki tworzysz, to jest to w mojej opinii najważniejszy serwis, jaki powinieneś śledzić. Poza tym, MarketingProfs i współtworząca tę firmę Ann Handley to topowe marki na rynku marketingowym. Chyba każda firma z naszej branży chciałaby się kiedyś znaleźć na łamach ich tekstów czy na ich eventach.  

Moje ostatnie odkrycie to Nuzzel, czyli serwis, który pozwala samodzielnie i dla samego siebie tworzyć newslettery w oparciu o treści z serwisów czy od osób, które już śledzisz lub chcesz śledzić. Jeśli chcesz regularnie dostawać na swoją skrzynkę pigułkę takiej wiedzy, którą do tej pory konsumowałeś z poziomu różnych kanałów, to jest to idealne narzędzie właśnie do tego.  

5 polskich i zagranicznych kont osobistych, które przedsiębiorcy powinni obserwować na LinkedInie?

Na bieżąco staram się śledzić głównie treści Billa Gatesa, bo go bardzo lubię, jeśli można mówić o wirtualnej sympatii. Gates na bieżąco udostępnia na Linkedinie treści ze swojego bloga Gatesnotes.com, na którym dzieli się m.in. ciekawymi książkami, jakie ostatnio przeczytał i treściami z obszaru filantropii, na której obecnie skupia praktycznie całą swoją energię. 

5 przedsiębiorców, których warto śledzić na Facebooku?

Facebook już od dłuższego czasu nie stanowi dla mnie źródła tego typu treści. Przez jakiś czas próbowałam personalizować swoją tablicę i „przeczesywałam” strony czy osoby, które od początku mojej obecności na Facebooku na niej lądowały, ale – jak można się domyślać – wywołało to efekt odwrotny. Zaczęła mnie zalewać jeszcze większa fala niejakościowych treści, dlatego staram się jak najmniej czasu poświęcać na to medium. Śledzę zatem głównie działalność znajomych, którym bardzo kibicuję m.in. Stefana Batorego. Ze względu na kiełkującą pasję filmową z wypiekami na twarzy obserwuję również osiągnięcia Michała Sadowskiego w tym zakresie. 

5 przedsiębiorców, których warto śledzić na Twitterze?

Na Twitterze staram się śledzić branżę, w jakiej działamy, bo jest ona w tym medium bardzo aktywna. Moje ulubione profile prowadzą Stephen Waddington, Sarah Hall, Wendy Marx, Gini Dietrich i Iliyana Stareva.  

Borys Musielak, Samba TV

Na zdjęciu: Borys Musielak

Borys Musielak jest twórcą firmy Filmaster, specjalizującej się w usługach personalizacji oraz analityce dla przemysłu filmowego, która w 2015 roku została wykupiona przez Samba TV, światowego dostawcę aplikacji na Smart TV. Jest on również współtwórcą warszawskiego Reaktora, coworkingowego centrum dla innowacyjnych startupów oraz mentorem w licznych wydarzeniach technologicznych i startupowych. 

Przedsiębiorcy, których warto śledzić na Facebooku?

Przedsiębiorcy, których warto śledzić na Twitterze?

  • Alan Wolk, u którego znajduję wszystko o biznesie TV,
  • Naval Ravikantm, opisujący trendy w Sillicon Valley,
  • Hussein Kanji, publikujący trendy z europejskiego rynku startupów,
  • Joel Gascoigne, CEO Buffera, który pisze o prowadzeniu najbardziej transparentnego startupu świata,
  • Marvin Liao z 500 Startups.

Paweł Sieczkiewicz, Telemedi.co

na zdj. Paweł Sieczkiewicz

Paweł Sieczkiewicz współzałożył Telemedi.co, usługę umożliwiającą konsultacje on-line z lekarzami. Jest też właścicielem softwarehouse’u SSF.io i alumnem akceleratora Wayra (Telefonica). W przeszłości był programistą oraz project managerem wielu projektów internetowych, a także dwukrotnym Mistrzem Polski w kickboxingu. 

Newslettery (polskich i zagranicznych), które warto subskrybować?

Czytałbym też newsletter Bartka Pucka, o którym ostatnio wspominał.

5 polskich i zagranicznych kont osobistych, które przedsiębiorcy powinni obserwować na LinkedInie?

Na LinkedInie obserwuję Mariusza Borkowskiego, Łukasza Grzanka i Piotra Orzechowskiego ze względu na temat telemedycyny w Polsce, który poruszają w swoich postach.

5 przedsiębiorców, których warto śledzić na Facebooku?

Osoby, które obserwuję na Facebooku, to Bartek Majewski, Bartek Pucek, Adam Jesionkiewicz, Bartek Gola, Michał Brański, Rafał Zaorski, Konrad Latkowski i Rafał Agnieszczak

Greg Warzecha, UserEngage

na zdj. Greg Warzecha

Greg Warzecha jest prezesem i założycielem UserEngage, platformy Marketing Automation do komunikacji, zbierania danych i automatyzacji w ramach jednej aplikacji. Poprzednio tworzył takie projekty jak CivilHub, platformę skupiającą się na oddolnych społecznych inicjatywach, oraz Expose, firmę szkoleniową dla branży IT.

Przedsiębiorcy, których warto śledzić w social mediach?

Priorytetowo w social mediach obserwuję Bartka Pucka. Zawsze wybiera i komentuje treści merytorycznie i na wysokim poziomie. Z tego samego powodu obserwuję również Michała Kreczmara z PwC. Korzystam też z materiałów wysyłanych przez Mariusza Jarzębowskiego, które, niestety, dystrybuuje jedynie do zamkniętego grona osób. Z chęcią zerkam także na to, co publikuje Aleksandra Przegalińska