Niecałe 2 godziny i 4,5 mln złotych. KTS Weszło rozbiło bank podczas zbiórki crowdfundingowej

Dodane: 14.10.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Zaczęło się o 18:15, a jeszcze przed 20:00 KTS Weszło S.A. zebrało 4,5 mln zł i 3854 nowych akcjonariuszy. To jedna z rekordowych emisji polskiego crowdfundingu. Spółka ma 3854 nowych akcjonariuszy.

Dla każdego, kto śledził rozwój zbiórki na specjalnym live youtube’owego Kanału Sportowego, bardzo szybko stało się jasne, że najprawdopodobniej będzie świadkiem jednej z najszybciej zakończonych emisji w historii polskiego crowdfundingu. Już po półtorej godziny od rozpoczęcia Krzysztof Stanowski mógł ogłosić zebranie 4,5 mln złotych.

– Dziękuję, że mi zaufaliście, będę robił wszystko, żebyście nie żałowali choćby jednego dnia – komentował na gorąco pomysłodawca KTS Weszło. – Mam nadzieję, że nie będzie to ostatnia zbiórka – bo następne będą oznaczały, że jesteśmy dużo wyżej, mamy większe ambicje i super projekty do zrealizowania.

Emisja KTS Weszło S.A. odbyła się za pośrednictwem platformy crowdfundingu udziałowego Emiteo.pl. Byliśmy przekonani, że siła społeczności zgromadzonej wokół KTS Weszło i Krzysztofa Stanowskiego okaże się decydująca, ale takiej szybkości zbiórki nie śmieliśmy oczekiwać – powiedział Dawid Paczka, CEO Emiteo. – Bardzo się cieszę, że ekipa KTS wybrała właśnie Emiteo, by zebrać fundusze na swój projekt.

Spółka wyceniona na 22,5 mln zł oferowała 20% kapitału akcyjnego. KTS Weszło S.A. przeznaczy zebrane środki na rozbudowę infrastruktury i funkcjonowanie klubu (trwa proces przenoszenia licencji klubowej z prowadzącego drużynę stowarzyszenia do spółki), ale największe zainteresowanie inwestorów budził pomysł zbudowania aplikacji do codziennego zarządzania klubem przez społeczność akcjonariuszy.

Aplikacja, przez pomysłodawców nazywana realnym odpowiednikiem gier komputerowych typu football manager, ma umożliwiać każdemu właścicielowi akcji KTS Weszło nie tylko powoływanie członków zarządu, ale też głosowanie w bieżących sprawach klubu, obsadzanie niektórych stanowisk czy wybór trenera spośród kandydatur proponowanych przez zarząd. Poza zakresem bezpośredniego wpływu mają być jednak decyzje stricte sportowe, np. dotyczące składu na mecz.

KTS Weszło planuje także stworzyć centrum sportowo-edukacyjne, łączące funkcje klubowego stadionu, boiska wynajmowanego na treningi i amatorskie rozgrywki, oraz akademii piłkarskiej. Krzysztof Stanowski podkreśla, że ten ostatni aspekt działalności jest dla niego jednym z fundamentów projektu. Akademia oprócz komercyjnych zajęć ma także oferować treningi dzieciom i młodzieży z biedniejszych rodzin.

KTS Weszło gra obecnie w lidze okręgowej, ale dzięki medialnym powiązaniom drużyny (Weszlo.com, Weszlo TV, Kanał Sportowy) jej popularność i potencjał marketingowy są znacznie wyższe, niż sugerowałby to poziom rozgrywek piłkarskich, w których występuje.

Na platformie Emiteo można też w tej chwili zainwestować w Iron Resorts: koncept ośrodka treningowo-rekreacyjnego dla triathlonistów i ich rodzin.