LinkedIn ma już 660 mln użytkowników, przejęcie przez Microsoft pomogło

linkedin ma juz 660 mln uzytkownikow przejecie przez microsoft pomoglo
Udostępnij:
Portal społecznościowy LinkedIn od kiedy został przejęty przez Microsoft odnotowuje dynamiczny rozwój. Na platformie zarejestrowało się już 660 milionów użytkowników z 200 krajów.

Największą popularnością LinkedIn cieszy się w Europie, tutaj ma 206 mln użytkowników. Kolejny obszar to Ameryka Północna, w której z portalu korzysta już 181 mln osób oraz region Azji i Pacyfiku, gdzie jest 175 mln zarejestrowanych użytkowników. Od lutego tego roku w samych Stanach przybyło 8 mln nowych członków. Dużą aktywność wykazują również mieszkańcy Indii – 7 mln nowych użytkowników i Brazylii – aż 40 mln.

Przypomnijmy, że LinkedIn został wchłonięty przez Microsoft w połowie 2016 roku. Gigant technologiczny z Redmond wyłożył na tę transakcję aż 26 miliardów dolarów. Fuzja obu spółek miała stworzyć szereg możliwości dla użytkowników i klientów sieci społecznościwej, a co za tym idzie pomóc w rozwoju portalu.

Rozwój LinkedIn

Od tamtego momentu byliśmy świadkami wielu nowości w LinkedIn oraz jego zdecydowanego rozwoju. Niecały rok po przejęciu firma poinformowała, że zamierza przeszkolić wszystkich swoich inżynierów z zakresu sztucznej inteligencji. W tym celu firma uruchomiła Akademię SI, której celem nie jest przekazanie gruntowej wiedzy ani nawet podstaw na temat sztucznej inteligencji, ale jedynie sposobów jej implementowania w firmie. Serwis tłumaczył wtedy, że do tej pory przez taki program edukacyjny przeszło sześciu inżynierów z LinkedIna.

Natomiast równo rok po przejęciu Microsoft zintegrował biznesowy serwis społecznościowy z edytorem tekstu Word i wprowadziła funkcję Resume Assistant. Dzięki, której użytkownicy mogli tworzyć CV. Dodanie funkcji Resume Assistant było jednym z pierwszych ruchów, jakie spółka poczyniła, aby zintegrować swoje narzędzia z LinkedInem.

Kilka dni po ogłoszeniu planów związanych ze zintegrowaniem LinkedIna z MS Wordem, twórcy biznesowej sieci społecznościowej wprowadzili kolejną funkcję – Career Advice. Przedstawiciele firmy wyjaśniali wtedy, że dzięki bezpłatnej usłudze użytkownicy biznesowej sieci społecznościowej mogą znaleźć mentora, który pomoże im w rozwoju kariery. Wystarczy tylko uzupełnić swój profil i w zakładce „Career Advice” dodać informacje na temat porad jakie chce się uzyskać od doświadczonego rozmówcy. Następnie platforma dobierze odpowiednich partnerów i umożliwi nawiązanie kontaktu przez komunikator.

Natomiast w 2019 roku LinkedIn wprowadził kolejną nową funkcję, która sprzyja rozwijaniu się biznesowych kontaktów. Użytkownicy mogą już cieszyć się transmisjami na żywo. Z funkcji może skorzystać każdy użytkownik LinkedIn oraz właściciele stron firmowych. Do nadawania na żywo, potrzebujemy tylko kamery i mikrofonu. Portal udostępnił poradnik w wersji wideo i PDF, który podpowiada najlepsze praktyki w zakresie nadawania relacji. Portal wprowadził również obostrzenia, takie jak unikanie treści sprzedażowych, umieszczanie loga sponsora oraz udostępnianie wcześniej nagranych filmów.

Nie tylko po imponujących wynikach widać, że LinkedIn pod skrzydłami Microsoftu nabrał wiatru w żagle. Liczne innowacje i nowe funkcje pokazują, że właściciele platformy społecznościowej cały czas poszukują nowych kierunków rozwoju. Jedno jest pewne przejęcie firmy dobrze zrobiło platformie.