Nie udało się dotrzymać obietnicy
Firma zaprezentowała Sumerię nieco ponad miesiąc po tym, jak ogłosiła uruchomienie nowej aplikacji Lydia Accounts, która będzie obsługiwać usługi skoncentrowane wyłącznie na płatnościach peer-to-peer (P2P). Lydia została uruchomiona w 2013 roku jako aplikacja do płatności P2P i stopniowo dodawała więcej funkcji usług finansowych na przestrzeni lat.
Uruchamiając Lydia Accounts, start-up przyznał, że pomimo najlepszych starań, aby stworzyć „produkt typu wszystko w jednym”, konsumenci, którzy korzystali głównie z oryginalnej usługi P2P, „stopniowo tracili to magiczne doświadczenie” ze względu na skalowany rozwój aplikacji. W rezultacie firma twierdzi, że „obietnica czystego i odpowiedniego projektu dla każdego nie mogła być dłużej dotrzymywana”.
Teraz będzie lepiej?
W związku z tym Lydia, która obecnie obsługuje 8 milionów użytkowników we Francji, Hiszpanii i Niemczech, będzie teraz oferować swoją usługę P2P oddzielnie od swojej oferty bankowości cyfrowej za pośrednictwem aplikacji Lydia Accounts, podczas gdy oryginalna aplikacja Lydia stanie się teraz Sumeria.
Wszystkie bardziej zaawansowane funkcje włączone do aplikacji Lydia na przestrzeni lat, takie jak handel akcjami, konta oszczędnościowe i pożyczki, zostaną przeniesione do nowej marki bankowej.
Sumeria będzie oferować konto internetowe z 4% oprocentowaniem sald gotówkowych przez pierwsze trzy miesiące, z ambicją obsługi pięciu milionów klientów do 2027 roku. Firma twierdzi, że stara się również o licencję instytucji kredytowej od francuskiego organu nadzoru ostrożnościowego i restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, „aby napisać przyszłe strony tego nowego rozdziału” dla Sumerii.
Czytaj także: