CCC i Microsoft zawarli porozumienie o partnerstwie w zakresie innowacji. Microsoft będzie zapewniał dostęp do technologii, know-how oraz ekosystemu firm partnerskich – od startupów po dojrzałe firmy i rozwiązań, jakie tworzą, a które mogą stanowić źródło inspiracji i rozwoju dla CCC.

W ramach partnerstwa Microsoft dołączy również do inicjatywy Retail aCCCelerator – inkubatora projektów z potencjałem do transformowania branży handlowej, którego celem jest przyspieszenie rozwoju innowacyjnych pomysłów i produktów dedykowanych dla klientów i firm oferujących produkty modowe.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

CCC jest doskonałym przykładem firmy, która z powodzeniem łączy sprzedaż fizyczną z cyfrowymi kanałami dotarcia do klientów i oferowania im swoich produktów. Z aktywnością handlową i obecnością w około 1200 sklepach w 22 krajach, CCC z powodzeniem wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom ery klienta 5.0, łącząc ofertę fizyczną z cyfrowym kanałem sprzedaży. Jednym z dowodów innowacyjnego DNA spółki jest fakt, że udział sprzedaży online (poprzez eobuwie.pl) w skonsolidowanych przychodach Grupy CCC w pierwszym półroczu 2018 roku wyniósł ponad 20%.

Co więcej, w styczniu tego roku eobuwie.pl otworzył pierwszy sklep hybrydowy, który łączy najlepsze praktyki i doświadczenia ze sklepów fizycznych z udogodnieniami technologicznymi znanymi z kanału cyfrowego. Przykład ten idealnie ilustruje konieczność transformacji branży i kierunek, w którym będzie podążał cały sektor handlu detalicznego. We wrześniu uruchomiono kolejny salon w Poznaniu.

„Uruchamiając Retail aCCCelerator chcieliśmy stworzyć platformę do akceleracji nowych rozwiązań w branży handlu fashion. Jesteśmy przekonani, że i w Polsce, i na świecie są setki innowacyjnych pomysłów, które pozwolą uzyskać lepsze doświadczenia klientom. Oferujemy możliwość ich przetestowania z nami, a najlepszym pomysłom – szybkiego wprowadzenia na rynek. Tym bardziej cieszymy się, że Partnerem tej inicjatywy staje się Microsoft. Partnerstwo to daje dodatkową inspirację i otwiera szerzej możliwość współpracy z firmami partnerskimi z ekosystemu Microsoft” – podkreśla Karol Półtorak, wiceprezes zarządu CCC.

Platformą współpracy CCC i Microsoft będą bezpośrednie działania pomiędzy firmami oraz współpraca w ramach Retail aCCCelerator. Microsoft będzie wspierał CCC w realizacji śmiałej wizji rozwoju z wykorzystaniem potencjału chmury obliczeniowej, sztucznej inteligencji (AI), uczenia maszynowego, Internetu Rzeczy oraz Big Data. W ramach współpracy odbywać się będą również hackatony z udziałem startupów i firm partnerskich z ekosystemu Microsoft. Aspiracją obu firm jest stymulowanie w ten sposób kultury ciągłego doskonalenia, poszukiwania usprawnień i przełomowych pomysłów oraz powstawanie oddolnych inicjatyw w organizacji.

„CCC nosi koszulkę cyfrowego lidera innowacji i transformacji w swoim obszarze działalności. Jak w każdym wyścigu, żeby utrzymać tę pozycję trzeba nie tylko nadążać za zmianami, ale wyznaczać ich kierunek. Tym bardziej, że my klienci stajemy się coraz bardziej świadomi i wymagający. Rolą technologii jest sprawianie, by nasze doświadczenie z zakupów było coraz doskonalsze. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy wspierać CCC w realizacji ich ambicji do ciągłego rozwoju. Microsoft oferuje kompleksową platformę technologiczną, a także dostęp do polskiej i światowej „doliny innowacji”, za którymi stoją tysiące naszych firm partnerskich, Cieszę się ogromnie, że wspólnie możemy przyczyniać się do realizacji wizji rozwoju CCC i transformacji całego sektora Retail w Polsce” – mówi Paweł Jakubik, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft odpowiedzialny za cyfrową transformację.

Komentarze (0)