Jak zacząć sprzedaż na Allegro?

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Jak zacząć sprzedaż na Allegro?

Udostępnij:

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś właścicielem sklepu z długoletnim stażem – ostatni czas dość mocno pokazał, że warto dywersyfikować kanały sprzedaży i postawić na tzw. omnichannel. Dzięki temu można zabezpieczyć płynność biznesu, gdy jeden z jego kanałów zostanie zablokowany.

Liczne raporty wykazują, że większość z nas zmieniła swoje nawyki zakupowe i przeniosła się do online, dlatego nastąpił dynamiczny rozwój e-commerce nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Ty też chcesz zostać sprzedawcą internetowym, ale nie wiesz od czego zacząć? Masz firmę, ale brakuje Ci wiedzy jak przenieść biznes z offline do online? Posiadasz sklep internetowy, ale chcesz rozszerzyć sprzedaż i wejść na marketplace?

Dla przedsiębiorców, którzy zaczynają przygodę ze sprzedażą w Internecie najłatwiejszym sposobem jest rozpoczęcie sprzedaży na platformie internetowej. Jedną z najpopularniejszych jest Allegro. Dla 80% internautów jest to pierwszy wybór pod kątem zakupów online. Obecnie Allegro w Polsce jest bezkonkurencyjnym liderem i zajmuje 10 pozycję na świecie wśród najbardziej rozpoznawalnych platform e-commerce.

Allegro od ponad 20 lat ułatwia przedsiębiorcom i klientom handel internetowy oraz promuje najlepszych sprzedawców. Miesięcznie platforma odnotowuje 20 milionów odwiedzin. Klienci lubią Allegro, ponieważ mają tu dostęp do ponad 117 tysięcy firm oferujących im wszystko, czego potrzebują. Doceniają wygodę, szybkie i pewne dostawy oraz jakość obsługi. Na ogólny sukces sprzedawców mają wpływ świetna infrastruktura i liczne udogodnienia Allegro, które w połączeniu z doskonałą obsługą klienta przyczyniają się do generowania ruchu. Szybko rozwijający się sprzedawcy osiągają znakomite rezultaty. Najlepszym w ciągu roku udaje się zwiększać sprzedaż o 118%.

Plusami sprzedaży na Allegro jest nie tylko dostęp do ogromnej bazy klientów, lecz także narzędzia do zarządzania operacjami, logistyką, jak i marketingiem. Dodatkowym atutem jest intuicyjny proces rejestrowania konta. Zaletę stanowią również takie udogodnienia jak: brak wysokich kosztów początkowych, bardzo duży wybór kategorii towarowych, dostawców, łatwość obsługi, wiele opcji promocji oferty.

Aktualnie istnieje również możliwość skorzystania z Pakietu powitalnego, w ramach którego dostaje do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży i do 50% zniżki na prowizję od sprzedaży w ofercie wyróżnione. Oprócz tego może za darmo wystawiać oferty w kategoriach, w których standardowo naliczane są opłaty, skorzystać z 200 bezpłatnych, 10-dniowych cykli promowania swoich ofert – tzw. Wyróżnienie i wziąć udział w promocji umożliwiającej skorzystanie z bonusu w wysokości 300 zł brutto na usługę Allegro Ads.

Warto więc korzystać z Allegro, ponieważ jest to trampolina do sukcesu przedsiębiorców, którzy zaczynają przygodę ze sprzedażą w Internecie. Klienci wysoko oceniają wysiłki platformy. Obecność na platformie Allegro daje ogrom możliwości. Dlatego został przygotowany poradnik, który tłumaczy, jak zarejestrować konto na Allegro, postawić pierwsze kroki i zostać Super Sprzedawcą.

Jak zacząć sprzedaż na Allegro w praktyce?

KROK 1 – Sprzedaż na Allegro zaczyna się od rejestracji konta online na stronie www.allegro.pl. Konto firmowe skierowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć sprzedaż swojego asortymentu na platformie.

  • Wypełnienie formularza rejestracyjnego. W formularzu rejestracji należy wpisać dane takie jak: e-mail, numer telefonu, login, hasło, informacje o firmie, kraj i NIP. Po wprowadzeniu NIP, można pobrać dane z GUS, a następnie przeczytać i zaakceptować jednym kliknięciem regulamin Allegro.
  • Aktywacja adresu e-mail. Po poprawnym wprowadzeniu danych, należy wejść na adres e-mail, który został wskazany przy zakładaniu konta, a następnie kliknąć w link, który znajduje się w wiadomości od Allegro. Link należy aktywować w ciągu 24 godzin, inaczej konto nie zostanie zarejestrowane.
  • Wykonanie przelewu weryfikacyjnego. Po kliknięciu w link aktywacyjny należy wykonać przelew weryfikacyjny. Allegro w ten sposób weryfikuje podane w formularzu dane. Przesłana kwota powinna wynosić 1,01 zł. Allegro zwraca tę kwotę po kilku dniach. Dane na koncie bankowym, z którego wykonywany jest przelew weryfikacyjny, powinny być takie same jak dane wpisane do formularza rejestracyjnego.

KROK 2 – Co się dzieje po zarejestrowaniu konta? Jak dokonać pierwszej sprzedaży? Kolejnym krokiem po rejestracji konta jest zdefiniowanie kategorii produktów, które chce się sprzedawać i zgłębienie pojęcia, którym jest trafność na Allegro. W dużym skrócie są to domyślne wyniki wyszukiwania produktów. W praktyce to oznacza, że wyświetlona lista ofert u danego kupującego jest uzależniona od zapytania, które kupujący wpisuje w wyszukiwarkę i hasła kluczowe w opisach ofert. Aby poprawić trafności na Allegro warto obserwować dane w specjalnej zakładce „Jakość Mojej Sprzedaży”, w której można odnaleźć informację na temat tego, co należy poprawić, aby oferty były częściej wyświetlane.

Wszystkie szczegóły tych czynników, które składają się na sprzedaż są opisane na stronie www.allegro.pl/pomoc. My w skrócie podpowiemy na co zwrócić uwagę, gdy sprzedawca uzupełnia swój profil na Allegro.

To, co jest bardzo istotne to:

Aspekt wizualny – zdjęcia. Klienci robiąc zakupy online w dużej mierze dokonują decyzji na podstawie zdjęć lub grafik. Dlatego należy zadbać o to, aby zdjęcia lub grafiki, które umieszcza się w opisie, były na białym tle bez krzykliwych napisów „promocja”, wyraźne, wykonane profesjonalnie i najlepiej w różnych aranżacjach. Miniaturka oraz zdjęcia produktowe powinny umożliwić kupującym dokładne obejrzenie produktu.

Komplet informacji praktycznych – teksty. Opisy są kluczowe przy decyzyjności klienta. Ogromnym plusem jest pisanie językiem korzyści. Nie ma potrzeby tworzenia długich opowiadań o tym, czym jest produkt. Klienta interesuje odpowiedź na konkretne pytania, które można streścić w kilku punktach definiujących zalety produktu. Jak wybrać kluczowe dla klienta informacje? Można zapytać osoby, która posiada ten produkt, dlaczego go wybrała? Co było dla niej istotne w procesie decyzyjnym. Należy pamiętać o elementach estetycznych opisów, np. wypunktowaniach, proporcjonalnych odstępach między akapitami, które dodają przejrzystości tekstu i pogrubieniach w najważniejszych miejscach.

Czytelne nagłówki – wyróżnij się. Nagłówek powinien być spójny ze zdjęciem i z opisem produktu. Bardzo ważne jest, aby zawierał słowa kluczowe, które opisują ten produkt, np. piekarnik. W celu wyróżnienia oferty spośród innych w tej samej kategorii –  w nagłówku warto dodać jego największą zaletę, np. piekarnik elektryczny z funkcją samooczyszczenia. Kolejne nagłówki powinny odwoływać się do potrzeb życia codziennego, które ten produkt ma zaspokoić. „Wybierz piekarnik, który uwolni Cię od przypalonych pieczeni i mycia ścianek po każdym użyciu!” Takie hasła przyciągają uwagę klienta, ponieważ utożsamia się z nimi i chce się dowiedzieć więcej.

Cena dostosowana do stawek konkurencji. Należy pamiętać, żeby nie była zbyt wysoka, ponieważ automatycznie taka oferta spada na dalsze strony. Szczególnie w sytuacji, gdy klient porównuje te same produkty i wybiera sortowanie wg cen.

Oferty specjalne. Na przykład dołączenie do Allegro Smart! Allegro Smart to usługa, która umożliwia nielimitowaną i bezpłatną dostawę zakupionych w serwisie towarów do wybranych punktów odbioru na terenie całego kraju. Bezpłatna dostawa dotyczy zakupów od jednego dostawcy za min 40 zł. Przy zakupach za minimum 100 zł można skorzystać z darmowej dostawy kurierskiej do domu. Klienci korzystający z Allegro Smart zaoszczędzili ok. 325 mln zł na kosztach dostawy. Oznacza to średnio dodatkowe 80–120 zł w portfelu każdego z nich. Co zyskują sprzedający? Jeśli oferta zakwalifikuje się do Allegro Smart!, klient otrzyma od kupującego całkowitą cenę towaru, a darmowa dostawa w ofertach może zwiększyć sprzedaż nawet o 70%! Oferowanie darmowej wysyłki lub dołączanie gratisów generuje większy ruch i w efekcie sprzedaż.

