L’Oreal kupuje aplikację do testowania makijażu w rozszerzonej rzeczywistości

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

L’Oreal kupuje ModiFace, właściciela aplikacji, która pozwala zobaczyć w rozszerzonej rzeczywistości jak będzie się wyglądać po nałożeniu makijażu na twarz. Koncern chce, by użytkowniczki testowały kosmetyki w nowoczesny sposób.

Na zdjęciu: Lubomira Rochet, szefowa L’Oreal | fot. jibees, flickr.com CC by 2.0

Wirtualny makijaż

Obie strony transakcji nie zdradziły jej warunków, więc nie wiemy za ile francuski koncern kosmetyczny przejął ModiFace z Kanady. Nie wiemy także, co L’Oreal zamierza zrobić z nowo nabytą spółką, bo przedstawiciele koncernu oszczędnie wyrazili się o tej akwizycji. – Sposób w jaki konsumenci poszukują, odkrywają i testują produkty naprawdę się zmienia, a my chcemy się w to włączyć – powiedziała Bloombergowi Lubomira Rochet z L’Oreal.  

Szefowa koncernu kosmetycznego wyjaśniła w rozmowie z Reutersem, że dzięki nabyciu ModiFace, spółka przejmuje także wynalazki firmy i zyskuje nowe spojrzenie na branżę beauty. Od tej pory L’Oreal będzie patrzeć na branżę z technologicznego punktu widzenia. Okazuje się bowiem, że ModiFace opublikowało 200 prac naukowych i zarejestrowało ponad 30 patentów. Niemniej spółka najbardziej jest znana ze swoich aplikacji.

Popularne programy

W samym sklepie Google Play ma 14 różnych narzędzi, które wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość, dzięki czemu użytkowniczki programów mogą zobaczyć na przykład przed nałożeniem makijażu i zmiany koloru włosów jak będą wyglądać po zabiegu. Do tego firma zatrudnia 70 inżynierów oraz współpracowała z L’Oreal jeszcze przed zakupem. ModiFace przygotowało dla giganta aplikację „Style My Hair”, która właśnie pozwala zobaczyć nowy kolor włosów przed nałożeniem farby.

Nie jest to jednak jedyny program oparty na rozszerzonej rzeczywistości jaki L’Oreal ma w swoim portfolio. Przedsiębiorstwo dysponuje także popularną aplikacją Makeup Genius, którą pobrano ponad 20 milionów razy. Przypuszczamy więc, że z załogą ModiFace na pokładzie koncern kosmetyczny przygotuje kolejne narzędzia i będzie udoskonalać obecne.

Rozszerzona rzeczywistość i polskie projekty

Jeśli zaś chodzi o samą rozszerzoną rzeczywistość, to technologia znajduje zastosowanie w różnych branżach, nie tylko w segmencie beauty. Wykorzystuje ją na przykład polska firma Tylko, która opracowała aplikację umożliwiającą zobaczenia jak będzie wyglądać pokój po umeblowaniu go meblami sygnowanymi przez Tylko. Projekt na tyle dobrze się rozwija, że w marcu minionego roku pozyskał 12 milionów złotych. 

Zapakuj.to z kolei przygotowało aplikację Packhelp, która pozwala na wyświetlenie wirtualnego pudełka w rzeczywistym środowisku, co ma pomóc użytkownikom w dobrze właściwego rozmiaru paczki i zaprojektowaniu własnego nadruku na niej. Poza tym po rozszerzoną rzeczywistość chętnie sięga się w medycynie i jak widać na przykładzie L’Oreal, w branży beauty.