W 2018 r. Michał Zieliński został wybrany Forbes 25 under 25. Jak sam podkreślał – praktycznie od zawsze jego marzeniem było wziąć udział w owym rankingu Forbesa. Dzięki temu pozyskał liczne kontakty, które później wykorzystał w biznesowym życiu.
W międzyczasie Michał zajmował się m.in. blockchainem czy marketingiem w Crafton. Później jednak został oddelegowany do budowania spółki Crafton Middle East i ekspansji zagranicznej do… Arabii Saudyjskiej – jednego z najbogatszych i najbardziej tajemniczych krajów świata.
– Arabia Saudyjska jest miejscem, gdzie nie każdy może robić biznes. Kraj ten kładzie duży nacisk na współprace z lokalnymi dostawcami, a my takim lokalnym dostawcą właśnie jesteśmy. Mamy tam siedzibę i swoich przedstawicieli, którzy również są Saudyjczykami. Jako firma z Polski nie moglibyśmy działać przy projektach rządowych. Mając tam swoich przedstawicieli, jesteśmy w stanie to robić i od pięciu lat całkiem sukcesywnie nam to wychodzi – mówi Michał Zieliński.
Michał opowiada o współpracy z Arabią Saudyjską, rządowym projekcie digitalizacji kraju, a także o tym, jak czuje się, przebywając w Rijadzie – stolicy tego państwa. Zieliński wskazuje też niuanse współpracy z Saudyjczykami, otwierania tam spółki, jak i również o tym, jaki Saudyjczycy mają stosunek do kobiet w biznesie. Posłuchaj najnowszego odcinka MamStartup Podcast.
Posłuchaj również:
- Piotr Nowosielski to CEO Just Join IT i Rocket Jobs – dwóch branżowych serwisów z ogłoszeniami o pracę. Piotr niedawno przejął od Artura Kurasińskiego Aulę Polska i chce reaktywować cykliczne spotkania founderów. Aula Polska ma stać się miejscem, dzięki któremu wyrastać będą nowe unicorny.
- Artur Kurasiński to jeden z ojców założycieli Auli Polska, founder, twórca komiksu edukacyjnego „Róża, a co chcesz wiedzieć?” i planszówki Beyond Humanity: Colonies. Artur opowiada o początkach Auli, kampaniach kickstarterowych i funduszach VC.
- Edyta Kowal to konsultantka digital marketingu, podcasterka i co-founderka Content Espresso. Nierzadko doradzała i pomagała startupom budować zespoły marketingowe i tworzyć content.