Genial.ly zebrało rundę w wysokości 5 milionów dolarów

genially zebralo runde w wysokosci 5 milionow dolarow
Udostępnij:
Hiszpański startup Genial.ly, platforma technologiczna do tworzenia interaktywnych treści, zamknęła właśnie rundę inwestycyjną na 5 milionów dolarów. Jest to wspólna inwestycja Market One Capital, JME Ventures, GP Bullhound, Athos Capital Fund, FJ Labs oraz inwestorów prywatnych, m.in. Félixa Ruiz (Tuenti, Jobandtalent, Playtomic).

Pozyskany kapitał przeznaczony zostanie na rozwój na kluczowych dla spółki rynkach, takich jak Stany Zjednoczone,  rozbudowę zespołu Genial.ly oraz dalsze doskonalenie produktu.

– Zastrzyk kapitału wesprze nasz ambitny plan ekspansji na nadchodzące miesiące. Bardzo się cieszymy, że z powodzeniem zamknęliśmy rundę i pozyskaliśmy tak prestiżowe i międzynarodowe fundusze vc – poinformował Juan Rubio, współzałożyciel i CEO Genial.ly.

Genial.ly to narzędzie do tworzenia wizualnych i interaktywnych treści, które rzuciło wyzwanie takim gigantom na rynku oprogramowania kreatywnego, jak Prezi oraz Canva. Zróżnicowana funkcjonalność platformy koncentruje się na interaktywności, podkreślaniu treści cyfrowych i umożliwianiu tworzenia efektywnych i oszałamiających treści wszystkim, niezależnie od ich wiedzy na temat projektowania i programowania.

Dzięki Genial.ly możliwe jest stworzenie ponad 25 rodzajów różnego rodzaju i przeznaczenia projektów, które zawierają pełen zakres możliwości: prezentacje, interaktywne obrazy, dossier, oferty biznesowe, infografiki, grywalizację i różnorodne propozycje/narzędzia edukacyjne.

Genial.ly zostało założone w 2015 roku i od tego czasu gwałtownie rośnie, zarówno pod względem przychodów, jak i liczby zarejestrowanych użytkowników. W ciągu zaledwie 4 lat hiszpańska firma pozyskała użytkowników ze wszystkich krajów świata i klientów posiada klientów ponad 100 krajach. Obecnie Genial.ly ma biura w Kordobie, Madrycie, Maladze i Nowym Jorku oraz pochwalić się może imponującą liczbą ponad 3 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie.

Genial.ly rozwija się szczególnie szybko w obszarach edukacji, marketingu i mediów. Ma klientów o przeróżnych profilach, od dużych globalnych marek Michelín, Porsche, Hulu, Santander Bank, Santillana i Telefonica po prestiżowe instytucje edukacyjne jak Oxford, Cambridge, Uniwersytet Nowojorski  (NYU) i Uniwersytet Kalifornijski w San Francisco (UCSF).  Duże korporacje zdały sobie sprawę, że pracują wykorzystując te same narzędzia od 20 lat. To samo dzieje się w sektorze edukacji, w którym technologia zyskuje na coraz większym znaczeniu.

– Transformacja komunikacji i sposobów kreowania wysoko jakościowych treści cyfrowych trwa już od jakiegoś czasu. Tradycyjnie obszary edukacji i marketingu są forpocztą takich zmian. W tych segmentach szczególnie istotne są: możliwość współpracy nad treściami, łatwość dostępu do nich oraz atrakcyjność przekazu. Zdecydowaliśmy się wesprzeć Genial.ly ponieważ ich produkt spełnia wszystkie te cechy. Dodatkowo firma zarządzana jest przez doświadczony i pełen pasji zespół, który zaprezentował ambitną wizję rozwoju – powiedział Marcin Zabielski Partner Zarządzający Market One Capital.

Niedawno hiszpańska firma Genial.ly wygrała Global Edtech Startup Awards (GESA), prestiżowe, międzynarodowe wydarzenie dla świata innowacji i edukacji, które odbywa się w BETT (Londyn), gdzie Genial.ly zostało wybrany jako najlepszy startup przyszłości.

GESA, inicjatywa MindCET sponsorowana przez Google, organizowana jest już od sześciu lat. Celem jej jest identyfikowanie startupów, które są światowymi liderami w dziedzinie innowacji, które zaspokajają kluczowe potrzeby rynku, a jednocześnie pokazują ich potencjał w zakresie międzynarodowego wzrostu. GESA przyjęła wiodącą rolę w promowaniu innowacji w edukacji, wspierając wschodzące firmy, oferujące rozwiązania dla bieżących problemów rynku.