ING Bank Śląski objął 8 proc. akcji Vooom za milion złotych

ing bank slaski objal 8 proc akcji vooom za milion zlotych
Udostępnij:
15 stycznia 2020 roku ING Bank Śląski i Vooom podpisali umowę inwestycyjną oraz marketingową. Startup otrzymał od banku milion złotych w zamian za 8 proc. akcji. Vooom rozwija platformę mobilności miejskiej.

Firma Vooom stworzyła aplikację, która umożliwia mieszkańcom wielu miast w Polsce wypożyczanie pojazdów na minuty. Poza tym twórcy aplikacji oferują swoim klientom biznesowym usługę dla ich pracowników w formie benefitu, który polega na tym, że firmy dopłacają swoim pracownikom do ich codziennych dojazdów do pracy.

W przyszłości Vooom chce stworzyć planer, który będzie oparty o technologię uczenia maszynowego, która pomoże użytkownikom aplikacji zaplanować najkorzystniejszą drogę dojazdu, tak aby zdążyli na określoną godzinę. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczy na rozwój tego narzędzia bilsko 3 miliony złotych.

– Ochrona środowiska to ważny element długoterminowej strategii naszego banku, dlatego proaktywnie wspieramy Vooom, który dzięki swojej filozofii, zaawansowaniu technologicznemu i wizji umożliwi zmiany postaw mieszkańców w zakresie zrównoważonego transportu oraz przyczyni się do rozwoju elektromobilności w Polsce. Dlatego podjęliśmy decyzję dotyczącą zaangażowania kapitałowego w spółkę Vooom w wysokości 1 miliona złotych oraz współpracy w zakresie udostępnienia aplikacji – powiedziała Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.

– Współpraca z ING to ważny krok w rozwoju Vooom. W zaledwie 8 miesięcy po debiucie Vooom jest postrzegany przez ekspertów i media jako ciekawe rozwiązanie wpływające na przemiany cyfrowe w naszym kraju. Cieszy nas to i nie planujemy zwalniać tempa. Będziemy rozszerzać zakres dostępności naszych usług w kolejnych miastach. Pracujemy nad tym, aby wkrótce dołączyli do nas również kolejni partnerzy – mówi Włodzimierz Łoziński, CEO Vooom.

ING Bank Śląski i sharing

ING Bank Śląski nie pierwszy raz angażuje się w biznes związany z MaaS (Mobility-as-Service). Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy o głośnej kampanii  – Hulaj bez spalin, którą bank przygotował wspólnie z warszawską spółką Blinkee.city.

W efekcie tej współpracy powstała kampania marketingowa, która miała na celu przypomnienie użytkownikom elektrycznych hulajnóg, jak powinno się z nich korzystać w sposób bezpieczny. Akcja mogła być odpowiedzią na falę hejtu na użytkowników jednośladów, którzy w większych miastach Polski notorycznie zostawiali wypożyczone pojazdy w losowych miejscach, co utrudniało pieszym korzystanie z chodników.

W obliczu problemów związanych ze środowiskiem, wiemy że musimy zmienić nasz tryb życia, by móc wpłynąć na poprawę jakości powietrza. Wszystkie projekty sharingowe, bez względu na to, czy dotyczą hulajnóg, skuterów, czy samochodów pomagają nam w tym. Dlatego tak ważne jest to, by duże instytucje zrozumiały ten problem i poszły w ślady ING Banku Śląskiego i inwestowały w takie projekty jak Vooom, bo im ich więcej, tym lepiej dla naszego środowiska.