Jakich startupów szukamy do Martech Landscape 2024?

Dodane:

Przemysław Zieliński Przemysław Zieliński

Jakich startupów szukamy do Martech Landscape 2024?

Udostępnij:

Zastanawiasz się, czy Twój startup jest wystarczająco martechowy, by móc zgłosić się do naszego opracowania Martech Landscape 2024? Po lekturze tego tekstu będziesz znać odpowiedź.

Chcemy, aby w Martech Landscape 2024 znalazły się te spółki, które nie tylko mają najciekawsze rozwiązania dla marketingu, ale są również wiarygodnymi biznesowymi partnerami dla firm. Dlatego właśnie w naszym formularzu zgłoszeniowym – którego wypełnienie jest podstawą do tego, aby przystąpić do katalogu – prosimy o informacje dotyczące biznesowej działalności, najważniejszych klientów czy też stworzonych rozwiązań. To wszystko pomoże nam zweryfikować doświadczenie spółek i to, czy ich obecność na rynku robi różnicę.

Do Martech Landscape 2024 zgłosisz się tutaj.

Czy są jakieś wymogi formalne?

Nie oznacza to jednak, że istnieje jakiś sztywny klucz poprawnych odpowiedzi, który będziemy stosować przy weryfikacji zgłoszeń. Naszym założeniem jest to, aby publikowany przez nas landscape był jak najszerszą polską panoramą startupowego świata marketingu. Dlatego nie chcemy zawężać naszych horyzontów poprzez narzucenie surowych wymogów. Nie wprowadzamy minimalnego stażu działalności na rynku. Działasz ledwie kilka miesięcy, ale już masz klientów? To wystarczy. Szukamy tych spółek, które swoimi pomysłami rzeczywiście wspierają szeroko rozumianą działalność marketingową czy PR.

Nie ma te wymogów formalnych dotyczących wielkości spółki: bez względu na to, czy Twój zespół to dwie czy dwadzieścia osób, macie takie same szanse na znalezienie się w Martech Landscape 2024. To samo dotyczy bilansu finansowego, wielkości dochodów, liczby oferowanych usług czy produktów.

Nie przewidzieliśmy żadnych formalnych kryteriów, które miałyby eliminować czyjeś zgłoszenie już na samym wstępie analizy.

Co (z)robić, aby dołączyć do Martech Landscape 2024?

Wnioskując po zadawanym nam pytaniach, największą trudność sprawia founderom rozeznanie, czy to, czym zajmuje się startup, czyni go martechem.

Rozwiążmy ten problem raz na zawsze.

W naszym formularzu zgłoszeniowym prosimy o wybranie z naszej listy maksymalnie trzech obszarów działalności – lub dopisanie nowego obszaru do naszych propozycji. Zostawiając founderom wolną rękę w opisaniu swojej biznesowej kategorii dajemy do zrozumienia, że dopuszczamy wiele możliwości tworzenia marketingowych rozwiązań. Nie zakładamy, że istnieje zamknięty katalog obszarów, gdzie można wdrażać innowacje dla PR czy reklamy. Nasze sugestie mają być jedynie podpowiedzią.

Ostatecznym kryterium tego, czy dane rozwiązanie sprawdza się rynkowo czy nie – jest to, że chcą z niego korzystać klienci. A chcą z niego korzystać, gdyż widzą, że dzięki niemu:

  • automatyzują, zarządzają i realizują powtarzalne marketingowe zadania czy procesy
  • podnoszą skuteczność swoich marketingowych działań w wielu kanałach (np. e-mail, mobile, media społecznościowe);
  • dokładniej planują, segmentują czy śledzą postęp kampanii marketingowych;
  • precyzyjniej dopasowują spersonalizowany content do swoich odbiorców, użytkowników i klientów;
  • szybciej, taniej i efektywniej pozyskują dane o zachowaniu swoich klientów;
  • budują ujednolicone bazy danych, które można łatwo integrować, udostępniać czy eksportować w obrębie firmy;
  • w czasie rzeczywistym śledzić podróż swoich klientów i pozyskiwać informacje o jej przebiegu;
  • optymalizować budżety reklamowe, korzystając z narzędzi mierzących skuteczność, zasięg czy jakość marketingowych działań;
  • podnosić jakość swojego SEO.

Ten dość ogólny opis marketingowych narzędzi zakreśla ramy, w obrębie których powinny działać oczekiwane przez nas martechy.

Kogo nie będzie w naszym landscape?

Widzieliśmy wiele takich map, dotyczących czy to startupów, czy rozwiązań, czy też inwestorów i funduszy VC. Każdej z nich przyglądaliśmy się uważnie, również pod kątem zastosowanej do ich opracowania metodologii. Robiliśmy to po to, aby uniknąć błędów podczas nad podobnymi mapami made by MamStartup.

Wiemy dziś, że nie chcemy, aby w naszym opracowaniu znalazły się medialni giganci czy internetowe kolosy, które owszem – działają w marketingu, ale z samymi startupami mają niewiele wspólnego. Dlatego mówimy „nie” korporacjom, agencjom reklamowym czy domom medialnym.

Takie firmy zachęcamy jednak do zgłaszania swoich kandydatów: znamy wiele inspirujących przykładów marketingowej współpracy. Liczymy, że w ten sposób możemy dotrzeć do jeszcze szerszego grona martechów.

Deadline coraz bliżej

Przypominamy: na zgłoszenia do Martech Landscape 2024 czekamy tylko do 29 lutego. W ostatni dzień miesiąca zamykamy nabór i przechodzimy do kolejnej fazy pracy nad opracowaniem. Kalendarz jest nieubłagalny: premierę landscape przewidzieliśmy na wiosnę. I tego terminu zamierzamy dotrzymać.

Czytaj także: