Nextbike uruchamia Metrorower: 7000 rowerów w 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Nextbike uruchamia Metrorower: 7000 rowerów w 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

Udostępnij:

25 lutego wystartował Metrorower – system roweru miejskiego, docelowo składający się z 7000 rowerów. Operatorem Metroroweru jest Nextbike. System funkcjonuje w 8 miastach i pozwoli na podróżowanie po 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Metrorowerem będzie można poruszać się po wszystkich miastach GZM, nie zważając na granice między miastami i gminami. System zastąpi wszystkie znane mieszkańcom systemy rowerów miejskich i zapewni możliwość swobodnych podróży, bez obaw o to czy przypadkiem nie wyjechało się poza granice miasta.

Rowerem od stacji do stacji

Mieszkańcy Katowic, Sosnowca, Tychów, Gliwic, Zabrza, Chorzowa, Siemianowic Śląskich i Czeladzi mogą zobaczyć już na ulicach nowe stacje z czarno-żółtym oznakowaniem Metroroweru Transport GZM. Stacje to miejsca w których będzie można wypożyczyć i zwrócić rowery. W najbliższych dniach na stacjach rowerowych zaczną się montaże „totemów”, które wyróżnią część stacji Metroroweru. Na totemie użytkownicy systemu znajdą najważniejsze informacje o funkcjonowaniu systemu, cennik i regulaminy.

– GZM powstała 7 lat temu. Została powołana, aby integrować to, co nie ma granic i nie ingerować w to, co powinno pozostać lokalne, co ma swoją unikalną tożsamość. Powstała w regionie, w którym innowacje zawsze ułatwiały ludziom życie. Rozwiązania te nie zawsze są łatwe do wdrożenia, ale warto i chcemy to robić. Taki właśnie jest Metrorower – w pełni zintegrowany system, największy i najnowocześniejszy w Polsce, a w nim rowery IV generacji, wyposażone w nadajnik GPS, przez co lokalizacja i wypożyczanie będą o wiele łatwiejsze. To najnowszy model SmartBike 2.0, lżejszy, bardziej zwinny, dynamiczny i wygodny niż dotychczasowe rowery – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.

Rower a lokalna tożsamość

– Montowane przez nas nowe stacje Metroroweru, z charakterystycznym czarno-żółtym totemem, będą stanowić nie tylko miejsca wypożyczeń i zwrotów, ale także punkty, które w wizualny sposób będą wyróżnikiem GZM. Rower miejski w ciągu ostatniej dekady stał się istotnym element transportu miejskiego, który jest wpisany w tkankę miasta. Przestrzeń publiczna świadczy zaś o indywidualności miasta i staje się kryterium lokalnej tożsamości. W Nextbike zawsze kładziemy nacisk na szacunek wobec lokalnej przestrzeni miejskiej, nie zawłaszczając jej, lecz służąc lokalnej społeczności. Chcemy być integralną częścią miejskiego krajobrazu, przyczyniając się do jego poprawy i umożliwiając ludziom wygodne i zrównoważone podróże – dodaje Tomasz Wojtkiewicz, CEO firmy Nextbike, operatora działających w Polsce systemów rowerów miejskich, w tym Metroroweru.

Nextbike jest partnerem transportowym Huawei Startup Challenge, o którym to konkursie pisaliśmy tutaj.

Czytaj także: