Michał Zieliński: Tworzymy soft dla Arabii Saudyjskiej. Udało nam się tam zbudować mocną pozycję (podcast)

Dodane: 21.12.2021

Damian Jemioło

Udostępnij:

Michał Zieliński to Forbes 25 under 25 i director of business development w Crafton Middle East. Michał opowiada, co znaczy dla niego wyróżnienie od Forbesa, jak to przełożyło się na jego przedsiębiorcze życie, o swoich przygodach ze startupami i budowaniu spółki w Arabii Saudyjskiej.
W 2018 r. Michał Zieliński został wybrany Forbes 25 under 25. Jak sam podkreślał – praktycznie od zawsze jego marzeniem było wziąć udział w owym rankingu Forbesa. Dzięki temu pozyskał liczne kontakty, które później wykorzystał w biznesowym życiu.

W międzyczasie Michał zajmował się m.in. blockchainem czy marketingiem w Crafton. Później jednak został oddelegowany do budowania spółki Crafton Middle East i ekspansji zagranicznej do… Arabii Saudyjskiej – jednego z najbogatszych i najbardziej tajemniczych krajów świata.

– Arabia Saudyjska jest miejscem, gdzie nie każdy może robić biznes. Kraj ten kładzie duży nacisk na współprace z lokalnymi dostawcami, a my takim lokalnym dostawcą właśnie jesteśmy. Mamy tam siedzibę i swoich przedstawicieli, którzy również są Saudyjczykami. Jako firma z Polski nie moglibyśmy działać przy projektach rządowych. Mając tam swoich przedstawicieli, jesteśmy w stanie to robić i od pięciu lat całkiem sukcesywnie nam to wychodzi – mówi Michał Zieliński.

Michał opowiada o współpracy z Arabią Saudyjską, rządowym projekcie digitalizacji kraju, a także o tym, jak czuje się, przebywając w Rijadzie – stolicy tego państwa. Zieliński wskazuje też niuanse współpracy z Saudyjczykami, otwierania tam spółki, jak i również o tym, jaki Saudyjczycy mają stosunek do kobiet w biznesie. Posłuchaj najnowszego odcinka MamStartup Podcast.

Posłuchaj również:

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem