National Geographic uruchamia darmową platformę edukacyjną [email protected]

national geographic uruchamia darmowa platforme edukacyjna natgeo at home
Udostępnij:
Epidemia COVID-19 spowodowała zamknięcie szkół w większości stanów w USA. W efekcie ponad 55 milionów uczniów musi uczyć się w domu. W związku z tym firma National Geographic uruchomiła nowy projekt internetowy [email protected], który łączy treści edukacyjne z możliwością kontaktu rodziców i nauczycieli.

Dostęp do serwisu jest bezpłatny, a użytkownicy znajdą w nim treści edukacyjne z National Geographic Society, National Geographic oraz dostęp do portalu National Geographic Society's Learn at Home, gdzie można znaleźć treści edukacyjne, takie jak artykuły, lekcje, filmy i inne zajęcia online.

Treści na stronie są zorganizowane według klas i oznaczone jako "czytaj", "oglądaj" lub "baw się", w zależności od tego, czy jest to artykuł, film wideo, czy ćwiczenie. Dostępne są również scenariusze lekcji, które rodzice i nauczyciele mogą zapisać w swojej bibliotece, jeśli się do niej zapiszą.

Nowa strona oferuje również rozmowy wideo na żywo z naukowcami, filmowcami, odkrywcami i innymi ekspertami, które będą emitowane w dni powszednie o godzinie 14.00. Rozmowy będą dotyczyły takich tematów jak przyroda, rozmowy oceanowe, fotografia, eksploracja kosmosu i inne.

Oprócz zasobów edukacyjnych portal oferuje rodzinom porady i informacje o tym, jak poruszać się w nauce online i rozmawiać z dziećmi o COVID-19. Ostatnio pojawił się też poradnik, jak pracować z dziećmi w domu i kompendium wiedzy Coronavirus 101 dla rodziców, którzy potrzebują pomocy w lepszym zrozumieniu tego co się dzieje, aby sami mogli odpowiedzieć na pytania swoich dzieci.

– Zorganizowanie swojego życia zawodowego i edukacji dzieci w domu jest trudne. Obecna sytuacja stawia przed rodzinami wiele wyzwań. Dlatego właśnie naszym celem jest zapewnienie dzieciom w każdym wieku edukacji, rozrywki i inspiracji – powiedział cytowana przez serwis techcrunch.com Rachel Buchholz, redaktor naczelny i wiceprezes National Geographic Kids

Serwisy edukacyjne na topie

W obliczu kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa firmy na całym świecie zostały postawione w bardzo trudnej sytuacji. Jednak branża edutech, jest jedną z tych nielicznych, które w tym okresie przeżywają prawdziwy boom. Nie powinno to nikogo dziwić, pozostajemy w domach, więc wszyscy szukają alternatyw normalnych aktywności edukacyjnych dla swoich dzieci.

Według badania Gemius/PBI tylko między 23 (w ten dzień w Polsce wprowadzono obowiązkową naukę przez Internet), a 29 marca, 10 najpopularniejszych stron edukacyjnych odwiedziło łącznie 31,17 mln użytkowników, generując 1,12 mld odsłon. Najbardziej popularne okazały się platformy: Librus, Vulcan i Brainly.

Librus odnotował 4,05 mln użytkowników i 693,01 mln odsłon, Vulcan 2,85 mln odwiedzających i 248,45 mln odsłon, natomiast Brainly 3,78 mln użytkowników i 41,43 mln odsłon. Dla porównania w całym październiku 2019 r. Librus.pl miał 3,02 mln odwiedzających (590,21 mln odsłon), Brainly.pl odwiedziło 4,31 mln użytkowników (39,73 mln odsłon), a Vulcan.net.pl  2,47 mln użytkowników (262,34 mln odsłon).