– Dzięki nowej rundzie finansowania robimy kolejny duży krok w naszej strategii rozwoju. Dzięki silnemu wsparciu możemy dalej optymalizować i skalować technologię. Zaufanie naszych inwestorów jest zarówno wsparciem, jak i zobowiązaniem – podsumował Gregor Kolls, współzałożyciel i dyrektor generalny Filics.
Pozyskane fundusze, pochodzące od międzynarodowych inwestorów, w tym Sandwater, Alven, F-LOG Ventures i Amazon Industrial Innovation Fund, a także dotychczasowych inwestorów Capnamic i 10x Founders, wraz z dodatkowym wsparciem Bayern Kapital i aniołów biznesu, takich jak Andrei Danescu i Helmut Schmid, umożliwią firmie Filics przyspieszenie ekspansji.
Roboty w magazynie
Filics Unit to rozwiązanie do transportu palet w obiektach, stworzone przez zespół inżynierów z Politechniki w Monachium, z początkowym wsparciem ekspertów logistycznych, takich jak DHL Group i Nagel Group. System składa się z dwóch niezależnych robotów, które mogą podjeżdżać pod palety lub klatki paletowe, podnosić je i transportować. Roboty te działają autonomicznie, przemieszczając się elastycznie pod różnymi rodzajami nośników ładunku.
Jedną z kluczowych cech Filics Unit jest jego zdolność do bezpiecznego przenoszenia ciężarów do 1,2 tony, obejmujących standardowe obciążenia w intralogistyce. System autonomicznie porusza się po magazynie, minimalizując wymaganą przestrzeń do manewrowania. Kompaktowa konstrukcja Filics Unit sprawia, że jest to efektywne przestrzennie rozwiązanie, zajmujące minimalną powierzchnię, równą jedynie powierzchni samej palety.
Technologia Filics Unit pozwala na oszczędność do 30% przestrzeni magazynowej, a do końca 2025 roku planowane jest jej dalsze rozwinięcie do użytku w magazynach blokowych, co ma umożliwić oszczędność miejsca nawet do 66%. Jest to odpowiedź na wyzwania sektora logistycznego, takie jak ograniczenia przestrzenne, wąskie gardła w przepustowości i niedobór wykwalifikowanych pracowników. Co więcej, Filics Unit to pierwsze na świecie rozwiązanie, które może całkowicie przejeżdżać pod i przez palety stojące na podłodze, umożliwiając transport nośników ładunków znajdujących się za nimi.
Do końca 2025 roku platforma ma być gotowa do zastosowania w systemach magazynowania blokowego, a w 2026 roku Filics planuje wejście na inne rynki europejskie. W perspektywie średnioterminowej firma zamierza rozwinąć technologię, aby umożliwić w pełni autonomiczny załadunek ciężarówek w mniej niż pięć minut.