Opinie kupujących. To właśnie opinie w znacznym stopniu wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez nowych użytkowników. Opłaca się bazować na recenzjach zadowolonych klientów, by zdobywać zaufanie następnych. Sprzedawcy e-commerce najbardziej obawiają się negatywnych komentarzy, ponieważ potencjalni klienci czytają je w pierwszej kolejności. Pamiętajmy, że szybka i prosta komunikacja ze sprzedającym jest istotnym elementem budowania wiarygodności i zdobywania zaufania. Nawet, gdy sprzedającego spotkały trudności i ma problem ze zrealizowaniem zamówienia. Komunikacja z klientem to podstawa handlu w Internecie.

Wspaniałym przykładem przedsiębiorcy, który rozpoczął przygodę w handlem internetowym dzięki Allegro jest Leszek Włodarek, właściciel firmy Toolbox z Siedlec. Dzisiaj przedsiębiorstwo Pana Leszka jest w elitarnej grupie 82 najlepszych Super Sprzedawców Allegro 2019. Historia Pana Leszka może stać się inspiracją dla wielu przedsiębiorców.

– Na początku było ciężko. Wynająłem piwnicę, która była magazynem i sam zajmowałem się logistyką, ale byłem dumny, że będąc młodym człowiekiem, mogłem założyć własną firmę. Allegro jest dla mnie partnerem biznesowym, który pomógł mi wprowadzić moją firmę w świat handlu internetowego – często wymagającego, ale lubię ambitne zadania i skupiam się na doskonaleniu – mówi Leszek Włodarek, właściciel firmy ToolBox.

Swoją historię opowiedział też przedstawiciel firmy Darcet, działającej w branży modowej. Od emigracji do najlepszego Super Sprzedawcy Allegro 2019. – Wróciłem do Polski i postanowiłem rozpocząć sprzedaż online, tak jak robiłem to za granicą. Zacząłem od jednej szafki i e-commerce na platformie Allegro – w 2008 roku. Towary zaczęły się sprzedawać, zamówienia napływały. Teraz wiem, że Allegro zapewnia najlepszą możliwość rozwoju działalności internetowej – wspomina Dariusz Kaszubek, właściciel firmy Darce.

Podsumowując – dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

  • Największy marketplace w Polsce. Lider w swojej kategorii.
  • W TOP 10 platform online pod kątem rozpoznawalności na świecie.
  • Łatwy start. Prosta rejestracja konta.
  • Dostęp do ogromnej bazy klientów.
  • Kompletna infrastruktura do obsługi zamówień online i zwrotów.
  • Liczne udogodnienia i narzędzia marketingowe do promocji.
  • Narzędzia, które wspomagają obsługę klientów i sprzedaż.
  • Łatwość obsługi platformy.
  • Uwolnienie biznesu od zarządzania operacjami i administracją.
  • Brak wysokich kosztów początkowych.
  • Pakiety na Start.
  • Promowanie najlepszych Super Sprzedawców.

Allegro to polska platforma handlowa posiadająca dużą i lojalną bazę klientów, którzy mają dostęp do produktów oferowanych przez ponad 117 tys. firm (stan na koniec czerwca 2020 r.) Strona Allegro.pl jest odwiedzana przez około 20 mln osób miesięcznie (źródło: Gemius), co odpowiada ponad 60% ludności Polski powyżej 16 roku życia.

Marka Allegro jest wyraźnie kojarzona z zakupami internetowymi – większość konsumentów rozpoczyna poszukiwania produktów na Allegro.pl (Źródło: IRCenter). Założone w 1999 roku, początkowo jako internetowy serwis aukcyjny funkcjonujący w modelu consumer-to-consumer (C2C), Allegro stało się platformą handlową typu marketplace wyspecjalizowaną w sprzedaży głównie nowych produktów w modelu business-to-customer (B2C).

Oferta Allegro.pl obejmuje różnorodne kategorie produktowe, od domu i ogrodu, motoryzacji, elektroniki, po sport, zdrowie i urodę, artykuły dla dzieci, modę, książki i media oraz supermarket spożywczy. Konsumenci doceniają praktycznie nieograniczony wybór produktów (164 mln ofert na koniec czerwca 2020 r.), atrakcyjne ceny i wygodę zakupów. O wysokiej satysfakcji kupujących świadczy najlepszy w klasie wskaźnik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 72, który jest porównywalny z NPS najpopularniejszych marek konsumenckich, takich jak Starbucks (77), YouTube (59) czy Spotify (46).

Allegro.pl zapewnia kupującym zaawansowane funkcjonalności wyszukiwania, bezpieczne rozwiązania w zakresie płatności i finansowania zakupów, program ochrony kupujących oraz zarządzanie dostawami. Sprzedawcom udostępnia dane i narzędzia sprzedażowe oraz możliwość promowania i reklamowania ofert. Platforma zapewnia wsparcie w zakresie obsługi klienta zarówno dla kupujących, jak i sprzedających oraz rozwija wprowadzony w 2018 r. program lojalnościowy Smart!

Materiał pochodzi z ebooka „E-commerce 2020/2021. Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?„.  Pobierz za darmo!

Materiał powstał przy współpracy z Allegro