Jak zrozumieć pracownika? O zmianach na rynku pracy w audycji Firmament

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Jak zrozumieć pracownika? O zmianach na rynku pracy w audycji Firmament

Udostępnij:

Kto dyktuje warunki: szef lub szefowa, czy może to pracownik ma prawo wymagać od swoich przełożonych? Jacy są, a jacy powinni być pracownicy? O tym w najnowszym wydaniu Firmamentu rozmawiał z gośćmi Jarosław Sroka, koordynator projektu InCredibles Sebastiana Kulczyka.

Źródło obrazka: freepik.com

W audycji udział wzięli:

  • Michał Dunin – dyrektor zarządzający w WebTalk Agency,
  • Katarzyna Fabjaniak – dyrektorka zarządzająca w Havas PR Warsaw,
  • Michał Mańkowski – redaktor naczelny i członek zarządu NaTemat.pl,
  • Krzysztof Wojewodzic – założyciel i prezes Escoli.

Nowa generacja pracowników

Zmiany społeczne, wywołane pandemią oraz lockdownem doprowadziły do upowszechnienia nowego modelu pracy. Katarzyna Fabjaniak zwróciła uwagę, że generacja Z jest przyzwyczajona do zmienności rzeczywistości, w takim stopniu, że nie tylko uważają ją za normę, ale ją generują. Co więcej, ludzie młodzi z nowego pokolenia są gotowi zmieniać pracę raz do roku, co świadczy o tym, że są dynamiczni i otwarci na zmiany.

Czy jest to przerażające? Pani Katarzyna zwróciła uwagę, że wina bardzo krótkiego stażu pracy młodego pracownika może być niekoniecznie jego, a pracodawcy, który nie potrafi go odpowiednio zaangażować. Młodzi pracownicy mogą mieć zupełnie inne wartości i szukać miejsca, w którym będą mogli się rozwijać wśród interesujących projektów.

Jak budować odpowiednie relacje?

Kluczem do udanej współpracy między pracodawcą a pracownikiem powinno być partnerskie podejście. Ważne jest dawanie dobrego przykładu, a przy tym pozostawianie dużej swobody w działaniu.

– Mogę powiedzieć z mojego osobistego doświadczenia, że im bardziej pracując z moimi zespołami jestem drogowskazem dla ludzi, pomagam im, motywuję i jednocześnie pozostawiam im większą samodzielność, większą swobodę, możliwość większej odpowiedzialności za pewne rzeczy, tym większe jest ich zaangażowanie – dodała Katarzyna Fabjaniak.

Kim jest pracownik?

Na ten temat szeroko wypowiedział się Krzysztof Wojewodzic. Jego zdaniem nie można go postrzegać jako kogoś, kto tylko ma pracować w określonych godzinach i wykonywać jakieś zadania. Kluczowy jest jednak zysk z jego pracy. Dobry pracownik ma przede wszystkim zarabiać na daną firmę i tym będzie efektywniejszy, im bardziej będą zaspokojone jego potrzeby związane z pracą, chociażby takie, jak masaż czy kolor komputera.

Fakt, że ludzie mówią, że są gotowi zrezygnować z pracy po określonym czasie, jest dobrą wiadomością dla pracowników. Oznacza to presję na wyższe płace, jednak wszystko musi przebiegać w określonych granicach. Wojewodzic powiedział, że najlepszym sposobem w tych czasach na uzyskanie podwyżki nie jest męczenie szefa o przyznanie podwyżki, lecz zmiana pracy.

Więcej ciekawych informacji dowiecie się słuchając najnowszego podcastu na YouTubie i Spotify.

Zobacz także:

Jak budować relacje pracownicze i biznesowe? O tym w ostatniej audycji Firmament

Czy podcasty mogą pomóc w rozwijaniu biznesu? Posłuchaj audycji Firmament