Marka Dott jest znaczącym graczem na europejskim rynku jednośladów. Została wybrana w procesach przetargowych jako jeden z operatorów hulajnóg dostępnych w bardzo konkurencyjnych miastach, takich jak Paryż czy Londyn.
Henri Moissinac, współzałożyciel i CEO Dott, powiedział: – Chcemy ułatwiać ludziom wybór opcji przejazdu w ich mieście w sposób jak najbardziej zrównoważony i przyjazny środowisku. Nasze partnerstwo z FREE NOW sprawi, że jeszcze więcej użytkowników będzie miało dostęp do naszej usługi, co jednocześnie pomoże uwolnić miasta od zanieczyszczeń i korków.
Zrównoważony rozwój i oferowanie ekomobilności jest wpisane w strategie obu firm. FREE NOW realizuje swój plan “Move to Net-Zero”, w ramach którego ma za cel osiągnąć zeroemisyjność do 2030 roku. Wpływ na środowisko i społeczność jest także częścią każdej decyzji biznesowej w Dott, który obecnie pracuje nad ograniczeniem swojego śladu węglowego o 56% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Marc Berg, CEO FREE NOW, powiedział: – FREE NOW jest platformą multimobilności oferującą największy wybór opcji przejazdu dla użytkowników w Europie. Jesteśmy jedyną mobilnościową “Super App”, która dokonała całkowitej integracji usług największych operatorów e-hulajnóg – od wynajmu po płatność, wszystko w ramach jednej aplikacji. Dott jest ważnym graczem w sektorze mikromobilności, który tak samo jak FREE NOW jest zobowiązany do oferowania zrównoważonych opcji mobilnościowych. Bardzo cieszymy się z tej współpracy, bo pozwala naszym użytkownikom odkryć jeszcze więcej wygodnych i przyjaznych e-hulajnóg w europejskich miastach.
Dott jest już obecny w 6 europejskich krajach. W Polsce można go znaleźć na ulicach Warszawy, Trójmiasta i Poznania.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce, powiedział: – Cieszymy się, że na polskim rynku już wkrótce dokonamy integracji drugiego zewnętrznego operatora o znaczącym udziale na rynku mikromobilności. Z hulajnogami Dott w naszej aplikacji, FREE NOW w Polsce będzie oferować największy wybór jednośladów różnych marek z poziomu jednej aplikacji, co skutecznie może przekonać mieszkańców miast do korzystania z mikromobilności jako usługi na krótkie dystanse i komplementarnej dla innych opcji transportowych. Umacniamy także swoją konkurencyjną pozycję względem innych platform do zamawiania przejazdu z kierowcą, które także oferują wynajem hulajnóg.