Aplikacja pozwalająca na zamówienie spersonalizowanych mebli, to już piąta inwestycja funduszu w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Tylko, wspierane przez międzynarodowych inwestorów i projektantów, to game changer na rynku wartym 330 mld USD. Już teraz warszawska spółka wysyła swoje produkty do niemal 30 krajów na świecie

– Tylko to nie jedynie nowa marka spersonalizowanych mebli. Tworzymy nową kategorię na rynku – tak sami o sobie mówią twórcy Tylko, sprzedającego meble w 28 krajach. Oznacza to tysiące półek zamawianych każdego miesiąca przez klientów z całego świata. Teraz, spółka rodem z Polski rusza z nową fazą ekspansji zagranicznej, i to z potężnym zastrzykiem kapitału od nowego inwestora – TDJ Pitango Ventures. Polsko-izraelski fundusz inwestycyjny wyłożył na rozwój Tylko niemal 15 mln zł (3,9 mln USD). Dla TDJ Pitango Ventures to już piąta inwestycja w w ostatnich 12 miesiącach.

– Tylko niesie przełom na rynku, wartym obecnie już 330 mld USD rocznie. Spółka była na naszym inwestycyjnym radarze od dłuższego czasu. Obserwowaliśmy z bliska, w jaki sposób twórcy tej marki myślą o jej rozwoju, od początku stawiając na rynki międzynarodowe. Takie podejście mają w DNA, co również dla nas jest niezwykle istotne. Tylko to unikalny produkt z wyjątkowym procesem sprzedaży, dostawy oraz niepowtarzalnym designem. Ta marka wkrótce ma szansę stać się jedną z czołowych marek e-commerce w swoim segmencie na świecie – uważa Wojciech Fedorowicz, partner zarządzający TDJ Pitango Ventures.

– Paliwo do wzrostu od nowego inwestora oznacza otwarcie nowych rynków i nową intensywność w pracach nad rozwojem sprzedaży jak i samego produktu. Tylko od samego początku miało ambicje zostać wyjątkową marką, łączącą design z najnowszymi technologiami oraz z zaangażowaniem konsumentów. A tych ostatnich - szukających czegoś pięknego, dopasowanego i niesztampowego – przybywa – podkreśla Benjamin Kuna, wiceprezes i jeden z pięciu założycieli spółki Custom, właściciela marki Tylko.

W czym tkwi wyjątkowość Tylko, z którego skorzystało już niemal 15 tys. klientów? Polska marka oferuje przełomowy produkt i usługę, zmieniając sposób sprzedaży i zamawiania elementów wyposażenia wnętrz. Tylko daje klientom proste i intuicyjne narzędzia do projektowania własnych mebli wg idei adaptive design. Cały proces, dzięki aplikacji opartej na augmented reality i modelowaniu parametrycznym, trwa kilka minut i daje nieskończoną możliwość kombinacji przy dowolnym wyborze m.in. wysokości oraz szerokości mebla. Personalizacji podlega także kolorystyka produktów Tylko, wytwarzanych w kilku wybranych fabrykach w Europie. Meble można w prosty sposób wielokrotnie składać i rozkładać.

– Tylko to efekt kilkuletniej pracy zespołu, dziś liczącego już kilkadziesiąt osób. Naszą przewagą jest doskonały produkt na etapie aplikacji jak i samego mebla, połączony z dopracowanym procesem produkcyjnym i logistycznym – zaznacza Benjamin Kuna i dodaje, że Tylko właśnie wypuściło na rynek nową, drugą w swej historii linię swoich produktów, sygnowaną jako Tylko Type02.

Od chwili powstania w 2013 r. Tylko wsparło kilku znaczących inwestorów – m.in. słynny szwajcarski projektant Yves Behar (obecnie członek rady nadzorczej Custom) oraz berliński fundusz Paua Ventures, znany z inwestycji m.in. w kalifornijski Stripe, wyceniany już na 20 mld USD.

Wojciech Fedorowicz, partner zarządzający TDJ Pitango Ventures, którego portfolio obejmuje także Cosmose, Neptune.ml, CallPage oraz StethoMe:

– Ponadprzeciętny potencjał zespołu i inwestorów w Tylko oznacza, że tu perspektywa najbliższych kilku lat oznaczać ma równie nieprzeciętne wzrosty. Model biznesowy oparty na trio użytkownik-aplikacja-fabryka niesie właśnie taką obietnicę. Tym bardziej, że według prognoz m.in.Technavio, rynek sprzedaży mebli on line ma rosnąć w tempie ponad 15 proc. rocznie.

Komentarze (0)