Moda bardziej eko? Retraced z 15 mln EUR na zarządzanie zrównoważonym rozwojem marek fashion

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Moda bardziej eko? Retraced z 15 mln EUR na zarządzanie zrównoważonym rozwojem marek fashion

Udostępnij:

Retraced, platforma umożliwiająca markom modowym i tekstylnym digitalizację i śledzenie ich łańcuchów dostaw, ogłosiła pomyślne zakończenie rundy finansowania serii A o wartości 15 milionów euro.

Runda była prowadzona przez Partech, jedną z największych platform inwestycji technologicznych w Europie, z udziałem poprzednich inwestorów Alante Capital, Alstin Capital, Samaipata i F-Log Ventures. Inwestycja ta ma – w przekonaniu przedstawicieli startupu Retraced – przyspieszyć misję Retraced, aby zarządzanie zrównoważonym rozwojem stało się skuteczniejsze i bardziej dostępne dla firm z branży modowej i tekstylnej na całym świecie.

Współpraca w świecie fashion

Retraced umożliwia firmom z branży modowej i tekstylnej digitalizację i śledzenie ich łańcuchów dostaw, zarządzanie danymi dotyczącymi zgodności i osiągnięcie większej przejrzystości, od surowców po gotowe produkty. Dzięki tej platformie gromadzącej dane dostawców, wszystkie zainteresowane strony w łańcuchach dostaw tekstyliów i mody mogą nawiązywać współpracę.

Czytaj także: Moda na sukces: prezes Answear Krzysztof Bajołek inwestuje 4 mln złotych w Closer Music

Ponieważ zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem strategii marki, Retraced pracuje nad rozwiązaniami, które umożliwiają firmom przestrzeganie zmieniających się przepisów w UE i na całym świecie. Rozwiązania te mają zwiększyć przejrzystość i spełnić obietnice dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Zrównoważyć łańcuchy dostaw

Nowe fundusze odegrają kluczową rolę w realizacji wizji platformy Retraced. Poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów, Retraced dąży do zwiększenia wydajności i skuteczności zrównoważonego rozwoju łańcucha dostaw. Pomoże to zmaksymalizować pozytywny wpływ na łańcuchy dostaw, przy jednoczesnym utrzymaniu pod kontrolą obciążeń finansowych związanych z zarządzaniem zgodnością. Konsumenci końcowi również będą odgrywać kluczową rolę w Retraced.

Dzięki opracowaniu Europejskiego Cyfrowego Paszportu Produktu (DPP) dla konsumentów, Retraced pomoże firmom z branży modowej i tekstylnej w lepszym zaangażowaniu klientów. Ponad 150 marek modowych, takich jak Desigual, Victoria Secret, Pangaia, Calzedonia, Tom Tailor, Marc O Polo i Finisterre już korzysta z Retraced, aby łączyć się i współpracować ze swoimi ponad 15 000 dostawców na platformie.

– Cieszymy się, że możemy nadal wspierać Retraced na ich drodze do przywództwa rynkowego w łańcuchach dostaw tekstyliów w ramach finansowania serii A. Od czasu naszej początkowej inwestycji firma wykazała znaczący postęp i spodziewamy się, że popyt na oprogramowanie Retraced jeszcze bardziej przyspieszy po wejściu w życie w lipcu dyrektywy UE w sprawie łańcucha dostaw (CSDD) – komentuje Alexander Meyer-Scharenberg, Senior Investment Manager w Alstin Capital.

Ta runda finansowania oznacza kluczowy moment dla Retraced. Ponieważ krajobraz regulacyjny staje się coraz bardziej złożony, nasza misja uproszczenia zarządzania zrównoważonym rozwojem i uczynienia go bardziej efektywnym jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Dzięki wsparciu naszych inwestorów jesteśmy dobrze przygotowani do dalszego rozwoju naszej platformy, umożliwiając markom modowym osiąganie celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i budowanie silniejszych relacji z dostawcami i klientami – powiedział Lukas Pünder, CEO i współzałożyciel Retraced.

Czytaj także: